Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Демонтаж на спукан картер Мареа

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Демонтаж на спукан картер Мареа

    Здравейте колеги преди година спуках картера точно където е планката която свързва картера с предавателната кутия.Залепих пукнатината с лепило Локтайд/двукомпонентно/ и досега 27000 км.нямаше никакво просълзяване.Сега забелязвам ,че има леко омасляване точно там където съм лепил.Ще се сваля картер и въпроса ми е някой свалял ли е картера на въпросния мотор и има ли гарнитура или се лепи само със силикон.
    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

    #2
    Моят беше само със силикон.P.S. Ще споделиш ли после дали се е наложило да разкачаш дясна полуоска? Чисто любопитство.
    FIAT Marea 1.9 / TD75 (11/96)
    FIAT Punto 1.9 / DS60 (06/99)

    Коментар


      #3
      Tози въпрос за полуоската най много ми е интересен но лошото е ,че тук в Карлово съм като със вързани ръце нямам канал и процедурата май ще се извършва на друго място,а и по принцип не обичам да ми бърникат други по колата.Има един голям въпросителен има ли гарнитура между капака и блока.Спомням си,че някой колега от форума беше спукал картер на шахта обаче не мога да намеря темата.
      Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
      Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

      Коментар


        #4
        Признавам си аз бях http://www.fiat-bg.org/forum/viewtop...816&highlight=
        FIAT Marea 1.9 / TD75 (11/96)
        FIAT Punto 1.9 / DS60 (06/99)

        Коментар


          #5
          Обаче нищо не сподели залепи ли го завари ли го с нов ли караш и кой го сменя ,какви са особеностите.
          Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
          Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

          Коментар


            #6
            OK, може би наистина трябваше да направя резюме:1. Картер - Юни 2006 за 470лв. Доставиха ми го за около седмица. В комплекта имаше само картер и пробка, което си е напълно достатъчно. Картера си идва със шпилките, но без планката която обгръща изходящата тръба. Преди монтажа разкарах шпилките и въобще не сложих планката защото в повечето случай именно тя се закача и чупи картера.2. Черен силикон, подходящ за случая - около 10лв. Гарнитура няма. Стария който свалихме, предполагам оригиналния, също беше със черен силикон.3. От каското ми дадоха около 300лв4. Относно ремонта. Издърпах колата до най-близкото сервизче с идеята, че това е сравнително бърз и лесен ремонт. След няколко часа като отидох да си взимам колата видях страшната гледка . Колата качена на подемника, картера свален, дясна полуоска разкачена - касапница отвсякъде . Сега ми е смешно, но тогава се поядосах. Както и да е, сглобиха всичко, взеха ми 60лв за услугата и си прибрах колата. От този ремонт ми остана един проблем. Като потеглям на първа, при студена кола придърпва доста сериозно, като загрее колата се оправя.След този случай се зарекох, че ще водя колата в сервизи в много краен случай. За това и сега ще се мъча със смяната на подгревните свещи сам. Това е. Ако съм пропуснал нещо питай.
            FIAT Marea 1.9 / TD75 (11/96)
            FIAT Punto 1.9 / DS60 (06/99)

            Коментар


              #7
              Sve написа:
              OK, може би наистина трябваше да направя резюме:1.3. От каското ми дадоха около 300лв
              Eй тва ми стана интересно.Не нзаех че и такива работи плащали.Не излязаха ли че е по вина на клиента

              Коментар


                #8
                Както писах в една друга тема ще захващам вдругиден.Дано да не ме домързи да правя снимки.
                Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                Коментар


                  #9
                  За това и сега ще се мъча със смяната на подгревните свещи сам.
                  дай да видим снимки
                  Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
                  BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
                  BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.

                  Коментар


                    #10
                    На 1.4 твърдо дясна полуоска долу освен ако нямаш някакви чупещи инструменти. Имаше 2 болта които се падат над полуоската. Можех с голям зор да ги стигна, но щях да ги поизям. А и предпочитах при слагането да ги стегна равномерно всичките горе-долу на Х като главата. Гарнитурата се маже само на едната повърхност. Не знам кое е по-добре дали на картера или на блока. Аз я намазах на картера, но картера се намества с 1000 завъртания, за да влезе маслената помпа и имаше ГОЛЯМА опасност от това намазаната гарнитура да се закачи по зъбното колело в блока. Така че направих 5-6 тренировки на сухо без гарнитура. Процедурата се извърши лятото пред гаража без канал А REINZOSIL на VIKTOR-REINZ е гарнитурата.
                    Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                    Коментар


                      #11
                      spark написа:
                      На 1.4 твърдо дясна полуоска долу освен ако нямаш някакви чупещи инструменти. Имаше 2 болта които се падат над полуоската. Можех с голям зор да ги стигна, но щях да ги поизям. А и предпочитах при слагането да ги стегна равномерно всичките горе-долу на Х като главата. Гарнитурата се маже само на едната повърхност. Не знам кое е по-добре дали на картера или на блока. Аз я намазах на картера, но картера се намества с 1000 завъртания, за да влезе маслената помпа и имаше ГОЛЯМА опасност от това намазаната гарнитура да се закачи по зъбното колело в блока. Така че направих 5-6 тренировки на сухо без гарнитура. Процедурата се извърши лятото пред гаража без канал А REINZOSIL на VIKTOR-REINZ е гарнитурата.
                      Както писах в една друга тема УСПЯХ с картера.Намерих го това чудо VIKTOR-REINZ REINZOSIL -13 лв. и много добър заварчик с аргон във В.Търново.Скоро ще има и снимки.
                      Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                      Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                      Коментар


