Стига с това масло. Безсмислена е както препоръката, така и смяната му.
Въпросът е след като запали колата, след колко време вдига реално налягане по манометър. Ако манометъра има такова забавяне, то си има и реален проблем.
На по-старите конзоли за филтри от този вид по средата на филтъра има една "пишка", която по принцип не се сменя отделно от конзолата, а върви с нея. Въпросната пишка играе ролята на възвратен клапан, който пази "изцеждането" на маслото обратно в картера. Братята китайци са пуснали обаче заместител, ако се наложи да го смениш това нещо.
По спомен не съм заглеждал тази конзола когато сменях филтъра, но на пръв поглед елементарно не се вижда въпросния клапан. Но конзолата е много подобна и съм почти сигурен, че отвора на филтъра влиза навътре в клапана. Ако някой си сменя маслото скоро, нека направи по-добри снимки на конзолата навътре, където се завира филтъра.
След това вече има масово предложения въпросната "гума", която уплътнява картера към помпата, да бъде заменена от по-сигурно изделие.
Ако след смяна на гумата колата пак не качва масло, то или ДВГ-то, или помпата са прекалено износени, което не ми се вярва чак толкова.
Въпросът е след като запали колата, след колко време вдига реално налягане по манометър. Ако манометъра има такова забавяне, то си има и реален проблем.
На по-старите конзоли за филтри от този вид по средата на филтъра има една "пишка", която по принцип не се сменя отделно от конзолата, а върви с нея. Въпросната пишка играе ролята на възвратен клапан, който пази "изцеждането" на маслото обратно в картера. Братята китайци са пуснали обаче заместител, ако се наложи да го смениш това нещо.
По спомен не съм заглеждал тази конзола когато сменях филтъра, но на пръв поглед елементарно не се вижда въпросния клапан. Но конзолата е много подобна и съм почти сигурен, че отвора на филтъра влиза навътре в клапана. Ако някой си сменя маслото скоро, нека направи по-добри снимки на конзолата навътре, където се завира филтъра.
След това вече има масово предложения въпросната "гума", която уплътнява картера към помпата, да бъде заменена от по-сигурно изделие.
Ако след смяна на гумата колата пак не качва масло, то или ДВГ-то, или помпата са прекалено износени, което не ми се вярва чак толкова.
Коментар