Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Датчик подгревни свещи и проблем с палене

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Датчик подгревни свещи и проблем с палене

    Здравейте колеги,
    Не ми светва датчика за подгревните свещи. Някой знае ли къде е бушона за тях. По книжка и на двете места с бушони не откривам такъв. Имам съмнение, че може да е замасило и изгорял от малко вода, изсипана върху двигателя и съответно попаднала върху част от тях.
    В момента, като дам контакт не светва датчика, съответно не подгряват и не пали.

    Пунто 176 1.7тд
    Благодаря предварително.
    Fiat Punto 1.7TD 1997/10/

    #2
    Не е датчик, а реле.
    Бушоните търси под предния капак близо до акумулатора.
    Най-вероятно има и символчето на капачето на бушона.
    Търси голям бушон, с голям ампераж - 30A и повече.
    1990 TEMPRA SX 1.4 Carb

    Коментар


      #3
      Tempras написа: Преглед на мнението
      Не е датчик, а реле.
      Бушоните търси под предния капак близо до акумулатора.
      Най-вероятно има и символчето на капачето на бушона.
      Търси голям бушон, с голям ампераж - 30A и повече.
      Огледах, има един 30А, но той има знак вентилатор, в книжката не можах да открия, но ще потърся пак в нета. Ще потърся компетентна помощ по принцип, но ще погледна, ако го намеря ще го замеря. Днес я запалихме, за тест с с директно подаден ток батерията към свещите, което доказва, че е или реле или бушон. За съжаление това късо сам съм си виновен.

      Благодаря!
      Fiat Punto 1.7TD 1997/10/

      Коментар


        #4
        Всъщност, поне при Алфа, бушонът е цели 70А. Сиреч - огромен бушон, точно като този, който си намерил за вентилатора.
        Такъв голям бушон, означава и сравнително дебел кабел. Същият тръгва или от плюсовата клема на акумулатора, или от малка разпределителна кутия, съвсем наблизо.
        Изобщо не допускам да влиза в купето, там да е разположен бушонът, и после да се връща към релето, което е при двигателя.
        Почти съм убеден, че бушонът е поставен някъде в моторният отсек. Просто търси упорито.
        1990 TEMPRA SX 1.4 Carb

        Коментар


          #5
          Привет,
          като дам на конткат и изчакам се чува "цък" изключването на релето и си мисля, че не е от него, по скоро си мисля, че е може да е някое от тези двете -- Снимката е примерна, някога си бях свалял service manuel, но сега не го откривам, за да видя тези двете за какво са, за съжаление и в форума не откривам конкретна информация, само подсказка, че едното е то тях е за подгревните свещи. Като запазил съм си час при майстор, да ми погледне и други неща, но ми се щеше поне да не я палим с директен ток от акомулатора, а до го смена това реле или бушон.
          Благодаря за насоките.
          Бъдете здрави.
          Fiat Punto 1.7TD 1997/10/

          Коментар


            #6
            crazyjoe написа: Преглед на мнението
            Привет,
            като дам на конткат и изчакам се чува "цък" изключването на релето и си мисля, че не е от него, по скоро си мисля, че е може да е някое от тези двете -- Снимката е примерна, някога си бях свалял service manuel, но сега не го откривам, за да видя тези двете за какво са, за съжаление и в форума не откривам конкретна информация, само подсказка, че едното е то тях е за подгревните свещи. Като запазил съм си час при майстор, да ми погледне и други неща, но ми се щеше поне да не я палим с директен ток от акомулатора, а до го смена това реле или бушон.
            Благодаря за насоките.
            Бъдете здрави.

            На диагностика вади ли грешка? Мери ли дали до свещите стига ток? И ако не стига, къде изчезва. По кабелите? Преди релето? След релето?

            Коментар


              #7
              Честно казано не знам как е при Пунто, но при Мареа TD100 са всъшност две релета по веригата. Имаш едно силово реле, което комутира ток към подгревните свещи. На това реле, електрониката му се захранва през едно малко реле (сложено е зад жабката). Малкото реле се сработва при контакт и даваше захранване към една обща шина, на която бяха релето за подгрева, авансаторът, дебитомерът и още нещо. Т.е. това реле даваше захранване към устройствата, с които работи компютъра. Управляващите механизми и аналоговите входове минаваха последователно през релето и след това през входно-изходни канали на ECU.

