Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Fiat Sedici 1.9 multijet Трудно палене + нафта в маслото

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Fiat Sedici 1.9 multijet Трудно палене + нафта в маслото

    Здравейте!
    Пиша Ви за проблеми доста срещани, но пръснати в различни теми и крайните решения са различни.
    Собственик съм на Fiat Sedici 1.9 multijet 120к.с 2006г. 4х4. Проблемите при автомобила са два. Първият е че вкарва нафта в маслото и другият е че сутрин при по-студено време пали трудно, и излиза доста бял пушек. Вторият проблем е само сутрин с първото палене, след това няма проблем. Веднъж запалил няма проблем с работа на двигателя. Какво направиха майсторите до сега. Първо изкормиха ДПФ-а и настроиха софтуера, а по вторият проблем смениха свещите. Само разбирате, че няма ефект от направените промени. След доста четене от моя страна по всякакви форуми стигнах, до извода, че решението и на двата проблема идва от една повреда, която има пък два варианта за решаване, но на vw автомобил.
    1. О-пръстени на дюзите
    2. Тандем помпа
    Въпроса ми е. Какъв според вас е проблема с така изброените симптоми на моят Fiat Sedici.
    Благодаря Ви предварително!
    Последна редакция от J0RET0; 23.12.2021, 16:21.

    #2
    колега проверявал ли си дюзите
    предполагам си чувал термина "дюзата пикае"

    Коментар


      #3
      А какъв разход ти дава колега колата от скоро съм със такава и ми се струва че градско доста гори
      uno-1.5i понто 1.2i

      Коментар


        #4
        Здравейте! Относно "пикаеща дюза" го изключихме като вариант, защото веднъж запалил автомобила работи перфектно двигателя на празен ход и в движение. Разход по компютър за градско ми дава 7.5, а лятото беше по-малък.
        Добавям, че снощи паркирах автомобила под наклон. Задницата на по-високо от предницата. Тази сутрин запали от първият път и без дим. Което пак ме кара да си мисля, че е един от двата варианта подобен на проблемите при vw, но не знам кой.
        Последна редакция от J0RET0; 23.12.2021, 22:28.

        Коментар


          #5
          имах проблеми с белият пушек ,
          за първо смених горивният филтър , и в сервиза напревиха carbon clean ,
          после налях в горивото добавка за common rail Würth
          после си почистих мап сенсора , беше пълен със сажди , намира се в всмукателните тръби
          манифолд му викат
          Linea .2009 .1,6 Mjet Emotion
          ESP ASR CC HH MSR 6AB

          Коментар


            #6
            Колеги, потвърждавам за два опита на палене на колата от първия път при наклонена предница и два опита на палене от 3-4 път при хоризонтално положение на колата. Да напомня, че проблема е в Трудно палене + нафта в маслото

            Благодаря!

            Коментар


              #7
              относно нафтата в картера , тази кола има ли DPF, т,е партикулен филтър ,при регенерация на този филтър
              еку то на мотора подава повече гориво и ако не се изгори ,се оттича в картера ,
              Linea .2009 .1,6 Mjet Emotion
              ESP ASR CC HH MSR 6AB

              Коментар


                #8
                Вече няма DPF. Това беше първото което направиха в сервиза. Премахването на DPF и смяна на свещите. Без ефект.

                Коментар


                  #9
                  Колеги, потвърждавам за два опита на палене на колата от първия път при наклонена предница и два опита на палене от 3-4 път при хоризонтално положение на колата. Да напомня, че проблема е в Трудно палене + нафта в маслото

                  Благодаря!
                  Не знам само аз ли не разбрах, но КАКВО точно потвърждаваш, че си направил по два опита - ок,
                  но какъв е бил резултата от тези 4 опита не пишеш !?!?!

                  Коментар


                    #10
                    PM_u_bo написа: Преглед на мнението
                    Не знам само аз ли не разбрах, но КАКВО точно потвърждаваш, че си направил по два опита - ок,
                    но какъв е бил резултата от тези 4 опита не пишеш !?!?!
                    Малко преди това писах, че когато автомобила е паркирана под наклон, задницата на по-високо от предницата, автомобила пали от първото завъртане на ключа, а когато е в хоризонтално положение автомобила пали от 3-4 път. Това с наклона и хоризонталното положение го пробвах 2 пъти, и двата пъти беше едно и също. Демек, ако си спирам колата под наклон с нея няма проблем и няма смисъл да Ви пиша, защото въпросните проблеми не са налице тогава, но няма как всеки път когато паркирам за повече време да търся наклон.
                    Благодаря!

                    Коментар


                      #11
                      А какъв разход ти дава колега колата от скоро съм със такава и ми се струва че градско доста гори
                      Какво значи доста?

                      --- Автоматично слети последователни мнения ---

                      Вече няма DPF. Това беше първото което направиха в сервиза. Премахването на DPF и смяна на свещите. Без ефект.
                      Като ти отрязаха DPF-a отстраниха ли го и софтуерно защото ще продължава да ти вкарва нафта в картера ако не са го направили.Закачете колата на диагностика и вижте какво показва DPF-a,дюзите и какви са наляганията на помпата при контакт като изключи и високото в рейла при запалване и след това.За това с задницата нагоре се досещам нещо което 6 месеца ми трови живота но е пежото на дъщеря ми и там нещата са различни.Белият дим и недоизгоряла нафта или от палене без някоя свещ или от по голямо количество..
                      Fiat Sedici 1.9 MultiJet 120 Hp

                      Коментар


                        #12
                        DPF-a е премахнат и софтуерно. Сега не съм присъствал когато са я гледали, а и да съм там не съм майстор за да разбера точно всичко ли е в нормите, но по техни думи е така. Свещите са смени също. Все пак, ако можеш да споделиш какъв е бил проблема с пежото. Пак казвам не съм майстор ама все си мисля, че ключа от загадката е в това, че под наклон автомобила пали без проблем, а в хоризонтално от 3-4 път.

                        Коментар


                          #13
                          Иди при други майстори,които да ти видят как точно е махнат ДПФ. Всички оплаквания които имаш насочват натам.

                          Коментар


                            #14
                            Колеги това е нагледно направеният тест с паленето
                            https://youtu.be/uD-smIPvqsw

                            Коментар


                              #15
                              Колеги това е нагледно направеният тест с паленето
                              https://youtu.be/uD-smIPvqsw
                              Колега според мен е слаб акумолатор и не можеш да направиш исканите обороти на коляновият вал.По време на въртенето ти светна абс-а и това е от слаб акумолатор.Пробвай някой да ти подаде ток с кабели ама да са истински и трябва да запали нормално.Весели празници.
                              Fiat Sedici 1.9 MultiJet 120 Hp

                              Коментар

                              Working...
                              X