Здравейте Фиат - маниаци , четох задълбочено вашата тема за биодизела . За някои тук искам да поясня че биодизела е 94- 96% естер ( продукт получен от спирт и мазнина ) а естерите са много добри разтворители . Основния проблем който може да се създаде е че разтваря перфектно всички отлагания и от там запушвания и ред други неща. Аз лично , смятам да го използвам в съотношение не повече от 50 на 50 лятото и 30 на 70 зимата . Моите почитания за човека описал процеса пеестерификация на растителни мазнини и една малка забележка процеса не се казва титриране а титруване но това едва ли е толкова важно.Аз лично съм реализирал действаща инсталация за добив на биодизел от борови иглички а който желае мога да му изпратя и клип .
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
БИОДИЗЕЛ
Collapse
X
-
Koлега, кажи какво направи с прането?При мен се получава прекрасен, жълт(кехлибарен) и бистър като лимонадата едно време, след няколко пранета(3-4) и 2-3 дни утаяване след това. Тая утайка искам да махна и или понамаля...Титрирам, вече успешно! Биодизела се получава - непран.Това пране обаче ми отнема много време, вода и физ. труд (пълня топла вода, бъркам, преливам, изчаквам да се утаи 1-2 часа, точа утайката, пренасям, пак пълня и всичко от начало...)
Коментар
-
Добре е,че някой съживи темата,започва да става все по-актуалнаproba написа:Koлега, кажи какво направи с прането? Биодизела се получава - непран.Това пране обаче ми отнема много време, вода и физ. труд (пълня топла вода, бъркам, преливам, изчаквам да се утаи 1-2 часа, точа утайката, пренасям, пак пълня и всичко от начало...)
Коментар
-
Здравейте,Нека споделя моя начин на две, на три.За жалост няма снимки, защото в момента не съм там, където ми е системката, но няма да има нищо сложно, което не може да си го представи човек.Самата система се състои от:1.РЕАКТОР - Варел или бидон, да кажем 200л. - най добре да е от бяла HDPE пластмаса с конусовидно дъно. Може да бъде и метален, но тогава не се виждат нивата на биодизел, вода, глицерол. Задължително обаче конусовиден - аз в момента съм с плоско дъно и това ме бави много при миенето.2.Помпа за чиста вода на 1" - да дава дебит 150л/мин с вода, така че при олиото да гарантира поне половината. Да издържа помпата на температура до 70 градуса и да не е райдер или нещо друго подобно. Скапват се. Аз лично си поръчах от Турбо-С /Видин/, цена около 400лв беше, модел не помня и в момента не е пред мен. Но помпа за чиста вода, може дори да е помпа за гореща вода.3.По-малък съд за метоксида - HDPE пластмаса с изход на дъното възможност за връзване към входа на помпата. 30л трябва да са достатъчни като обем, но може и по-голям.4.Кранове - 4бр /шибърните вършат добра работа/, два тройника, маркучи /за химия, например от Теоком/, нагревател за бойлер (3 киловата), терморегулатор (аз си купих от Млад Конструктор).На входа на помпата поставяте тройник. Единият свободен вход се връзва със съда с метоксида, като се поставя кран непосредствено след съда. Другия вход на тройника се свързва с отвора на дъното на реактора. Между помпата и реактора има тройник с кран на всеки от трите изхода (към помпата, към реактора и към отвора за източване, общо 3). От изхода на помпата излиза маркуч (тръба), която се свързва с капака на реактора. Тук е от съществено значение да не влиза просто права тръба в реактора. В моя случай, понеше съм с метален капак, от вътрешната му страна заварих метална кутия с дупки, направени с бормашина. Един вид, целта ни е да направим нещо като душ или лейка. Тук трябва да се сумира площта на дупките да бъде поне толкова голяма колкото площта на сечението на тръба 1", за да не се товарят помпата и маркучите.На височината на 30-ия литър горе долу се монтира нагревателя. Внимавайте с уплътненията, да издържат на биодизел, защото малко неща са по-лоши от това да протече около нагревателя, докато реактора е зареден със 150 литра полуготов биодизел. Нагревателя се връзва през терморугулатора и евентуално един контактор и бушон за всеки случай.Съвсем схематично в приложения файл може да се види как изглежда инсталацията.Сега, когато вече е налице цялата система можем да преминем към производството.На първо място са необходими 150 литра олио. Олиото се филтрира. Ако предварително се подгрее малко, филтрирането става по-лесно. В зависимост от къде си взимате олиото на дъното на бутилките може да има някаква помия, по-добре да я изхвърлите.