Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Едно питане за съединител-Седичи

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Едно питане за съединител-Седичи

    Здравейте колеги ,

    от известно време само когато колата е студена се чува тракане от съединителя и ако натисна съвсем леко педала тракането спира.
    Като покарам малко (5-10мин.) и само леко да загрее тракането не се чува.
    Иначе скоростите се вкл. Добре
    Съединителя също отделя Добре(Не боксува)
    Та се чудя дали така да си карам или сменявам ?
    По номера на рамата излиза комплект съединител (лагер-помпа, феродов и притискателен диск около 350 лв.).

    Но май и маховик се сменя (от 350 до 450 лв.)?
    Колата е Седичи 1,9-120к.с.дизел 2007г.
    Код двигател: D19AA
    Очаквам вашите мнения....
    Благодаря.

    Мнението е редактирано. Желателно е постването във вид на "чист текст".
    Модераторски екип на www.fiatforum.bg
    Последна редакция от rumen59; 08.01.2020, 15:16.

    #2
    Приготви се психологически за смяна на демпферен маховик. Ей така да си знаеш.
    Steliyan's Life!
    FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

    Коментар


      #3
      jenshen73 написа: Преглед на мнението
      Приготви се психологически за смяна на демпферен маховик. Ей така да си знаеш.
      Прав си колега.
      "Когато пружините намиращи се вътре в маховика са износени, това води до поява на луфт между двата диска. Наличието на луфт е сигурен знак, че маховикът е износен и се нуждае от смяна. Eдин повреден маховик обикновено издава тракащ звук и то най-често при по-студено време, когато например сутрин запалим двигателя. Този тракащ шум обикновено продължава около 5-10 мин. и след това спира."

      Та въпроса е дали може да се замени и някой дали го е правил ?
      Ето какво открих-
      .............За да решите проблема в сервизите на Ем Комплект предлагаме подмяната на демпферният маховик с плътен, който е напълно съвместим без да е необходимо каквото и да е преправяне. Веднъж след като се монтира плътен маховик при следващата смяна на съединителя няма да е необходима подмяната му..........
      Последна редакция от rumen59; 13.01.2020, 22:52.

      Коментар


        #4
        Само дето след това ще избива зъбите на водача и пътниците при смяна на предавки ,мисля. Това за замяната на демпферния с едномасов.

        Коментар


          #5
          В момента пълен комплект LUK маховик,болтове,лагер помпа,притискател и феродов диск струват 881,9лв ,а кит за конверсия на Valeo е на цена 1043,91лв.Смяната ще ти я направят за 200лв.Прецени сам кое е по изгодно и след колко години и километри ще сменяш пак съединител че отсега да икономисваш от маховик.Поздрави и успех
          Fiat Sedici 1.9 MultiJet 120 Hp

          Коментар


            #6
            Интересна е информацията за официално, ори изпълнение за подмяна на демпфера !? Може и малко повечко инфо?
            Дали някой колега го е правил, но не с фирмен "кит", а с взаимозаменяема част от друг двигател на Фиат/вероятно някой от бензиновите/?
            И поседно ... въпрос до колегата kiriluz1: шофирал и си ЖТД с подобна конверсия, че имаш подобни наблюдения?
            Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
            Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
            http://www.keepfighting.ms

            Коментар


              #7
              Интересна е информацията за официално, ори изпълнение за подмяна на демпфера !? Може и малко повечко инфо?
              Дали някой колега го е правил, но не с фирмен "кит", а с взаимозаменяема част от друг двигател на Фиат/вероятно някой от бензиновите/?
              И поседно ... въпрос до колегата kiriluz1: шофирал и си ЖТД с подобна конверсия, че имаш подобни наблюдения?
              Ще отговоря така: Каква е причината да се слага двумасов маховик? И защо от завода не излизат с едномасов? Дали производителите не искат да си усложнят живота и вместо едно по-евтино и лесно за производство нещо го заменят с по-скъпо и по-трудно от първото за производство?
              Познат счупи скоростите след минаване на евтин вариант с едномасов маховик.

              Коментар


                #8
                kiriluz1 написа: Преглед на мнението
                Ще отговоря така: Каква е причината да се слага двумасов маховик? И защо от завода не излизат с едномасов? Дали производителите не искат да си усложнят живота и вместо едно по-евтино и лесно за производство нещо го заменят с по-скъпо и по-трудно от първото за производство?
                Познат счупи скоростите след минаване на евтин вариант с едномасов маховик.
                Аз също съм с едномасов маховик.Вярно , че се усещат малко повече вибрации, но не е толкова осезаемо. Единствено на студен двигател на полусъединител притиса както преди смяната. А твоя познат как е счупил кутията не знам...
                Седемстотон лева за нов демпфер сякаш няма да дам...
                Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

                Коментар


                  #9
                  Съжелявам за негативния резултат при познатият ви! Как се е счупила кутията, в каква ситуация?
                  Моя личен опит обаче казва друго: 6+ години експлоатация на ремапнат ЖТД105 с твърд маховик, в моите ръце. С доста агресивно шофиране ... в определени ситуации, не драг, а най-вече тайм атак ... и нямах поблем. Лекотата в шофирането не се различаваше от преди смяната. Колата все ще се движи в махалата!?
                  В тая възка мисля, че СФА също предлагат ори комплекти за конверсия на демпфера при ХДИ ... защо ли!?
                  Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
                  Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
                  http://www.keepfighting.ms

                  Коментар


                    #10
                    Здравейте колеги, да кажа и моята случка с 1.9жтд. Купих колата с много твърд педал на съединителя, ходих при доста майстори за мнение и накрая го смених с ново Валео при добър майстор, според него маховика бил добър и не се налагало смяната му и така смених само феродов, притискател и лагер. И о чудо съединителя мек като перце и аз мега доволен, но не за дълго скоро при потегляне се появи гадно тресене, на моменти зверско, рекох си айде и маховик иска и си взех и маховик пак Валео (това било най доброто за жтд),но не останаха пари за смяна и реших аз да си го сменя, не съм монтьор, но ремонтирам доста неща и за два дни работа сам го смених, естествено за кутията ми помогна втори човек.
                    И резултата след смяната понякога пак претриса при тръгване но по рядко и тук идва въпроса за твърдия маховик, ако знаех че пак ще претриса щях да сложа твърд, пък нека цепи кутии(силно се съмнявам да стане).
                    Поздрави и взеки сам си решава!
                    Fiat Multipla 2005 1.9 jtd 115

                    Коментар

                    Working...
                    X