Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Bravo 1.9-75, Bravo 1.9TD-100, Bravo 1.9JTD-105 ???

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    perlsite написа:
    Не, просто искам да се борави с факти, а не квартални легенди ("имало много електроника на JTD и се поврежда повече от TD")...
    И какво толкова има JTD ot TD един сензор на педала за газта т.е. няма жило и ел.дюзи които се управляват от комп.
    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

    Коментар


      #17
      Tornado написа:
      И какво толкова има JTD ot TD един сензор на педала за газта т.е. няма жило и ел.дюзи които се управляват от комп.
      Точно това има предвид.. измененията на пръв поглед са малко (някой от управляващите блоковете имат по някой и друг вход/изход в повече, леко разменени, обновени и т.н., но блоково са почти същите и може да се приеме, че са реализирани като цяло сходно). Като цяло няма кой знае колко повече електроника спрямо TD, а и да има.. най-вероятно ще са някакви подобрения, ако е имало проблем при TD. Няма логика да се твърди, че JTD се троши повече заради електрониката му.В интерес на истината почти не се е случвало да чувам тук по форумите истински проблеми със самата електроника (а не "свети ми някаква лампичка на таблото - сигурно ми се е прецакала електрониката") нито по JTD нито по TD...
      FIAT Marea 1.9 JTD HLX

      Коментар


        #18
        И доколкото усещам и разбирам при тези мотори магистралата за подаване на горивото от ГНП към ел.дюзите е една свързана със всички тях 4 или 5 на брой а импулсите които се подават към тях пропускат горивото и го впръскват.Това ме навежда на мисълта ,че в ГНП има само един елемент за създаване на налягането ,а не 4 или 5.
        Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
        Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

        Коментар


          #19
          Хайде сега! Изкарахте по-новият мотор едва ли не по-лош от стария! "Гроздето е кисело-казала лисицата, като видяла, че не може да го достигне"! :P Честно да ви кажа с удоволстеие бих карал кола с такъв двигател, най-малкото защото харчи по-малко от моето TD! Друг е въпроса, че когато купувах моята кола TD-тата бяха доста по-скъпи от бензинките, а пък за JTD да не говорим! Разбира се разликите между двата мотора не са огромни, но все пак JTD е ново поколение дизел с всичките му джаджи и подобрения. Най-малкото има повече места, където могат да го диагностицират. Хубаво си ни е TD-то, но JTD е по-ново, по-лачено някак!
          Frontera Sport, X20SE март 1998

          Коментар


            #20
            Tornado написа:
            И какво толкова има JTD ot TD един сензор на педала за газта т.е. няма жило и ел.дюзи които се управляват от комп.
            Тук май го пишеше. И по-точно в последния пост.http://www.fiat-bg.org/forum/viewtopic.php?t=11397
            Tornado написа:
            И доколкото усещам и разбирам при тези мотори магистралата за подаване на горивото от ГНП към ел.дюзите е една свързана със всички тях 4 или 5 на брой а импулсите които се подават към тях пропускат горивото и го впръскват.Това ме навежда на мисълта ,че в ГНП има само един елемент за създаване на налягането ,а не 4 или 5.
            Колко са елементите за създаването на това налягане в помпата не знам, но принципно си прав, че "общата връзка" е ЕДНА и горивото с налягане от 1600 бара /вече/ се впръсква от нея... и ако една дюза "сдаде багажа" мотора спира.Това е и разликата между TDI-PD и COMMON RAIL.При "ПОМПЕ-ДЮЗЕТО", елементите създаващи това налягане са толкова колкото са цилиндрите, налягането е по-високо около 2000 бара,моторът по-икономичен и изобщо всичко е на ШЕСТ, само има една съвсем мъничка и дребничка подробност...нещата са свръхпрецизни и много, много скъпи! За това другарите и другарките от VW, поетапно спират производството на дизелови двигатели по технологията PD и минават на COMMON RAIL от тази година! Ако някой е решил да си купува нова кола на именития концерн с "ПОМПЕ-ДЮЗЕ" сега му е времето!
            SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

            Коментар


              #21
              kiro_of_the_day написа:
              Не ме разбирайте погрешно. Не съм против електрониката. Ако беше ненадеждна - нямаше да я монтират по колите. Българина - не знам защо се ужасява от електрониката - май щото кварталния майстор с чука не може да я оправи!
              Точно заради това От друга страна ние се притесняваме, защото колите са ни стари и не са в гаранция Какво ще Ви пука за електрониката ако карате коли на х 2-3г. Изобщо всичко ще си бъде перфектно А ние купуваме 7-8г. таратайки на х 200К км и искаме да вървят и харчат като нови ... няма как да стане
              http://free.bol.bg/dodo155/AlfaRomeo/Punto_JTD_all.JPG
              Alfa Romeo 147 07' 1.9 JTDm Q2
              FIAT Punto 02' 1.9 JTD
              FIAT Punto 99' 1.7 TD