След като вече имаме филтрирани 150 литра олио, има два варианта. Единият е по-правилен, защото учи на разни работи, докато се правят проби и грешки. Аз обаче не съм сигурен доколко е необходим. Така или иначе, ако на някой му се занимава, може из нета да се прочете доста информация, а има и видеоклипове за това как се прави титриране - най-често за това се използва фенолфталеин или цифров Ph метър. Понеже единият начин е строго визуален и човек, докато не натрупа опит не може да е сигурен какво е премерил, а другият изисква закупуването на висококачествен уред, който да отчита точно и струва доста пари, и в двата случая не си заслужава главоболията.Вместо това в първата стъпка приемаме, че за 150 литра олио са ви необходими 30л метанол (т.е. 20%) и 150х6=900гр КОН(90% чистота) . Това, което правите обаче е да използвате само 70% от това количество, или 70%х30=21л метанол и 70%х900=630гр КОН. Изсипвате въпросните 21л метанол в съда за метоксида, а после добавяте 630гр КОН и забърквате с подходящ инструмент /може да се направи нещо като гребло от HDPE пластмаса от някой стар бидон/. След няколко забърквания в рамките на 10-15 минути цялата КОН ще се разтвори.ВАЖНО: При меренето на КОН задължително използвайте подходящи ръкавици, предпазни очила и защитна маска за лице. Отделя се фин прах, който може да увреди лигавиците, а дори и по-лошо. Измийте под течаща вода използваните съдове в продължение на няколко минути. Разбърквайте метоксида на добре проветриво място или навън, като потока на въздуха да приижда откъм гърба. Не пикайте срещу вятъра В никакъв случай не пренасяйте готовия метоксид в отворен съд и не го пресипвайте от един в друг съд. Изключително силно разяжда, а изпаренията са отровни.Настройте терморегулатора на 55-60 градуса (да включва на 55 и да изключва на 60). Подгрейте олиото до 60 градуса. Пуснете помпата да го развърти за няколко минути - температурата ще се понижи. Щом температурата отново достигне 60 градуса, при положение, че вече метоксида е разбъркан, изключете нагревателя. Докато помпата работи отворете леко крана под съда за метоксида, така че цялото количество да се размеси с олиото в рамките на 2-3 минути. След като добавите метоксида, включете отново нагревателя и оставете системата да поработи 15-20 минути. След тези 15-20 минути, докато работи помпата леко отворете най-долния кран и наточете в чашка 100-ина милилитра от течността.Изключете помпата, но оставете нагревателя да работи.Сега са необходими 225мл метанол, 25мл биодизел и един буркан. Сипвате вътре метанола и биодизела, затягате капачката и разтръсквате стабилно за 10-ина секунди. После изчакайте 10 минути. На дъното ще има капки неразтворило се олио. С помощта на спринцовка с игла ги съберете, след като наведете буркана малко на една страна. Всеки милилитър неразтворено олио означава, че 4% от олиото в реактора не са преработени. В идеалния случай, ако първоначалните сметки са били правилни, сега ще имаме 30% непреработено олио или 7,5мл в спринцовката. Разбира се, може да се окаже, че имаме 10мл или 40% непреработено олио. Ако това е така, знаем, че 630гр КОН са преработили 60% от олиото, т.е. за останалите 40% ще трябва да добавим 420гр КОН вместо 270, както беше по план. Нека приемем, че това се е случило. Това означава, че за втората фаза ще са ви небходими 9-10 литра метанол и 420гр КОН. Като миналия път, трябва да се смесят в съда за метоксида.Приемаме, че е изтекъл 1 час от изключването на помпата. Сега е момента да се източи, без да се включва помпата, събралия се глицерол. Източвате, докато не потече биодизел или докато не източите 21л (колкото метоксид добавихте в първата фаза) - което е първо.Включвате помпата и, когато температурата достигне 60 градуса, изключвате нагревателя и добавяте втората доза метоксид - с такъв темп, че да отнеме поне 2-3 минути. Включвате нагревателя и оставяте да работи около един час. Накрая може да направите още един тест с 225гр метанол и 25гр биодизел, за сигурност.Гасите помпата и нагревателя, отваряте горния капак, затваряте крана откъм реактора, поставяте една тенджера или кофа под крана за източване и го отвъртате, за да източите останалия биодизел от помпата. Затваряте всички кранове, а съдържанието на кофата или тенджерата изсипвате в реактора. И сега чакате 18-24 часа.Сега трябва да се източи събралия се глицерол. Това се прави на няколко пъти, за да е сигурно, че се е стекъл целият - например на 3 пъти през 10 минути. Сега е първия момент, в който ако имате конусовидно дъно на реактора е огромен плюс. И ако е полупрозрачен, просто супер. Иначе пада голямо гадаене.