Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Bravo 1.9 mjet 120 трудно палене сутрин

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Bravo 1.9 mjet 120 трудно палене сутрин

    Колеги имам проблем с бравото сутрин на студено без значение дали е лято или зима. Симптоми: сутрин пали трудно, при подаване на повече газ, когато е загряла пуши черно, не върви достатъчно за 120 к.с
    При включен климатик лятото пък си е жив мъртвец.
    Сменени части (чисто нови) дебитомер (бош по оригинален номер), температурен датчик febi, нови подгревни свещи beru, ново реле подгрев бош, мап сензор бош, нов регулатор на помпата бош.
    Подобрение няма, но днес реших да я закача и да видя корекцията на дюзите при загрял двигател 90° и стойностите не ми харесват. Та... според вас дали дюзите са за рециклиране? Проверил съм турбо пътища и всичко си е наред. Пробиви няма. Почистен и напълно работещ егр. Модела е без дпф. Сменен и соленоиден клапан на турбината!
    Ето и стойностите на дюзите
    Прикачени файлове
    ФИАТ ФОРУМ БЪЛГАРИЯ

    #2
    И защо си ги подменил всички изброени? Преди това имал ли си проблем? Ако вземеш да връщаш старите части 1 по 1...

    Или и тук за предположа прескочил зъб на ангренажа...
    Fiat Punto 1.1-Синята птица
    Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
    Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp

    Коментар


      #3
      Така я купих колата и с времето съм ги сменял частите, не на веднъж! Не е от прескочил зъб, всичко си е наред с ангренажа. Колата пали трудно само на първото палене, след като е топла си пали както трябва.
      За това и питам дали тези стойности на дюзите са в норма? За мен не са, но чакам и други да кажат.
      ФИАТ ФОРУМ БЪЛГАРИЯ

      Коментар


        #4
        Виделин Райчинов написа: Преглед на мнението
        Така я купих колата и с времето съм ги сменял частите, не на веднъж! Не е от прескочил зъб, всичко си е наред с ангренажа. Колата пали трудно само на първото палене, след като е топла си пали както трябва.
        За това и питам дали тези стойности на дюзите са в норма? За мен не са, но чакам и други да кажат.
        Изглежда като свещ или свещи.

        Коментар


          #5
          Чисто нови свещи с ново реле подгрев! Не е от тях! Колата лятото трябва да пали и без свещи. Искано гориво и това което дава са в норми според ecuscan-а
          Със старите свещи и реле колата пали по същия начин като с новите.
          ФИАТ ФОРУМ БЪЛГАРИЯ

          Коментар


            #6
            Виделин Райчинов написа: Преглед на мнението
            Чисто нови свещи с ново реле подгрев! Не е от тях! Колата лятото трябва да пали и без свещи. Искано гориво и това което дава са в норми според ecuscan-а
            Със старите свещи и реле колата пали по същия начин като с новите.
            с кабел директно на акумулатора тествани ли са старите или новите свещи?
            ако скоро си ги сменял - явно не са запеки - премери конпресия.
            Предполага се ,че
            - стойностите които дава дебитомера са коректни, както на празен ход, така и на трета с пълна газ... например
            - същото да показанията на темп. датчик


            черния пушек и умрялото вървене няма как да има връзка с управлението на турбината,
            нито пък трудното палене.
            Последна редакция от PM_u_bo; 11.09.2021, 17:17.

            Коментар


              #7
              Колега всичките неща които са сменени по колата ти ли ги сменя или в сервиз я правиха.Така и така си сменял,сложи една пластина на егра.Нищо че е напълно работещ,просто го затапи и виж дали има ефект
              198mjet Bravo

              Коментар


                #8
                И аз съм за тест със затапване на ЕГР. Дюзите изглеждат в норми. При всяка промяна на режима на работа се променят тия корекции, както и след всяко палене на ДВГ. Важното е да не прескачат стойностите над +/-4 mm3/i . Не изключвам и задръстен катализатор.
                Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                Коментар


                  #9
                  Да, аз съм си сменял частите с нови. Когато купих колата преди 2г. и светеше таблото уж за изгоряла свещ. Купих нови и ги смених. После като си карах всеки месец по един път пресвяткаше лампата за свещите без да записва грешка в ecu-то. Купих и ново реле...смених и него, но пак така...всеки месец по един път пресвяткаше лампата за подгрева без записана грешка. Слет това пуснах тук тема и един колега ме посъветва да сменя температурния датчик и колата се оправи! Вече година нищо не е светело. За това съм сменял свещи и реле. Другите части съм ги сменял по съвет на друг колега, но ефект няма. Всички части съм ги купувал с отстъпка и не ми пречи , че съм давал пари за тях. Въпроса е че проблема си остана. Свалях егр- а и съм го почостил и той си работи без никакъв проблем. Свещите съм ги пробвал и старите и новите на акумулатор и всичките си бачкат без дерт, но свещите в случея нямат общо! Колата трябва да пали без подгрев поне до -5° без дерт. Незнам дали съм се изразил правилно, не че не пали колата, просто пали по трудно, но пали и това ме дразни. Ако трябва някоя сутрин ще направя клип как пали. За това казах за пореден път, че колата пали по трудно както лято така и на -15 . Разлика няма, само първото палене сутрин е кофти. Ще пробвам да затапя егр-а но не виждам как ще пали по трудно от него. Не виждам логика... да като го затапя е възможно колата да спре да пуши, но паленето ме съмнява. Както казах колата не върви като за 120 к.с
                  Карах друго браво с такъв мотор и нищо общо. Върви доста повече от моята и няма пушеци. Някой запознат да каже какво да гледам още по доагностиката като живи данни? На място или под товар? Като карам с климатик лятото е все едно караш пунто 1.1
                  ФИАТ ФОРУМ БЪЛГАРИЯ

