Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

TD100 Дебитомер

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    TD100 Дебитомер

    Здравейте, някой чистил ли е дебитомер на този мотор? След дебитомера има още един датчик, знаете ли за какво е?
    FIAT MAREA 1.9 TD 100 HLX

    #2
    Да се чисти, хмм?До колкото познавам устройството на един обикновен дебитометър, това което може да му се строши е "реотана" (решетка) който се нагрява и поддържа до около 120 градуса. Друго в него няма какво да му се строши... Ако е ужасно замърсена решетката (т.е. имало е място от където автомобила е засмуквал въздух след въздушния филтър, то може да се очаква, че тази решетка може да е по-запушена и напластена, респективно да не работи оптимално.С други думи, ако ECU-то отчита съвършенно различна стройност от граничните, то вероятно изобщо не работи дебитомера и това ще си личи в поведението на двигателя (вероятно ще работи автомобила в сервизен режим). В противен случай мисля си, че колата може само малко да влоши параметрите на изгарянето (предполага се, че "зацапан" дебитомер ще отчита по-малък поток на въздух).Почистването му обаче не звучи толкова налудничево, тъй като ако "реотана" е зацапан, то може да се получи върху него един изолационен слой, респективно да не се охлажда толкова добре и изгори по-бързо. Въпреки това, нямам идея от какъв вид метал е изработена решетката, респективно дали има някакво специално покритие.. при всички положения не е добре това с което ще го чистиш да бъде с много агресивен характер.Интересно ми е да се изкажат специалистите по тази тема... @itkvdpro: Почиствал ли си някога дебитомер? Каква е причината да имаш такива мераци? Да не би някой майстор да ти е пратил за нов дебитомер?
    FIAT Marea 1.9 JTD HLX

    Коментар


      #3
      http://mondeoclub.ru/photo_faq/maf.htm ,това е за форд, ама ситуацията е идентична, течността която е препоръчана е за разхлабване на гайки. втория датчик е за температурата на входящия въздух, мисля. а с дебитомера няма сми да се занимаваш, освен ако не държиш много на екологията, защото той отговаря единствено за работата на клапана за рециркулация на изгорелите газове, който е задължително да се изолира при стари автомобили. не бъркай дебитомера на горивна система БОШ с електронна разпределителна помпа(2.4ТД), където той отговаря за работата на ГНПомпа и определя състава на горивната смес, с дебитомера на този ЛУКАС

      Коментар


        #4
        ..т.е. пълно изгаряне.. респективно намаляване на разхода на гориво, освен екология? (това е коментар за дебитомера на 2.4 TD: http://www.fiat-bg.org/Downloads/Boo...02387%20TD.pdf )...
        FIAT Marea 1.9 JTD HLX

        Коментар


          #5
          повтарям! при горивната система Lucas на TD100 (освен EPIC при някои модели Добло ) дебитомера няма отношение към работата на ГНП!!! просто е излишно да се занимавате с него. Съвсем различно е при TD125(2.4TD) и JTD-тата.

          Коментар

          Working...
          X