              Коментар


                #22
                Колко са елементите за създаването на това налягане в помпата не знам, но принципно си прав, че "общата връзка" е ЕДНА и горивото с налягане от 1600 бара /вече/ се впръсква от нея... и ако една дюза "сдаде багажа" мотора спира.Май започва да прекъсва само и свети индикацията на таблото.Не споря просто искам да обменя опит с теб.
                Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                Коментар


                  #23
                  Tornado написа:
                  Колко са елементите за създаването на това налягане в помпата не знам, но принципно си прав, че "общата връзка" е ЕДНА и горивото с налягане от 1600 бара /вече/ се впръсква от нея... и ако една дюза "сдаде багажа" мотора спира.Май започва да прекъсва само и свети индикацията на таблото.Не споря просто искам да обменя опит с теб.
                  Е па защо реши, че аз се опитвам да споря и не обменям опит с теб и другите колеги, какво спорящо прочете?Точно това казвам, че си прав в предположението си! Но за това е писано хиляди пъти, който иска чете, който иска не и "така нататък", както казваше един мой "патрон" по "НАУЧЕН КОМУНИЗЪМ" в института.
                  SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

                  Коментар


                    #24
                    Аз бих си взел атмосферен дизел, в момента карам такъв на опел (там е работата, че за мен мощността не е определяща, всеки сам си решава). В краен случай турбо-дизел. Наистина поддръжката на ТД-то е по-скъпа, да не говорим за комън рейлите, в Булгаристан едва ли има достатъчно добре обучени и опитни специалисти, които да "оправят" комън рейл... Да не говорим колко са прецизни по отношение на нафтата, това означава да забравим за зареждане от туби... а дори и от некачествената нафта по бензиностанциите...Гледам обяви в мобилето, но за съжаление до сега не съм видял за атмосфеен дизел на Брава (само в немското моблие видях). Може би защото нашите джамбази не описват много коректно техническите данни на колите, които продават... Почитател съм на дизела, но искам да е колкото се може по-опростен... Лично мое мнение...

                    Коментар


                      #25
                      Tornado написа:
                      Колко са елементите за създаването на това налягане в помпата не знам, но принципно си прав, че "общата връзка" е ЕДНА и горивото с налягане от 1600 бара /вече/ се впръсква от нея... и ако една дюза "сдаде багажа" мотора спира.Май започва да прекъсва само и свети индикацията на таблото.Не споря просто искам да обменя опит с теб.
                      Moже и да спре, ако компютърът го вкара в авариен режим. Не знам как действа в такива ситуации, но си мисля, че не е изключено. Друг е въпросът кога въобще може да се случи да откаже дюзата, след като тя е доста по-различна като устройство и принцип на работа от тази на обинковения дизел Иначе от прочетеното до тук почти бях започнал да си мисля да сменя ЖТД-то с ТД Факт е, че комън-рейл системата е бъдещето на дизеловите автомобили. Разликата м/у ЖТД обикновения ТД е доста по-голяма от просто една електроника. При първите става въпрос и за няколко на брой впръсквания на цикъл, което оптимизира процеса на горене, обезшумява двигателя като цяло. Това при обикновения ТД го няма и няма как да се постигне. Основният конкурент до скоро - системата помпа-дюза е много, много стара и както каза един колега по-горе, тя е просто прекалено скъпа и поради това е все по-трудно приложима. Няляганията, които гонят модерните комън рейли се доближават до тези на помпа-дюза, ефективността на управление на горивния процес се подобрява, а същевременно себестойността на агрегата се запазва в прилични граници. Само за пример - 6 цилиндров комънрейл е с една горивна помпа ВН, а при помпа-дюза те са 6 Е как да излезе сметката
                      _______
                      146 JTD