              Намери схема на Пунто и провери всичко по веригата. Без схема трудно ще се оправиш.

              Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100

              Коментар


                #8
                Здравейте,
                Намерих ги релетата и бушоните, намират се под добре затворена и изолирана капачка. Имах стопено реле от към ел. блок/гнездо и се наложи да си поръчам направо същото.
                Сега обаче имам следния проблем. Явно от маслото дето беше оляло от хлабавата капачка или от самата нея ми беше изгоряла една свещ. Сменихме я, но от тогава две сменям вече. Някъде явно или има маса или късо и горя свещи. До сега бяха различни, но от тази сутрин пак паля трудно на два/три цилиндъра.
                Майстор я гледа, каза, че трябва да меря компресия в цилиндри, защото вероятно имам проблем в два от цилиндрите. Колата си има същата мощност и стабилно поведение при ускорение както преди и като за 24 годишен автомобил и сега се чуда от какво може да ми горят така свещи.
                Някои има ли идеи?

                Благодаря!
                Fiat Punto 1.7TD 1997/10/

                Коментар


                  #9
                  Ако си сигурен, че свещите са изгорели и след смяната им (изключваме свещи менте), то имаш проблем с релето.
                  Всеки такъв дизел има пост-подгряване след като запали ДВГ. Това може да продължи няколко десетки секунди, зависещо от температурата. Ако свещите въобще не се изключват и продължават да греят минути след това, нормално е да изгорят.
                  За това виж дали напрежението им се изключва след определено време след палене.
                  A20DTH ЖТД ама не баш
                  1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                  Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                  Коментар


                    #10
                    Ако я грееш по един час е нормално да изгорят. За да елиминираш това което ти казва колегата @ВО връзваш една малка крушка към свещите и я гледаш дали гасне след подгряване и палене.

                    Коментар


                      #11
                      chaveto написа: Преглед на мнението
                      Ако я грееш по един час е нормално да изгорят. За да елиминираш това което ти казва колегата @ВО връзваш една малка крушка към свещите и я гледаш дали гасне след подгряване и палене.
                      Привет,
                      за толкова години все си викам, че съм се научил как да я паля. Иначе като изгасне датчика, въртя с ключа. Истината е, че днес нарочно оставих да чуя дали ще цъкне релето и се чува. Първите два пъти горяха различни от тези, които сме сменили. Зная, че се сменяват всички наведнъж, но имах налични единични бройки. Ще я карам на автодиагностика или ще направя това, което казвате. Благодаря!
                      Fiat Punto 1.7TD 1997/10/

                      Коментар


                        #12
                        crazyjoe написа: Преглед на мнението
                        Привет,
                        за толкова години все си викам, че съм се научил как да я паля. Иначе като изгасне датчика, въртя с ключа. Истината е, че днес нарочно оставих да чуя дали ще цъкне релето и се чува. Първите два пъти горяха различни от тези, които сме сменили. Зная, че се сменяват всички наведнъж, но имах налични единични бройки. Ще я карам на автодиагностика или ще направя това, което казвате. Благодаря!
                        На диагностика ще ти кажат точно едно голямо нищо.
                        Релето ти "цъква", но след като запалиш мотора "цъква" пак и подгревът работи известно време както ти е казал колега по-горе.
                        Свещите може би са на два кръга по две. Вземи един мултицет със сонди крокодили, сложи го на напрежение, минусовия край го закачи на акумулатора, а плюса на проблемната свещ. Мултицета си го сложи на прозореца, влизаш вътре, подгряваш, палиш и гледаш какво става.

                        Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100

                        Коментар


                          #13

                          Никой ли никога не се усъмнява в тези?
                          Блок за управление време на подгрева

                          Коментар


                            #14
                            Аз затова предложих варианта с крушката, защото за да горят тези свещи или са много калпави или работят повече от необходимото. Затова крушката вътре и ако светне когато не трябва е ясно.

                            Коментар


                              #15
                              Напълно подкрепям колегата по-горе за варианта с крушката. Той реално ще ти покаже колко дълго време ти греят свещите и защо горят.
                              Toyota Corolla Verso 2,2 D4D 2008
                              Fiat Stilo 1,9 D Multijet 120 2006

                              Коментар

                              Working...
                              X