Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Трудно включване на първа и задна на Браво 1.9 mjet 120к.с.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Трудно включване на първа и задна на Браво 1.9 mjet 120к.с.

    Здравейте и Честита нова година на всички!
    Колата е Браво 2 1.9 мултиджет, 2007ма, 120кс с пет степенната кутия с530.5. Проблемът е следния, при натиснат съединител и работещ двигател първа влиза доста трудно, понякога от втория или третия път с по-силен напън. Задна влиза още по трудно и е почти невъзможно ако не вкарам 4та, 3та или която и да e скорост и веднага след това включа задна. При веднъж влезнала 1ва или задна без да отпускам съединителя всички скорости влизат перфектно, в момента в който изключа от скорост и пусна съединителя пак влизат трудно. Втора влиза леко по стегнато понякога но не е трудно, трета, четвърта и пета си включват добре. При изгасен двигател всички скорости влизат перфектно. В движение при минаване от втора на първа с много ниска скорост отново първа влиза много по-лесно отколкото като съм спрял напълно. Съединителя комплект с маховика и лагер-помпата са LuK, сменени преди около 18000-20000км. Месец след смяната имах подобен проблем и смених и горната помпа на съединителя с TRW. Обезвъздуших и нещата се оправиха или поне не ми правеше впечатление. Преди около месец не бях местил колата около седмица и след като я запалих пак беше почти невъзможно да включа на скорост. Обезвъздуших пак и мисля че се пооправи, но пак не е както трябва. Нямам теч на спирачна течност от никъде, поне в казанчето не намалява. Съединителя е нормално твърд, горе има малко свободен ход и след това се чува когато лагер помпата започне да натиска. Отделя малко по-ниско от средата но не е долу при пода, има хубав полусъединител и не увлича когато е на скорост с натиснат съединител, също както казах в това положение всички скорости влизат лесно след като съединителят е натиснат и валовете на скоростите не се въртят. Тоест смятам че съединителя отделя напълно, но пък не знам внушавам ли си, но след обезвъздушаване е малко по-добре. Маслото в скоростите е Тутела 75w85, каквото си го дават оригинално. При движение из града понякога на светофар първа включва много зле и се налага да сложа втора и после първа, понякога не толкова трудно ами си влиза дирекно с по-силен натиск и с две щраквания, все едно има междинно положение между неутална и първа. Друг път ако не съм спрял напълно и се налага да включа на първа си влиза лесно. Тоест може да се кара, но е гадно.
    Къде да търся проблема, възможно ли е да е съединител, въпреки че е почти нов, не боксува и смятам че отделя добре? Или пък да е някоя от помпите и да не натиска напълно, но ясно се усеща че точката на зацепване е по-високо? Жилата и избирача мисля че са наред тъй като на изгасен двигател и работещ но с натиснат съединител влизат перфектно.

    Благодаря предварително и поздрави!
    Последна редакция от Ffbb; 04.01.2021, 23:46.

    #2
    Опитай когато си спрял да напомпаш няколко пъти на съединител и тогава виж дали ще включи първа(лесно или трудно)за да елиминираш съмнението относно помпите.Понякога чисто нова помпа може да ти създаде проблеми защото от нея не тече но спирачната течност си циркулира вътре в помпата без да даде необходимото налягане.Причината е евентуално в дефектни гумучки.Това че е трв помпата не я прави безсмъртна.Много ментак има по нашите географски ширини така че всичко е до късмет.
    198mjet Bravo

    Коментар


      #3
      Няма промяна като напомпам съединителя. Също се сетих да пробвам при натиснат съединител докато напъвам да включа да отпусна леко съединителя за да мръдне леко първичния вал и евентуално да включи но няма никаква разлика дори като го отпусна напълно. Очаквах да изхърка и напъвайки лоста да успея да включа, но се усеща все едно просто натискам и отпускам съединителя без да опитвам да включа на скотост. Все едно нещо спира самият лост. Не знам дали все пак проблема не е в жилата, но има ли логика като включа веднъж без да отпускам съединителя да влизат всички скорости, а като го пусна и натисна отново да не вкллючва?
      Последна редакция от Ffbb; 05.01.2021, 21:35.

      Коментар


        #4
        Така както ми го описваш направо звучи на съединител. Имал съм същия проблем, едно към едно както го описваш и нещата заспаха с нов съединител. Първо започна с трудно включване на първа и задна от място - точно като теб минавах през втора и после първа. При мен къде включваше нормално, къде с прехърване, къде изобщо не влизаше. Интересното при мен беше, че колкото по-топло беше навън и по-загрят беше моторът, толкова по-зле ставаха нещата. Съвсем скоро след това започна и да буксува при товар.

