Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Браво 1,6 90 к.с. постепенно губи мощност на турбото

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Браво 1,6 90 к.с. постепенно губи мощност на турбото

    Здравейте, колеги!

    От годинка някъде, колата постепенно губи мощност на турбото. По-точно мощността му идва при все по-високи обороти на двигателя. В началото турбото теглеше сериозно още на 1500-1600 оборота, после почна на 1700-1800, сега е на над 2000. И преди това се усеща, ама почти не тегли. Иначе в ниските обороти, без турбо, колата си върви както винаги.
    Отначало реших, че е спукан интеркулер, маркуч или де да знам и аз какво, и губи въздух в началото, докато не развърти сериозно. Окъпах целия път на въздуха със спрей за откриване на течове, но никъде не намерих дупка. Сега седя и се чудя.
    Някакви идеи?
    браво 1,6/90 - 09 г.

    #2
    Управлението на турбината примерно, ако е с променлива геометрия.
    Fiat Croma 1.9 JTD '06 150hp
    Ex. Fiat Bravo SX 1.4 12v '97

    Коментар


      #3
      Или ЕГРа да е заседнал отворен. Ако турбината е с променлива геометрия и клапана откаже - записва грешка и светва чека.
      Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

      Коментар


        #4
        1.6/90 кс. турбината не е спроменлива геометрия.

        Коментар


          #5
          Че какво му пречи отворения ЕГР?
          браво 1,6/90 - 09 г.

          Коментар


            #6
            slonikon написа: Преглед на мнението
            Че какво му пречи отворения ЕГР?
            Прави байпас на турбината .
            Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

            Коментар


              #7
              А няма ли да ми даде грешка, ако не се затваря като хората?
              Щото записани грешки нямам никакви.
              браво 1,6/90 - 09 г.

              Коментар


                #8
                Може би да даде грешка ако дръпнеш кабела, а не ако е заседнал отворен.
                Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

                Коментар


                  #9
                  Така, според мен, ако е заседнал отворен ще даде грешка, защото има датчик за позицията на клапана и той дава грешка. Видях я, след като го изчистих. Освен това, по определение ЕГР-а си е отворен. Затваря се, като дадеш газ. Така че байпаса винаги си го има. Не е там проблемът.
                  браво 1,6/90 - 09 г.

                  Коментар


                    #10
                    А затваря ли се коректно, тогава и не е ли възможна причина незатварянето?

                    Коментар


                      #11
                      Възможно е. Няма как да разбера. Но, ако не се затваря, би трябвало да ми даде грешка.
                      браво 1,6/90 - 09 г.

                      Коментар


                        #12
                        Трябва да я закачиш с човек малко по-в час с турбо дизелите. На живите данни, ще изкочи заека. Я налягане на турбина, я налягане на гориво, я дебит на въздух. Може и няколко неща да са и в комбинация да бъркат нещата дотолкова, че човек да се побърка от яд.
                        Дано да го излекуваш бързо и евтино.
                        Fiat Croma 1.9 JTD '06 150hp
                        Ex. Fiat Bravo SX 1.4 12v '97

                        Коментар


                          #13
                          Благодаря!

                          Тия дни попрочетох за ЕГР-а при дизела и установих, че е обратното на бензина. ЕГР-а седи постоянно отворен, и се затваря, когато се натовари двигателя. Т.е. по принцип си прави байпас, но трябва да се затвори, като настъпиш педала. Откачих му куплунга и покарах така. Нещата се подобриха малко. Турбото започна да се усеща на 1700 оборота, но далеч не е каквото трябва. Значи заекът е другаде.
                          Интересното беше, че не ми светна чек-а. Дали е записало грешка, още не съм гледал.
                          браво 1,6/90 - 09 г.

                          Коментар


                            #14
                            Затапи ЕГР-а с ламарина и направи пробна обиколка. И да си откачил кабела, ако е останал отворен ще откриеш разлика в ускорението.
                            Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

                            Коментар


                              #15
                              При мен пък се оказа задръстен ДПФ. Извинявам се на колегата Steaz, дето му казах, че не е възможно. Просто е силно нелогично. С един спрей на МОТИП разликата е балкан. След 2 седмици пак едно спрейче и се надявам да се кротне за повече време, че влизаше в регенерация почти всеки ден.
                              браво 1,6/90 - 09 г.

                              Коментар

                              Working...
                              X