Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Фиат 1.3 JTD 70к.с. Multijet(188A9000)-бял пушек и тресене на двигателя!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Фиат 1.3 JTD 70к.с. Multijet(188A9000)-бял пушек и тресене на двигателя!

    Здравейте колеги, някой ако може да помогне за следната ситуация:колата доста пушеше в черно с доста тежък мирис(не се стой около нея...)със светнат чек на двигателя!Смених маслото с Castrol Magnatec 5W-40 C3, предишното е било 5W-30 Shell(поне това пишеше на лепенката).Колата изчисти черния пушек и тежкия мирис, но започна да пуши сериозно в бяло и да тресе двигателя...белия пушек поизчезва като се позагрее колата, но неравномерната работа на ДВГ като че ли остава, чекът пак светва след триене на грешката, от ауспуха си капе сериозно .Не е ресетнат сервизния интервал за сменено масло, на сканиране с VCDS17.08.01 изкарва следните грешки:
    P0100 - Mass Air Flow Sensor (G70): Supply Voltagе
    P0110 - Intake Air Temp. Sensor (G42): Malfunction

    Някакви идей за решаване на проблема?
    Благодаря предварително!

    #2
    Здрасти,
    относно грешките, които сте извадили:
    -МАФ-или иначе казано дебитомера, пробвайте да извадите буксата, макар да се казва, че петте захранващи волта липсват. Може след като се изключи буксата с мултицет да се проверят напреженията и масата.

    -датчика на входящия въздух, нещо е повреден. Пак му извадете буксата, за да влезне колата в режим на зададени стойности. Вижте му съпротивлението на студен и загрял двигател, а ако се сваля лесно го нагрейте със сешуар или друго също и студен. В нета може и да има таблица какви стойности при каква температура трябва да дава.

    черния пушек по принцип е богата смес или повече нафта, белия ако не е антифриз сиг много е обедняла сега тоест по-малко нафта. Ако по-скоро е бил сив и миришещ на масло е било изгоряло масло...очевидно.

    Дебитомера отчита постъпилия въздух и компа пуска съответната дозичка нафтица. Другия датчик за входящия въздух подсказва колко е температурата му и също малко или много влияе на образуването на сместа.

    Най-лесно е да се изключат тея двата датчика и да видите по-добре ли се държи колата, по-зле или без промяна, след това вече да се прецени, дали да се чисти МАФа или да се търси прекъснат проводник или друго,

    поздрави!
    Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
    Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

    Коментар


      #3
      Колко въздух чете дебиломера?Два месеца ми вися в сервиза служебната Корса с подобни симптоми,оказа се запушен колектор.Дебиломера четеше много малко въздух
      Lacia Lybra 2.4jtd 140++ executive
      EX.Fiat Tipo SX 1.6 IE
      EX.Fiar Ritmo 105TC

      Коментар


        #4
        pl4 8rp написа: Преглед на мнението
        Здрасти,
        относно грешките, които сте извадили:
        -МАФ-или иначе казано дебитомера, пробвайте да извадите буксата, макар да се казва, че петте захранващи волта липсват. Може след като се изключи буксата с мултицет да се проверят напреженията и масата.

        -датчика на входящия въздух, нещо е повреден. Пак му извадете буксата, за да влезне колата в режим на зададени стойности. Вижте му съпротивлението на студен и загрял двигател, а ако се сваля лесно го нагрейте със сешуар или друго също и студен. В нета може и да има таблица какви стойности при каква температура трябва да дава.

        черния пушек по принцип е богата смес или повече нафта, белия ако не е антифриз сиг много е обедняла сега тоест по-малко нафта. Ако по-скоро е бил сив и миришещ на масло е било изгоряло масло...очевидно.

        Дебитомера отчита постъпилия въздух и компа пуска съответната дозичка нафтица. Другия датчик за входящия въздух подсказва колко е температурата му и също малко или много влияе на образуването на сместа.

        Най-лесно е да се изключат тея двата датчика и да видите по-добре ли се държи колата, по-зле или без промяна, след това вече да се прецени, дали да се чисти МАФа или да се търси прекъснат проводник или друго,

        поздрави!
        Черния е на богато, но белия не е на бедно. Бялото е незапалена нафта или охладителна течност, но второто бързо изчезва във въздуха. Леко синкаво и лютиво е недобре изгоряла нафта, доста често се получава от подпикваща дюза. Синичкото с мири на масло си е вече масло.
        Затова сега по някаква причина този мотор ако пуши на неизгоряла нафта, трябва да се разбере от къде идва проблема. Запушен колектор, сработило частично "меко гасене" и т.н

        Коментар


          #5
          Благодаря на включилите се в темата!!!
          Днес пак светна чека и сканирах наново...
          -------------------------------
          Mode 01 - PID 01 : Readiness -- Address 10


          Number of DTCs stored: 1 -- MIL Status: MIL ON
          Misfire monitoring: Not installed.
          Fuel System: Passed
          Comprehensive Components: Passed
          Catalyst monitoring: Not installed.
          Heated catalyst monitoring: Not installed.
          Evaporative system monitoring: Not installed.
          Secondary air system monitoring: Not installed.
          A/C system refrigerant monitoring: Not installed.
          Oxygen sensor monitoring: Not installed.
          Oxygen sensor heater monitoring: Not installed.
          Exhaust Gas Recirculation: Passed


          --------------------------------------------------------------------------------
          --------------------------------------------------------------------------------




          Mode 03: Emission related fault codes


          Address 10 (Engine): 1 Fault Found:
          P0101 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal

          -----------------------------
          Това изведе като грешка, другото което наблюдавам е, че когато колата позагрее(след 10-15мин. работа) белият пушек доста намаля, НО при палене е като "скара-бира"...При спиране на ДВГ има леко "притрисане", доста висок разход на гориво(по компютър)-8.5л/100км градско...
          !!! при преглед на канал открих, че кабела на ламбда сондата не е свързан към нея(от другата страна има твърда свръзка, която не знам каква е...прилагам снимка)
          колата е новозакупена със сменян двигател и нямам история какво е правено точно по нея...
          Това е като "жокери", които мога да посоча...., ако някой има идея от къде да тръгна?Click image for larger version

Name:	Fiat.jpg
Views:	1
Size:	294,6 KB
ID:	2099051

          Коментар

          Working...
          X