        Разликата е , че моят съединител не си знаеше километрите, а тук говорим за сменен комплект преди нищо и никакви километри. Много неприятно.
        Последна редакция от PSG; 06.01.2021, 01:20.

        Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100

        Коментар


          #5
          И мен ме съмнява съединитля, днес гледах жилата и се местят с лекота, няма логика да е от тях. Забелязах чах сега на отворена врата гледайки задната гума че се мести съвсем леко напред без да натискам спирачка докато включвам. В колата не се усеща но се вижда как се мести 1см примерно при включване. Само че ако е съединител защо отделя нормално по средата? Имам поне 4см от пода ход пред да започне да увлича. Обикновено когато съм карал кола с неотделящ съединител при включване оборотите падат, усеща се че се товари мотора, дори почва да се движи. Това което забелязах днес е помръдване при самото включване, после си стои на съединител без спирачка.

          Коментар


            #6
            И според мен е съединител... Имал съм подобни симптоми още на един АЗЛК... Ти видя ли като го сменяха, щото без да обвинявам никой може да не е реално сменен с нов... Истории всякакви с българските автомобилни разбирачи по гаражи и мази...

            Коментар


              #7
              Съединителя го сменях аз с един познат, така че е нов със сигурност, но до колко е истински не знам. Комплекти за Браво имаше Luk и Valeo, взех Luk като уж по-хубав. Като го разглобихме оригиналния си беше Валео. Освен да пробвам да обезвъздуша и ако се усети промяна ще търся проблема в помпите, ако не ще трябва да свалям кутия.

              Коментар


                #8
                Здравей колега, аз имах подобен проблем със съединител на жтд. Не включваше 1 ва и задна, както беше писал един колега, като загрее колата става много лошо, няма задна без зверско хъркане. Това се случи скоро след като купих колата и си казах дошло е време за смяна въпреки че отделяше точно по средата. Закарах за смяна и се оказа че съединителя е нов, но явно дефектен, смених го с Валео и сега нямам проблем, и дефектния беше Валео само дето не смених маховик тогава, уж беше читав ама сега взе да се обажда и ще търся скоро маховик иначе съединителя е ок и е много мек педала.
                Успех с разрешението на проблема!
                Fiat Multipla 2005 1.9 jtd 115

                Коментар


                  #9
                  Още не съм имал време да сваля кутията, а и е много студ тия дни. Надявам се края на другата седмица да я разглобя и да видя какво се случва. Междувременно в студа започна нещо доста да скърца като работи на неутрална, като натисна съединителя изчезва, предполагам е лагер помпата. Единственото което успях да направя е да обезвъзвуша отново, като тоя път със голяма спринцовка вкарах течност през помпата към казанчето, въздух не видях да излиза, но включването на първа се подобри доста почти няма проблем и влиза с лекота повечето пъти. Задна отново абсолютно всеки път не влиза изобщо ако не включа на някоя друга скорост преди това и скърцането от към съединителя си остана.

                  Коментар


                    #10
                    Свалих кутията, при източването на маслото имаше големи стружки по магнита и сега мисля да я отворя да видя как изглежда отвътре. Преди това два пъти съм точил маслото веднъж като я взех, за да го сменя, и след това при смяната на съединителя и двата пъти нямаше нищо на пробката. Притискателния и феродовия изглеждат добре, лагер помпата също, обаче маховика има много аксиален луфт.
                    Ето снимка на пробката, според вас да отварям ли кутията или да я слагам така?
                    https://postimg.cc/w1HQn7xr
                    Ето и снимки на притискателя и феродовия:
                    https://postimg.cc/gallery/pTP9CSx
                    Това е маховика https://youtu.be/zgNORby26M8

                    Последна редакция от Ffbb; 24.01.2021, 03:26.

                    Коментар


                      #11
                      Отворих и кутията, нищо не изглежда чупено, надрано или нащърбено. Също и няма други стружки. Синхронизаторите и муфите изглеждат добре. Отделно гледах че по каталозите на Люк допустимото аксиално изместване на маховика е 2.9мм за тоя махових. Моето е около 2мм. доколкото може да се измери с шублер, но е по-малко от 2,9 със сигурност. Радиален луфт нямам почти никакъв.

                      Коментар


                        #12
                        Колега,по пробката тези парченца са от нещо отчупено и минало през зъбчатките.Поне така ми изглежда на снимката.Аз бих разглобил всичко на съставните му части,парче по парче всичко на масата и ще покаже къде какво липсва.Тези скоростни кутии са здрави,един бог знае какво се е отчупило.Така или иначе си долу,цялата кутия на части и ще си покаже.
                        198mjet Bravo

                        Коментар

                        Working...
                        X