При положение, че целия глицерол е източен и последния тест ни е показал 98-100% преработване на олиото, идва момента на миенето. Тук може да има проблем. Най-често причината е в замърсяването с вода на изходните субстанции - мокро олио, мокър метанол, мокра КОН. За метанола и калиевата до момента с Теоком не съм имал пробелм (става малко като реклама за тази фирма, ама не ми е това целта). От друга страна с метанола на Химснаб съм брал ядове, много вода има в него (лесно се проверява като се измери теглото на 1л метанол). Що се отнася до мокрото олио, при първата партида е най-трудно да се премахне водата - в известна степен филтрирането и загряването помагат. При следващите партиди се използва глицерола от предходната партида за третиране на новото олио преди започване на процеса - в заредения реактор с подгрято олио се изсипват 30-те литра от предишната партида, помпата се пуска за 4-5 минути и после се оставя да престои 24 часа и се източва глицеролът с всичките гадости, които е извлекъл.За миенето се добавят например с маркуч с градински пистолет с по-разпрашена струя около 50 литра вода (да стигне до 2-3 сантиметра под горния ръб на реактора). Изчаквате около час и източвате водата - навярно ще бъде бяла. И отново цялата процедура няколко пъти, докато водата не стане прозрачна. Възможно е след 2-рото миене да се пуска помпата за няколко минути, за да се смеси по-добре водата с биодизела и да извлече повече замърсявания. Все пак внимавайте, защото е възможно да се получи емулсия ако процесът не е бил достатъчно чист. След приключване на миенето, включете отново нагревателя, този път може на по-висока температура, например 80 градуса и оставете да работи известно време. Част от водата ще се изпари, а друга част ще се стече на дъното и ще я източите от крана. Като цяло е възможно най-долните 20-ина литра да не се изсушат добре, защото нагревателя е над тях, но може да се отделят в една туба и до няколко дни ще изсъхнат.Не претендирам, че този инструкция е най-добрата, но от моя опит, когато биодизелът се произвежда по този начин се влага най-малко стрес, работа и време. Да, процесът отнема около 48 часа, но на практика работата е съвсем малка част от това време, а резултатът е 150 литра гориво, което е мнооого по-качествено от това по бензиностанциите. До момента съм изгорил над 2000 литра такова гориво в 1.9 JTD. Моторът работи по-тихо, колата ускорява по-добре, не пуши. Може да мирише малко по-различно, но не бих казал, че е точно на картофки и определено не е по-зле от петролния дизел. Що се отнася до увреждането на помпата и другите притеснения - не знам дали е възможно, но аз карам с Metaltec-1 (www.metaltec-bg.com - извинявам се за рекламата), така че изобщо не се притеснявам.Ако мога да помогна с друго по темата, пишете.
Коментар
-
мартин стойнев написа:Колеги, защо след като оточих глицерина биодизела беше чист като олио, а след като почнах да го пера поматня малко и прилича на много редак пчелен мед.
Коментар
-
[quote="MetalTec"]мартин стойнев написа:Колеги, защо след като оточих глицерина биодизела беше чист като олио, а след като почнах да го пера поматня малко и прилича на много редак пчелен мед.
Коментар
-
[quote="MetalTec"]мартин стойнев написа:Колеги, защо след като оточих глицерина биодизела беше чист като олио, а след като почнах да го пера поматня малко и прилича на много редак пчелен мед.
Коментар
-
мартин стойнев написа:Цвета му се промени и е малко мътно но можи би след няколко пранете ще се избистри.
Коментар
-
p_dzatara написа:да ви призная честно...налях си три пъти от био дизела...е не много ..по около 30 - 40 литра. всеки път ...и ХИЧ АМА ХИЧ НЕ СЪМ ДОВОЛЕН промени се гласа на дизела, започна да ми работи не равномерно и стана по- шумен...втория и третия път като сложих разредих и с нормална нафта ( за сега слагам от ШЕЛ...харесва ми) и малко по- добре...но само вио..твърдо НЕа от там дето си налях ( небеше бензионостанция) е частник , който произвежда този биодизел на около 29 км. от Бургас е и неговите коли само с това карат ( има фиат и 2 рена микробуси), но аз вече не ....сложих си от нормалната нафта и нещата се поупокоиха ....това е моето мнение..не е миродавно разбира сеfiat bravo 1.6 16v gt
fiat marea 1.9 8v jtd
fiat punto 1.7 td
fiat marea 1.6 16v
Коментар
-
Bane
Реклама
Collapse
Коментар