                        #12
                        Олееееее....300 лева от каското....как съм се прецакал.....преди около месец и аз минах през една шахта и го спуках, но си помислих че е абсурдно да ми дадът нещо от каското и даже не опитах. Ремонта ми излезе околко 250 лева, като за работа ми взеха 80, за заварка още 85-90, другото за масло и филтри.Бях много учуден като отидох до сервиза и видях цялата предница разглобена...даже и алтрератора бяха свалили, понеже един колега във форума ми беше казал, че сам си го е свалял и ти без цялата манипулация с полуоската...така че има и начин без да се разглабя.Най интересното беше че моят беше спукан на още няколко места и някой хитрец го беше залепил отвътре с поксипол . Преди това колата ми губеше масло и си мислех че го гори, но от когато го заварих не е мръднало за 3000км. Също така след ремонта нямам пробка . Заварчика каза че било по добре понеже аз там я бях цапнал...и вече смяната на маслото ще се извършва с вакуум през щеката на маслото.
                        Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

                        Коментар


                          #13
                          Tornado написа:
                          spark написа:
                          На 1.4 твърдо дясна полуоска долу освен ако нямаш някакви чупещи инструменти. Имаше 2 болта които се падат над полуоската. Можех с голям зор да ги стигна, но щях да ги поизям. А и предпочитах при слагането да ги стегна равномерно всичките горе-долу на Х като главата. Гарнитурата се маже само на едната повърхност. Не знам кое е по-добре дали на картера или на блока. Аз я намазах на картера, но картера се намества с 1000 завъртания, за да влезе маслената помпа и имаше ГОЛЯМА опасност от това намазаната гарнитура да се закачи по зъбното колело в блока. Така че направих 5-6 тренировки на сухо без гарнитура. Процедурата се извърши лятото пред гаража без канал А REINZOSIL на VIKTOR-REINZ е гарнитурата.
                          Както писах в една друга тема УСПЯХ с картера.Намерих го това чудо VIKTOR-REINZ REINZOSIL -13 лв. и много добър заварчик с аргон във В.Търново.Скоро ще има и снимки.
                          При следващата смяна на маслото ще го бутам за тренировка отново на земята.Пропуснал съм едно място ударено също.Ще вземе да ,ми стане хоби да демонтирам картери.Ще гледам да подобря и времето за демонтаж което предния път бе 1 h и 20 мин.
                          Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                          Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                          Коментар


                            #14
                            kiselo написа:
                            За това и сега ще се мъча със смяната на подгревните свещи сам.
                            дай да видим снимки
                            Детайлите от смяната на свещите съм качил тук: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=17767
                            FIAT Marea 1.9 / TD75 (11/96)
                            FIAT Punto 1.9 / DS60 (06/99)

                            Коментар


                              #15
                              Tornado написа:
                              Tornado написа:
                              spark написа:
                              На 1.4 твърдо дясна полуоска долу освен ако нямаш някакви чупещи инструменти. Имаше 2 болта които се падат над полуоската. Можех с голям зор да ги стигна, но щях да ги поизям. А и предпочитах при слагането да ги стегна равномерно всичките горе-долу на Х като главата. Гарнитурата се маже само на едната повърхност. Не знам кое е по-добре дали на картера или на блока. Аз я намазах на картера, но картера се намества с 1000 завъртания, за да влезе маслената помпа и имаше ГОЛЯМА опасност от това намазаната гарнитура да се закачи по зъбното колело в блока. Така че направих 5-6 тренировки на сухо без гарнитура. Процедурата се извърши лятото пред гаража без канал А REINZOSIL на VIKTOR-REINZ е гарнитурата.
                              Както писах в една друга тема УСПЯХ с картера.Намерих го това чудо VIKTOR-REINZ REINZOSIL -13 лв. и много добър заварчик с аргон във В.Търново.Скоро ще има и снимки.
                              При следващата смяна на маслото ще го бутам за тренировка отново на земята.Пропуснал съм едно място ударено също.Ще вземе да ,ми стане хоби да демонтирам картери.Ще гледам да подобря и времето за демонтаж което предния път бе 1 h и 20 мин.
                              Днес тъкмо се чудех докато карам дали утре да бутам картера на земята за да оправя пропуснатото спукано място и хоп познайте какво направих.Ударих го отново и хвърлих маслото по асфалта.Така ,че ремонта стана спешен.Картера вече е демонтиран почистен и утре заминава на заваряване.Най-хубавото е ,че маслото ми е почти на 8000 км. и не ме е яд ,че го разлях.
                              Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                              Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                              Коментар

                              Working...
                              X