                  Коментар


                    #10
                    Виж стойностите на дебитомера (трябва да е много близко или равно на нула), температурните датчици - входящ въздух и температура на ДВГ ( колкото е околната температура) и налягане във всмукателния колектор (равно на атмосферното) преди да запалиш сутринта. После задай да следи налягането в рейла - искано и реално. Колко бързо достига до около 280 бара докато върти на стартер и при колко бара запалва. Възможно е някоя дюза да не затваря добре и да връща въздух в рейла. Възможно е да връща и малко повече излишна нафта, като това ще си проличи от бавното повишаване на налягането в рейла. Но за мен по-вероятно е да лъже дебитомера или някой температурен датчик. Не е изключено и датчика за налягане в рейла да прави проблем. Виж и той какви данни дава при неработещ ДВГ.

                    P.S. :
                    Виж във "настройки" на МЕС, ако имаш ламбда сонда, кои датчици си сменял и запознай ЕКУ -то с тях. Пък и да не си ги сменял пак го направи, защото не знаеш какво се е случвало преди да я купиш. Изтрий адаптивните настройки пак от там, провери дали отговарят номерата на дюзите с тези които са въведени в ЕКУ виж ги в параметри.
                    Последна редакция от Dido_Lyubenov; 12.09.2021, 18:25.
                    Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                    Коментар


                      #11
                      Добре, благодаря за отговора. Ще направя всичко до колкото мога.
                      ФИАТ ФОРУМ БЪЛГАРИЯ

                      Коментар


                        #12
                        Дали не е чипосана преди теб? По-точно дали някой не се е учил на чип тунинг на нея? И другото дето ми идва наум е дали няма кутийка пауър бокс? Ако има махни я. Иначе би трябвало да имаш ламбда сонда но тя е свързана само с работата на егр. Проблема с релето го имам и аз периодично,като при мен е обратната връзка с еку и няма общо с подгряването т.е. подгрява си и после не си говори с еку. И при мен първото палене е само ако изчакам известно време,например докато изгаснат всички лампи по таблото,ако въртя по-рано не пали. Това е само при първото палене,като ако е студено и подгрява паленето е по-лесно. Карането с климатик в София го усещам доста, най вече на светофарите,на дълго не го усещам. Пролетта имах изпушване като я натисна повече ,след това започна да записва грешка с недостатъчно налягане горивото та рециклирах ГНП . Сега изпушване нямам ,но паленето си е същото. Не достатъчно добър акумулатор би се отразило на паленето,както и стартер. При първите проблеми които имах първия съвет беше да сменя бензиностанцията.
                        Последна редакция от kiriluz1; 12.09.2021, 23:24.

                        Коментар


                          #13
                          Не, няма нито бокс нито ремап.
                          ФИАТ ФОРУМ БЪЛГАРИЯ

                          Коментар


                            #14
                            Виделин Райчинов написа: Преглед на мнението
                            Да, аз съм си сменял частите с нови. Когато купих колата преди 2г. и светеше таблото уж за изгоряла свещ. Купих нови и ги смених. После като си карах всеки месец по един път пресвяткаше лампата за свещите без да записва грешка в ecu-то. Купих и ново реле...смених и него, но пак така...всеки месец по един път пресвяткаше лампата за подгрева без записана грешка. Слет това пуснах тук тема и един колега ме посъветва да сменя температурния датчик и колата се оправи! Вече година нищо не е светело. За това съм сменял свещи и реле. Другите части съм ги сменял по съвет на друг колега, но ефект няма. Всички части съм ги купувал с отстъпка и не ми пречи , че съм давал пари за тях. Въпроса е че проблема си остана. Свалях егр- а и съм го почостил и той си работи без никакъв проблем. Свещите съм ги пробвал и старите и новите на акумулатор и всичките си бачкат без дерт, но свещите в случея нямат общо! Колата трябва да пали без подгрев поне до -5° без дерт. Незнам дали съм се изразил правилно, не че не пали колата, просто пали по трудно, но пали и това ме дразни. Ако трябва някоя сутрин ще направя клип как пали. За това казах за пореден път, че колата пали по трудно както лято така и на -15 . Разлика няма, само първото палене сутрин е кофти. Ще пробвам да затапя егр-а но не виждам как ще пали по трудно от него. Не виждам логика... да като го затапя е възможно колата да спре да пуши, но паленето ме съмнява. Както казах колата не върви като за 120 к.с
                            Карах друго браво с такъв мотор и нищо общо. Върви доста повече от моята и няма пушеци. Някой запознат да каже какво да гледам още по доагностиката като живи данни? На място или под товар? Като карам с климатик лятото е все едно караш пунто 1.1
                            Колега писал съм за същите проблеми в темата за Croma Multijet 120 hp. Бях проверил всичко преди това-стартер, акумулатор, налягането и дюзите изглеждаха много добре през диагностиката, НО се оказаха дюзи. По-точно 2 от тях. Истинският показател е качването на стенд.След реглаж всичко заспа.Казвал съм го и на други хора с подобни проблеми,но повечето от тях не искат да правят реглаж и страдат. Сега пали от раз независимо дали е с подгрев или не.
                            Fiat Croma 1.9 MultiJet 120 hp

                            Коментар

                            Working...
                            X