по някакъв начин може ли да се разбере от индикатора за предстартовото подгряване? Чувал съм за някакво мигане ама не ми е ясно? Или за да съм сигурен трябва да се свалят?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Ако има изгорели свещи
Collapse
X
-
а, дали някой може да ми каже има ли изключения - изгорели свещи а лампичката не мига - на някой случвало ли му се е? Въпроса ми е във връзка с една мареа ТД100, която трудно пали. При +10 и при -5 градуса все тая, ако грея докато изгасне лампата, тупур-тупур, не хващат всички цилиндри и не пали всеки път. Ако подгрея докато щракне релето е по-добре ама не е от половин оборот, както би трябвало. Имах такива симптоми с друг дизел преди време, та се чудя дали си струва да свалям свещи....
Коментар
-
ivboje написа:а, дали някой може да ми каже има ли изключения - изгорели свещи а лампичката не мига - на някой случвало ли му се е? Въпроса ми е във връзка с една мареа ТД100, която трудно пали. При +10 и при -5 градуса все тая, ако грея докато изгасне лампата, тупур-тупур, не хващат всички цилиндри и не пали всеки път. Ако подгрея докато щракне релето е по-добре ама не е от половин оборот, както би трябвало. Имах такива симптоми с друг дизел преди време, та се чудя дали си струва да свалям свещи....
Коментар
-
съмнявам се да "дърпа" въздух, тази помпа вдига оборотите като засмуче въздух - неизбежно е при рязко подаване на газ, да не се прояви тази особеност. Другото което е против горната теза е, че колкото повече време грея - толкова по-добре пали. Сещам се за три вероятни причини: 1.да връща нафта в резервоара(най-вероятно не е така, защото след припомпване с крушата щеше да има положителен ефект); 2. да е мнооого издухан двигателя или да има голяма разлика в цилиндрите(струва ми се че не е така, защото мотора работи тихо и равномерно дърпа добре и не духа от щеката и от други места); 3. да има изгоряла(и) свещ, както казах имал съм такъв случай и е учудващо как при само една изгоряла свещ се променя способността за студен старт. между другото, някой пробвал ли е да пали без подгряване при t по-ниски от +5градуса? и ако го е правил как пали след колко сек. въртене пуснах темата, за да споделят опит колеги чиито свещи са горели P.S. имам някакви познания по дизеловата горивна апаратура, нямам възможност да експериментирам, затова искам да разбера какъв опит имат другите, интересувам се най-вече от сходни ситуации и начина за решаването им
Коментар
-
Хайде и аз ще споделя набързо подобни премеждия. Преди известно време имах същите симптоми: палеше с много сериозно прекъсване в началото, все едно работи на 3 цилиндъра. Постепенно тези "прекъсвания" се разреждаха докато изчезнат напълно. За около 10 - 15 секунди започваше да си работи равномерно. Тогава излезе, че проблема е в тапата на последната дюза. Явно системата е взимала въздух от там. След като я смених нещата се оправиха.Сега обаче проблема отново се появи. Този път проверката установи, че няма места от които взима въздух (или поне не открих такива). Сега на мушката са свещите. Подобно на горния пост ми прави впечатление, че след неколкократно подгряване пали по-добре. Тази събота ще ги замеря и ако се наложи ще ги сменя.Спира ме само, че при мен го няма това мигане на лампата, което показва че има изгоряла свещ.P.S. Ако някой има опит със смяната на свещи нека сподели. Принципно ме притеснява само как ще измъкна свещта която е до помпата.FIAT Marea 1.9 / TD75 (11/96)
FIAT Punto 1.9 / DS60 (06/99)
Коментар
-
Миналата година имах изгоряла свещ, при което звука на двигателя беше все едно работи на 3 цилиндъра, а и колата се държеше доста "куцо".Една свещ може да се повреди основно по два начина: да прекъсне (т.е. спира да нагрява) или пък да даде на късо (консумация на ток над максималното позволено).В книжките пише, че при консумация на свещите над 250А незабавно се прекратява подгряването (подаването на ток към свещите) - очевидно студен старт за всички цилиндри, което значително влошава запалването и първоначалната работа на двигателя. При проблем със свещите и прекъснато подгряване количеството гориво се увеличава (компенсира студеноте запалване), но това далеч не значи качествена работа. Когато свещите не работят, очевидно и post-heating (т.е. подгряване в продължение до около 200 секунди след запалването) също не се извършва... двигателя ще работи отново в тежки условия в първите минути.Мога само да гадая, но предполагам, че когато свещ "х" само се прекъсне (изгори), то подгряването продължава да се извършва в останалите цилиндри и по тази причина само един от тях се държи "странно".Що се отнася до начина на алармиране за изгоряла свещ, то при мен беше също 20-на секунди премигване на лампичката за свещите (започва да мига 4-5 секунди след като първоначалния тест при контакт приключи).Една причина да имате изгоряла свещ и лампичката да не мига.. е просто такава да няма или да е изгоряла (при мен, когато свалях таблото се оказа, че на две места има цокли, но няма лампички, както и че 2 други бяха изгоряли)! Разбира се в такъв случай при контакт и първоначална само-диагностика изобщо няма да свети лампата на свещите... (би трябвало да светне първоначално, независимо дали са изправни свещите или не за секунда-две).Пишете след това какво е станало и какъв се е оказал проблема?!FIAT Marea 1.9 JTD HLX
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар