Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Регенерация или развален DPF

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Регенерация или развален DPF

    Добър ден! Преди няколко дена запалих Кромата за пръв път с пълна генерация и почна да се държи странно.
    Веднага след палене беше добре, но като и подадох малко газ 1-2 минути по-късно, включи перката, започна да мърля оборотите, да се тресе (все едно прекъсва), да припуква и пши бяло, вижда/чува се на клипа. След гасене, отново палене и подаване на газ се опита да мърля оборотите, за може би четвърт от секундата, но този път се оправи, включи перката, промени си звука на празния ход (може би оборотите да са били с 50-100 по-високи) и пак започна да пуши бяло, този път значително повече, придрожено с ужасна миризма и след около може би 30-тина секунди така, вече в гаража не можеше да се седи, защото всичко беше в дим и чак на очите ми лютеше. След може би 10 минути така, празния ход се върна към нормалното, перката спря и дима от ауспуха почти изчезна, миризмата също (възможно е остатъка да е от наличие на конденз в генерацията, защото е била със скъсана мека връзка над година).

    До колко знам, това е било регенерация, нали? Въпросът ми е защо така започна да прекъсва първия път? Попринцип това не го прави за пръв път, но предишните пъти я гасих почти веднага, защото започна с тези номера точно след смяна на водната помпа и си мислих, че има въздух в системата и прегрява. Също да добавя колата не е карана от почти година, преди това също толкова е седяла. Работила е предимно на празен ход в гаража и може би 100-тина метра маневри пред къщи. Реално е достигала работна температура 3-4 пъти общо. Нормално ли е за толкова малко да запуши здрав ДПФ или просто не е толкова здрав?


    #2
    Колега, какво е здрав дпф?
    Той все е здрав ама ако е запушен е друга работа.
    Според мен е напълно нормално след като колата е работила на място основно и студена да се пълни по - бързо. Аз на моята гледах по време на стоенето в къщи като реално само я палих да я извадя от гаража та да си изкарам колелото, дпф-а се пълнеше много бързо.
    Иначе дпф-а може да е пълен със сажди ама може да е пълен и с пепел. Не знам за крома дали диагностиката може да направи разлика...
    Иначе казано, докато не я изпънеш на магистралата или извън градско трудно могат да се направят изводи за дпф-а...

    Коментар


      #3
      Моята кола си я карам редовно и когато започне регенерацията, повишава оборотите, излиза бял пушек, който не става за дишане и така около 10 тина минути. Важно е при започване на регенерацията да не изключваш двигателя, докато не завърши процеса и оборотите не се нормализират. Според мен ДПФ е бил силно запушен и се е налагало регенерация. Дори автомобила да работи само на място, ДПФ се замърсява и процентите запушване се повишават. Възможно е освен на процентна база запушване, ЕКУ да стартира регенерация на база време, например един път седмично или на две седмици веднъж.

      Коментар


        #4
        Благодаря, за мненията! Все пак ми е странно защо първия път така започна да тресе и прекъсва. И още един въпрос, не трябва ли мотора да е достигнал определена температура, за да се регенерира ДПФ-а? Това като се случи стрелката още беше на минимума.
        Само да добавя грешки в компютъра имаше само на подгревните свещи, нищо свързано с регенерация/тресене/прекъсване.

        Коментар


          #5
          Принципно за да пуснеш ръчно регенерацията, моторът трябва да е в работна температура, ама компа може да си я пусне и като е студен мотора ако е много запушен дпф-а.

          Коментар

          Working...
          X