Става въпрос за една покупка, не можах да убедя купувача да си вземе италианка, сега търся проблемни места при покупка на немския дизел. Изчетох форума на VW, не са големи разбирачи там.ЕДИТ:Явно не се изразявам добре.Интересува ме принципа на действие на TDI и на TD или по-точно разликата между двете. Има ли голяма разлика примерно между TD на Фиат и Тойота.При TDI разликата само в инрекулера ли е?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Разликата между TD, TDI и JTD?
Collapse
X
-
Кофти въпрос колега Различия много, но най-лошото е, че TDI всъщност е търговска марка и зад нея се крият най-разнообразни двигатели, които удовлетворяват съкращението (турбо с директно впръскване, за разлика от някогашните дизели с индиректно впръскване). Има автомобили TDI с горивонагнетателна помпа (ГНП), има и TDI common rail система, има и TDI дюза-помпа. Всички те могат да имат или не интеркулер и пак си остават TDI. Всичко зависи от модела и годината на производство.Аналогичното на бошовската система common rail е JTD мотора при италянските автомобили, а аналогичното на TDI с ГНП е TD.Ето една статия, в която е посочено към кой тип дизелов двигател спадат някои по-разпространени леки автомобили -> http://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_...esel_enginesPS. Голяма боза станаНе знам дали знаете, но "не знам" се пише отделно!
Fiat Punto 1.2 SX 2000 г.
-
Re: Розликата между TD, TDI и JTD?
GTipo написа:Става въпрос за една покупка, не можах да убедя купувача да си вземе италианка, сега търся проблемни места при покупка на немския дизел. Изчетох форума на VW, не са големи разбирачи там.ЕДИТ:Явно не се изразявам добре.Интересува ме принципа на действие на TDI и на TD или по-точно разликата между двете. Има ли голяма разлика примерно между TD на Фиат и Тойота.При TDI разликата само в инрекулера ли е?SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
Има ли голяма разлика примерно между TD на Фиат и Тойота.OPEL ASTRA 1.4 16V 75Hp 2001г.-сегашна любовница
FIAT BRAVO JTD 105 - бъдеща куртизанка
Коментар
-
Борко написа:Ами колега, няма голяма разлика и двата мотора са си обикновенни дизели с турбина, но въпросът ти е много обширен. Нали се сещаш, че от значение е година, модел и др. подробности.SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
Re: Розликата между TD, TDI и JTD?
Nino написа:GTipo написа:Става въпрос за една покупка, не можах да убедя купувача да си вземе италианка, сега търся проблемни места при покупка на немския дизел. Изчетох форума на VW, не са големи разбирачи там.ЕДИТ:Явно не се изразявам добре.Интересува ме принципа на действие на TDI и на TD или по-точно разликата между двете. Има ли голяма разлика примерно между TD на Фиат и Тойота.При TDI разликата само в инрекулера ли е?Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD
Коментар
-
"Системи за впръскване при дизелите ---Система common rail (обща рама) Горивото се подава от нагнетената помпа под налягане от 200 до 1350 бара, според режима на двигателя, в обща рама (както при бензиновите инжекжиони), захранваща всички дюзи. Дюзите са електронен тип и се управляват от компютър. Той отчита от съответните датчици оборотите на двигателя и температурата на входящия въздух, температурата на охладителната течност, скоростта на автомобила, както и положението на педала на газта, съединителя и спирачката. Конфигурацията на система "common rail", наподобява на системата "пълна инжекция" при бензиновите двигатели, само че тук дюзите впръскват дизеливото гориво директно в камерите при 1000 пъти по-голямо налягане. ---Система "помпа-дюза" (Pumpe-Duse) При тази система няма отделна горивнонагнетателна помпа, а самите дюзи са изпълнени и като помпи. До тях достига горивото от подкачваща помпа на резервоара. "Помпа-дюзите" се намират непосредствено до разпределителния вал, който ги задвижва, като налягането се упражнява директно върху всяка от тях чрез лостчета, опиращи се на гърбиците на вала. Регулирането на налягането във всяка дюза се управлява от електромагнит, контролиран от управляващ електронен блок на впръскването, с което се осигурява оптимална дозировка на подаването на гориво. Налягането на впръскването достига 2050 бара. Датчиците, подаващи информация на компютъра, са аналогични с тези на common rail."http://free.hit.bg/car-technology/
Коментар
-
Питаше и за "помпе дюзето", но явно си редактирал постта се. Мисля, че в " шкода" форума беше писано изчерпателно по темата.Това е на "прима виста" което открих, ако се поровиш ще излезе повече. http://www.skodaclub-bg.org/forum/vi...p?t=3745Ето и вода почти от изворът... за TDI...http://www.taifata.be/tmp/tdi-tech.p...on/pdf/PDE.pdf http://www.kfztech.de/kfztechnik/mot...pumpeduese.htm http://www.kfztech.de/kfztechnik/mot...commonrail.htm http://www.swedespeed.com/news/publi...inter_272.html http://www.germancarblog.com/2005/10...mmon-rail.html http://www.jalopnik.com/cars/news/no...els-136408.phpSUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
Благодаря! Наистина изчерпателна информация. Ясно е вече, че ще се купува шкода.Днес сравнявах характеристики 1.9 JTD Стило - 115кс. 255/2000 н*м - комон рейл.1.9 TDI 103кс 250/1900 н*м - с помпа-дюза и променлива геометрия на турбината.И двата двигателя ги достигат при 4000 оборота.Ще видите, че ще дойде момента VAG да си купуват дизелите от Фиат Груп!Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD
Коментар
-
GTipo написа:Благодаря! Наистина изчерпателна информация. Ясно е вече, че ще се купува шкода.Днес сравнявах характеристики 1.9 JTD Стило - 115кс. 255/2000 н*м - комон рейл.1.9 TDI 103кс 250/1900 н*м - с помпа-дюза и променлива геометрия на турбината.И двата двигателя ги достигат при 4000 оборота.Ще видите, че ще дойде момента VAG да си купуват дизелите от Фиат Груп!
Коментар
-
GTipo написа:Благодаря! Наистина изчерпателна информация. Ясно е вече, че ще се купува шкода.Днес сравнявах характеристики 1.9 JTD Стило - 115кс. 255/2000 н*м - комон рейл.1.9 TDI 103кс 250/1900 н*м - с помпа-дюза и променлива геометрия на турбината.И двата двигателя ги достигат при 4000 оборота.Ще видите, че ще дойде момента VAG да си купуват дизелите от Фиат Груп!SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
Нямат комон рейл. Само им се иска. Новите са с означение PD, познайте какво е това.Забравих да напиша че става въпрос за кола около 98-99-та. Там не са са с променлива геометрия, но има и 130 коня.Ако става въпрос за нова кола, нещата са други, парите също.http://ws.skoda-auto.com/download/en...eb.pdf-50-та страница.Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD
Коментар
-
sev написа:Nino написа:Ако говорим за покупка на нов дизелов автомобил, то два от най-добрите в момента двигатели на нафтана пазара са 1.5 dCI на Рено и 1.5 CRDI на Хюндай! Не знам, два пъти мери и тогава режи! Специално внимание заслужават 1.5 дСИ "Клио" и новия "АЦЦЕНТ"SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар