Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Размишления за егр на 1.6 multijet 120 коня.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Размишления за егр на 1.6 multijet 120 коня.

    Здравейте, колеги. Имам някакви проблеми с температурата или само си внушавам, вече и аз не знам, но какво видях днес, като помислих и разбрах точно как работи егр ми се изясниха някои неща
    Миналата година колата загряваше доста, след премахването на охладителя на егр това изчезна, явно топлообменникът се е пробил, хем ми се губеше антифриз, хем висока температура. След ремонта тези проблеми се оправиха. Как беше оправен. Преди топлообменника са изрязали една ламарина, която да не допуска изгорели газове в него, да заминават направо към всмукателния тракт, явно не може да се ограничи достъпът на антифриз до него, защото циркулира през него. В момента кутията на топлообменника е топла, има антифриз, но няма изгорели газове. Въпросът е, че днес видях, че вакуумното му управление работи, на студен мотор се отвори вакуумът, връщат се изгорели газове, значи той не е изключен, а само не минават през топлообменника и се подават горещи за изгаряне пак. Гледам по клипчета, постъпват за охлаждане на 700 гр. и температурата им пада до 150 гр., при мен ясно, че това не става, подават се горещи към всмукателният тракт за изгаряне, от това може ли да последват някакви проблеми? Едно време колите нямаха топлообменници и се подаваха пак горещи, но дали не са били по-малко?
    Егр е затворен на висока скорост, мен на висока скорост започва да ми загрява, единствено на 6та по баири, какво ще стане, ако този егр не затваря, както трябва и подава и на висока скорост изгорели газове за доизгаряне с висока температура? От това може ли да отделя двигателя повече топлина, която да не успее да охлади и на 6та по баирите да започва да се вдига стрелката за температурата? Какво определя кога ще пуска за доизгаряне газове, скорост, температура, обороти?
    Според обяснителните клипчета даже наличието на егр охлажда мотора, защото не работи само с чист въздух и прави по-малки детонации, заради това и дизеловото чукане на място се намалявало, по-ниско налягане. Ако е затапен егр ще смуче само чист въздух и на място ще има по-висок шум от по-големите детонации и ще отделя повече температура
    Въпросите са ми свързани най-вече с управлението му, да не би от по-ниските обороти по баири да се отваря и да вкарва горещи газове и да става нещо тогава, поради не добро горене. Иначе върви, с вървежа проблеми нямам, с разхода също. Ще произтече ли проблем от това, че влизат горещи газове, без охлаждане за доизгаряне? Какви може да са минусите?
    кара с удоволствие и гледа прибора за температура: LANCIA DELTA 1.6d 120ps, 2009.
    кара и проклина съдбата: BRAVA EL 1.6i 16v 103ps, 1996 - вече не!

    #2
    Според мен е трябвало да затапят и двата отвора - през ЕГР и байпасният, ако последният е такъв. Те са един до друг и е много по-лесно да се направи така. Даже не виждам логика да не са го направили и ми е неясно как разбра, че пуска изгорели газове към всмукателния колектор.
    Иначе самият вакуум се изключва лесно и не дава грешка, поне при мен не даде. Има едно клапанче челно отпред на охладителя, което управлява вакуума на въпросния клапан. Вадиш му буксата и готово.
    браво 1,6/90 - 09 г.

    Коментар


      #3
      От въпросното клапанче за което говориш, излизат няколко вакуума, едното е за нещо, което е с вакуум и дълго лостче пластмасово бута едно метално рамо. Помислих, че това отваря вътре във всмукателния въздухопровод пътят на изгорелите газове. На студена кола го видях да си мести положението, още със самото запалване. На загряла вече беше все едно няма ваккум, явно затворено. Не са изключили него, движи се. Все още не знам какъв е пътят на изгорелите газови, до колкото си го представям първо минават през топлообменника, винаги трябва да минават от него. Сега вече не минават през него а директно идват през всмукатлената тръба, след като са преминали през клапата, която е отворена от въпросния клапан. От там минават към егр, който е на задната част на мотора, вече отворен или не постъпват за изгаряне. Може да не ми е ясно нещо, ама долу-горе така си го обяснявам. Какво е положението на егр, колко се насочват за изгаряне, изгорелите газове си минават през топлообменника. Ако тази клапа за която говорим е отворена, а те са затапили да не се мести егр значи ще се пълни с изгорели газове тръбата постоянно.
      Кой е този байпасният отвор, обясни малко къде какво става.
      кара с удоволствие и гледа прибора за температура: LANCIA DELTA 1.6d 120ps, 2009.
      кара и проклина съдбата: BRAVA EL 1.6i 16v 103ps, 1996 - вече не!

      Коментар


        #4
        През тия две големи дупки се закача към изпускателния колектор. Тая глупост с лостчето (При мен е пластмасово. Обидно!) би трябвало да отваря втората дупка. Не знам коя от двете, но втората, щото се нарича "клапан за допълнителен въздух". Другата би трябвало да е постоянно отворена. Не знам дали газовете и от двете минават през охладителя. Като го сваля, ще разбера. Но според мен няма как да са затапили само едната дупка, защото ламарината ще повдига. Може да са изрязали отвор за втората дупка, ама е глупаво и не ми се вярва. Т.е. би трябвало изобщо да не минават изгорели газове към ЕГР, щото няма окъде да влязат.
        Това знам по въпроса. За съжаление информацията си я изстисках от гледане на снимки, четене и мислене, щото ръководство за тоя двигател няма (#@%$#@#!!!).
        Продължавам да се чудя какво става с антифриза, който изтича от спукването. Ако някак си са блокирали ЕГР в затворено положение - ОК, тялото на охладителя ще се напълни и дотам. Ама ако не са, щото той си е нормално отворен, няма ли в едим момент да прелее антифриз към всмукателния колектор?!
        Изтрили ли са ЕГР софтуерно?

        Последна редакция от slonikon; 27.09.2021, 00:26.
        браво 1,6/90 - 09 г.

        Коментар


          #5
          Ламарината, която са отрязали не затапва двата отвора, а затапва достъпът на изгорели газове до топлообменникът, който е вътре в пластмасовият кожух. Ламарината се намира между кожуха и тялото, отбелязах я в червено. Click image for larger version

Name:	s-l1600.jpg
Views:	2
Size:	202,6 KB
ID:	2099221
          Няма как да затапва двата отвора, при положение, че това вляво, по-големият отвор е термостатът и оттам си циркулира антифриз за охлаждане на мотора. През десният отвор минават изгорели газове от изпускателният колектор и се насочват към топлообменникът, клапата за която говорим, според мен е тази в десния отвор. Заради ламарината, която са сложили нямат достъп изгорели газове, но не могат да отклонят антифризът, той си навлиза в него през шуплите, като се е пробил, навярно се е напълнил с антифриз, но той не може да циркулира правилно. Това беше и моята идея, понеже там е много близко термостатът, а до него е датчикът за температурата, да не би при мен да става нещо от това. Да остава горещ антифриз там, защото той циркулира, но не и през топлообменника, около него само, да кажем, че е пълен и той го играе топлинен буфер. На големи натоварвания започва да ми се покачва температурата по уреда, а не виждам други признаци, даже отива към макса на таблото. Нивото не мърда, не ври, няма балони, там да остава горещ антифриз и да бърка датчика за температурата, включва ми често и перката, явно мери там някаква по-висока температура. Какво включва охлаждащата перка, този датчик ли, няма ли нещо и на радиатора?
          П.С. гледай в десният отвор, клапата се движи от това лостче, пластмасовото, дето го знаем, в момента егр е затворено на снимката, когато се отвори ще се отвори надолу и изгорелите газове ще тръгнат надолу и наляво, към егр, от него ще се насочат за изгаряне. Вижда се, че има отвор и горе над клапата, който даже и на затворено положение е отворен, това е байпасът може би. Най-големият въпрос от това е дали може да се лъже датчикът за температурата и да наблюдавам такива странни неща?
          Антифризът си е вътре в пластмасовият корпус, пълен топлообменник, пълно всичко, идват горещи газове и през монтираната ламарината вдигат температурата на антифриза в корпуса, като циркулира лъже датчикът, че на моторът температурата е висока а тя е висока само в пластмасовият топлообменник, възможно ли е това или не? Не знаем точно пътят на антифриза. Виждам, че идва някакъв маркуч, който със сигурност докарва антифриз в топлообменника, защото през левият отвор минава антифриз, след като отвори термостатът. Топлообменникът е направен с цел колата да загрява по-бързо, за да имаш парно, а хем и да охлажда изгорелите газове, това значи, че още в самото начало при затворен термостат към топлообменника идва антифриз.
          Последна редакция от VALIO_RACING; 27.09.2021, 01:08.
          кара с удоволствие и гледа прибора за температура: LANCIA DELTA 1.6d 120ps, 2009.
          кара и проклина съдбата: BRAVA EL 1.6i 16v 103ps, 1996 - вече не!

          Коментар


            #6
            Според мен антифризът си циркулира правилно вътре. Просто е напълнил и газовата част. Аз както ги виждам нещата, водата си влиза от радиатора в термостата, оттам се разделя така:
            1. Към разширителния съд
            2. През охладителя на ЕГР към масления филтър през черната тръба долу вляво на снимката
            3. В двигателя.

            Не знам къде точно е датчикът за температурата и не мога да преценя дали ще му повлияе повишената температура на тялото.
            Моята идея за ремонт беше да намеря прецаканата тръбичка и да я затворя с винтове от двете страни. Обаче обосновано подозирам, че духа и от тая гарнитура към изпускателния колектор и се чудя дали оттам не влиза антифризец в системата. Затова ще го сваля да разгледам. И без това колата не е в движение, нищо не ме припира.
            браво 1,6/90 - 09 г.

            Коментар

            Working...
            X