Здравейте,
Накратко:
Ако мига лампата за маслото на 1.9 multijet то колата смята (чисто софтуерно, няма датчик реален) колко е износено маслото и спира регенерацията на DPF-а
Може да се рестартира без специално оборудване:
МОЛЯ ПРАВЕТЕ ГО САМО АКО СТЕ СИГУРНИ, ЧЕ Е СМЕНЕНО МАСЛОТО!!!
1. Слагаме ключа на ON
2. Натискаме педала за газта
3. Натискаме спирачката 7 пъти (газта е натисната през цялото време)
4. Продължаваме да натискаме газта още 60 секунди
5. Пускаме газта
6. Чакаме още 60 секунди
7. Палим и проверяваме дали вече не мига
Надълго:
Вече 2 пъти ми се налага да правя този номер сам, защото от една страна колата е странен хибрид на италианско-японската дружба и малко сервизи знаят какво да я правят, а от друга - скъп сервиз в София и евтин в Крън не знаеха явно, че го има този брояч. Иначе ако знаете майстор, който работи с Bosch компютри може да го оправи.
Самият брояч не е болка за умиране първоначално, но спира регенерацията и ако колата е все още с DPF може да стане неприятно.
Процедурата не е специфична за 1.9 multijet или Sedici/SX4, даже решението го намерих в сайт за Ducato. Така че това може би работи на всичките им дизели от 2006 до 2020 поне.
Накратко:
Ако мига лампата за маслото на 1.9 multijet то колата смята (чисто софтуерно, няма датчик реален) колко е износено маслото и спира регенерацията на DPF-а
Може да се рестартира без специално оборудване:
МОЛЯ ПРАВЕТЕ ГО САМО АКО СТЕ СИГУРНИ, ЧЕ Е СМЕНЕНО МАСЛОТО!!!
1. Слагаме ключа на ON
2. Натискаме педала за газта
3. Натискаме спирачката 7 пъти (газта е натисната през цялото време)
4. Продължаваме да натискаме газта още 60 секунди
5. Пускаме газта
6. Чакаме още 60 секунди
7. Палим и проверяваме дали вече не мига
Надълго:
Вече 2 пъти ми се налага да правя този номер сам, защото от една страна колата е странен хибрид на италианско-японската дружба и малко сервизи знаят какво да я правят, а от друга - скъп сервиз в София и евтин в Крън не знаеха явно, че го има този брояч. Иначе ако знаете майстор, който работи с Bosch компютри може да го оправи.
Самият брояч не е болка за умиране първоначално, но спира регенерацията и ако колата е все още с DPF може да стане неприятно.
Процедурата не е специфична за 1.9 multijet или Sedici/SX4, даже решението го намерих в сайт за Ducato. Така че това може би работи на всичките им дизели от 2006 до 2020 поне.
Коментар