Здравейте колеги,
преди по-млако от два месеца купих Фиат Крома 2009 1.9 MultiJet 120к.с., обслужих я като смених ремъци, ролки, масло, филтри, водна помпа, денферна шайба и подгревни свещи и минах не повече от 2000км, като вчера на 4-та скорост около 2.5 хил оборота натиснах рязко газта до малко над 4000 оборота - последва разтрисане на целия двигател, шляпане (все едно се е скъсал ремък).
Звъннах на на майстора, който я обслужи и той ме посъветва да я докарам до сервиза с автовоз, направих го, той ме чакаше, прегледахме ремъците - всички си бяха на мястото и решихме да я запалим за да види какви са симптомите. Двигателя пушеше от всякъде и отново шляпаше. Майстора намери една от подгревните свещи - беше избила резбата и излязла, опитахме да я навием, но с това само констатирахме, че резба няма.
Та въпросите ми са:
- Случвало ли се е на някой подобно нещо? От какво се случва, все дизели съм карал, настъпвал съм ги, но такова чудо не съм виждал?
- Майстора предложи евтин вариант (около 200лв) - стругар да направи дупка в главата и втулка за свеща - някой правил ли е подобно побългаряване има ли негативни ефекти в последствие?
- Предложи и скъп вариант - втора употреба глава, разглабяне на двигателя и над 1000лв за части и работа. Коя опция да избера?
Приемам всякакви мнения по въпросите.
преди по-млако от два месеца купих Фиат Крома 2009 1.9 MultiJet 120к.с., обслужих я като смених ремъци, ролки, масло, филтри, водна помпа, денферна шайба и подгревни свещи и минах не повече от 2000км, като вчера на 4-та скорост около 2.5 хил оборота натиснах рязко газта до малко над 4000 оборота - последва разтрисане на целия двигател, шляпане (все едно се е скъсал ремък).
Звъннах на на майстора, който я обслужи и той ме посъветва да я докарам до сервиза с автовоз, направих го, той ме чакаше, прегледахме ремъците - всички си бяха на мястото и решихме да я запалим за да види какви са симптомите. Двигателя пушеше от всякъде и отново шляпаше. Майстора намери една от подгревните свещи - беше избила резбата и излязла, опитахме да я навием, но с това само констатирахме, че резба няма.
Та въпросите ми са:
- Случвало ли се е на някой подобно нещо? От какво се случва, все дизели съм карал, настъпвал съм ги, но такова чудо не съм виждал?
- Майстора предложи евтин вариант (около 200лв) - стругар да направи дупка в главата и втулка за свеща - някой правил ли е подобно побългаряване има ли негативни ефекти в последствие?
- Предложи и скъп вариант - втора употреба глава, разглабяне на двигателя и над 1000лв за части и работа. Коя опция да избера?
Приемам всякакви мнения по въпросите.
Коментар