                      Коментар


                        #26
                        batececo написа:
                        Аз бих си взел атмосферен дизел, в момента карам такъв на опел (там е работата, че за мен мощността не е определяща, всеки сам си решава). В краен случай турбо-дизел. Наистина поддръжката на ТД-то е по-скъпа, да не говорим за комън рейлите, в Булгаристан едва ли има достатъчно добре обучени и опитни специалисти, които да "оправят" комън рейл... Да не говорим колко са прецизни по отношение на нафтата, това означава да забравим за зареждане от туби... а дори и от некачествената нафта по бензиностанциите...Гледам обяви в мобилето, но за съжаление до сега не съм видял за атмосфеен дизел на Брава (само в немското моблие видях). Може би защото нашите джамбази не описват много коректно техническите данни на колите, които продават... Почитател съм на дизела, но искам да е колкото се може по-опростен... Лично мое мнение...
                        Имах такава Брава бате Цецо и бях общо взето /като мотор/доволен от нея! За мен също мощността не е определяща.Сега карам Пунто 1.9d, също атмосферка, 60 кс, които ми стигат.. моторчето е пъргаво, не знам как го постигат, но на ускорение се държи доста прилично за дизел! Но има едно НО! И това Пунто, макар и атмосферен дизел е бъкано с електроника и помпата е електронно контролирана от компютъра.Гледал съм и Клио 1.9d и Пежо 206 1.9d все същата работа... електронна помпа.След 2000г е така.Има такива БРАВО/БРАВИ, дори за едно имаше обява във форума наскоро...1929 куб.см/65 кс. Дано успееш да намериш, гарантирам ти, че мотора няма да те разочарова!
                        SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

                        Коментар


                          #27
                          Моята помпа също е електронна, а колата-вижте от подписа. Ама какво сте се запритеснявали за турбината. Имам приятел, който мога смело да кажа, че е най-добрия в североизточна България на турбини. Откак има сервиза( повече от 7-8 години) за сефте преди няколко месеца в сервиза му е влязъл FIAT. Фирмата му съществува благодарение на VW и Audi. :D . Вие си вадете изводи.
                          Alfa Romeo 166 2,4 JTD
                          Lancia Y

                          Коментар


                            #28
                            Tornado написа:
                            perlsite написа:
                            Не, просто искам да се борави с факти, а не квартални легенди ("имало много електроника на JTD и се поврежда повече от TD")...
                            И какво толкова има JTD ot TD един сензор на педала за газта т.е. няма жило и ел.дюзи които се управляват от комп.
                            Електронните елементи при JTD двигателя в повече от TD са следните (за които се сещам):1. Външна електрическа помпа2. Регулатор на налягането3. МАП сензор4. Датчик за газоразпределение.5. Датчик за налягането в системата.6. Датчик за тепературата на горивото в системата (след помпата)7. Електрически инжектори8. Елетроуправление не турбината9. Датчик на съеденителя10. Датчик на спирччката (който се използва за друго освен светлините)В общи линии са това.Някой да ми твърди, че двата двигателя са почти еднакви е все едно да се каже, че карбураторен автомобил е почти еднакъв с инжекционен такъв.Е вярно, че и двата двигателя служат за едно и също - да бутат колата напред :PОт както ми се наложи да се сблусквам с такъв двигател, много чета и ми е интересно, но никъде не можах да намеря писане относно таблицата за впръскване спрямо натоварването на колата и положението на различните сензори. Някой ако може да ми прати нещо, ще бъда благодарен ама до върха на телевизионната кула
                            A20DTH ЖТД ама не баш
                            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                            Коментар


                              #29
                              TabE-Marea написа:
                              ...Откак има сервиза( повече от 7-8 години) за сефте преди няколко месеца в сервиза му е влязъл FIAT. Фирмата му съществува благодарение на VW и Audi. :D . Вие си вадете изводи...
                              Е те това искам ДЕБЕЛО да го подчертая. Съседът ми има славата на добър дизелджия и за двете години, през които имам наблюдения - съм видял само два - три Фиата - микробуси, които и те не си знаят, нито годините, нито километрите, нито моточасовете. Той освен гореспоменатитефирми, май се моли да не фалират и "Форд". Показателен е факта, че самият майстор кара една Темпра дизел.
                              VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
                              VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
                              VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
                              VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
                              Нека Силата на бъде с Нас...

                              Коментар


                                #30
                                BO: Датчиците изобщо не ги слагай към електрониката Те по скоро са към електро-механиката... Датчици има във всеки автомобил. Аз под електроника предимно разбирам разни модули за управление (с микропроцесори) и изобщо всички по-сложни компоненти, с програмно управление и т.н.. които като се счупят и се налага да се бръкнеш мнооого на дълбоко. По същия начин не причислявам: акумулатора, крушките, релетата.. към електрониката, това си е чиста електротехника.. Ще се повторя, но тези неща ги има във всеки автомобил независимо дали е D, TD или JTD...
                                FIAT Marea 1.9 JTD HLX

                                Коментар

                                Working...
                                X