Bane написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
БИОДИЗЕЛ
Collapse
X
-
от няколко дена карам jtd-то на олио в съотношение 10 лв нафта с 5 литра олио.колата не прекъсва и няма никакви проблеми.единствената промяна е че мощността спадна.като покарам известно време ще пиша има ли проблеми или няма.fiat bravo 1.6 16v gt
fiat marea 1.9 8v jtd
fiat punto 1.7 td
fiat marea 1.6 16v
Коментар
-
OptimusMaximus написа:10 литра или нафта за 10 лева?fiat bravo 1.6 16v gt
fiat marea 1.9 8v jtd
fiat punto 1.7 td
fiat marea 1.6 16v
Коментар
-
Момчета, дайте идея как да филтрирам олио, в което е пържена риба... Основния проблем се явява брашното в олиото. Филтрирам през филтър за кафе (100микрона), но 2-3 дни след филтрирането се получава утайка на дъното на съда. През дънки няма утайка, но пък много бързо се запушват и филтрират малко количество.До сега карам двата Мерцедеса с олио, в което са пържени картофи и нямаше грижи с филтрирането, но сега ми изпаднаха 600 литра мазнинка от риба, която трябва да се употреби.M-Benz E 250 TD 150hp
M-Benz 200d 75 hp
Peugeot Bipper 1,3 HDI много малко конски сили
Коментар
-
Не е ли по-добре да се прекара през филтър за кафе и после горивен филтър. Все ще измислиш помпа и 2 маркуча. Най-евтиния подходящ филтър за дизел за 5 лв. ако изкара тия 600л не е разход. Или щом през дънките е добре, просто първо през кафе филтър и после през дънките, за да не се запушват толкова бързо.
Коментар
-
wwalker написа:Не е ли по-добре да се прекара през филтър за кафе и после горивен филтър. Все ще измислиш помпа и 2 маркуча. Най-евтиния подходящ филтър за дизел за 5 лв. ако изкара тия 600л не е разход. Или щом през дънките е добре, просто първо през кафе филтър и после през дънките, за да не се запушват толкова бързо.M-Benz E 250 TD 150hp
M-Benz 200d 75 hp
Peugeot Bipper 1,3 HDI много малко конски сили
Коментар
-
С олио караше един бивш колега от водолазите в база Варна. Обаче колата беше дърто Рено 5. За старите дизели нямаше проблеми. Тези стари мотори са много близо до прототипа на Рудолф Дизел, който е работил с растително масло. Колегата събираше олиото от фритюрниците на ресторантите и го филтрираше през фин филтър, за да го изсветли. После го омесваше с нафта до съотношение 1:1 (през лятото). През зимата не смееше да кара с много олио в сместа, че да не остане някъде на пътя. Нямам идея какво ще е положението с по-новите дизелови мотори с турбини и дали олиото няма да е пагубно за турбината. За комън рейл и дума не може да става. Той си е капризен на нафтата, пък какво остава за олио. Колегата ме навиваше да пробвам на моя Форд тогава, ама така и не се осмелих.
За сметка на това имам печален опит с биодизел и то от бензиностанция. Намерих тука едни, които го търгуваха с 15ст по тънко от нафатата и си рекох "Ударих бингото". Хем върви повече, хем по-евтино, хем гори по-малко. Кефът ми трая точно 2 резервоара гориво . И горивната ми помпа шурна като спукана лейка отвсякъде. За 2 резервоара по 47л, спестих около 14лв. А после дадох 120лв на Бош сервиза да ни сменят всички уплътнения на помпата. Ето защо не бих пробвал с подобни "алтернативни" горива. Колата си е изчислена от инженерите да работи с конкретно гориво и това е. Всеки тарикатлък обикновено излиза скъпо накрая. Включително и газовите уредби-казвам го пак от опит.
Аз слагам двутактово масло в горивото, в пропорция 5г на литър нафта. Има голяма разлика, защото двутактовото се разтваря напълно в горивото и е предназначено да изгори в горивната камера на мотора, без да оставя следи. И не го правя, защото е много евтино, дори напротив-струва 9лв литъра това масло. С европейските изисквания за намалено сярно съдържание в дизела и добавен биокомпонент, нафтата стана с по-лоши мазилни свойства. Сярата може да е лоша за околната среда, но има смазващ ефект върху натоварените части на горивните помпи и дюзите. Също както оловния тетраетил имаше смазващо действие върху клапаните, но го премахнаха с навлизането на безоловния бензин. Двутактовото масло го добавям, за да подобря смазването на горивната помпа и дюзите, които при комън рейла са електрически и се отварят и затварят по 5 пъти за всеки цикъл на впръскване. При новите мултиджет двигатели, вече имаме 8 отваряния за цикъл. Това повишено количество сработвания на иглените клапани на дюзите, естествено ги износва доста повече сравнено с класически дизелов двигател, особено ако не се смазват добре (а те се смазват с нафтата). Ето защо малко двутактово масло в горивото, има благотворен ефект. Комън рейла принципно си трака по-малко от класически дизелов двигател, но като му сложа и масълце в горивото, работи като швейцарски часовник направо.Последна редакция от DJPOPA; 26.04.2017, 02:19.Dacia Duster 1.6 4WD
Коментар
-
Ясно,ясно колега.Това за маслото може да пробвам .Ами човека дето ми каза,че кара на олио кара с пунто 1.7тд като моето 1993 година и казва,че карал 2 години на чисто олио демек директно от магазина и не е имал никакви ядове,докато голфа му текнали уплътнения доста скоро след като пробвал с олиото.Та въпроса ми е щом бачка с чисто олио ще имали ядове с преработено добре прецедено?
Като се има предвид, че може да се земе олиото едвали не без паеи от едни механи тука на познати.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар