Здравейте, колеги. В долните редове споделям начина по който значилно намалих процента на запушване на ДПФ филтъра на моята кола от 102% на 20%
От няколко месеца смених колата, отново с италианска разбира се- Fiat Bravo 1.9 Multijet 8v.
Закупих колата септември месеца тази година. Взех си и диагностика Fiat Multiecuscan просто от любопитство, за скромната сума от 17 лева. И останах много доволен, честно казано, от функционаността на диагностиката. Тогава си направих труда, да запомня процента на запушване на ДПФ филтъра (Particulate filter clogging)- беше 68%.
Днес, 3 месеца по- късно, реших отново да "вържа" колата на диагностика. Останах неприятно изненадан, като видях, че показателя Particulate filter clogging е на 102%.
След доста четене, установих че, максималните проценти на запушеност на DPF филтъра са от порядъка на 115%-125%. При достигане не тези проценти регенерация, невинаги е успешна. И се почва едно ходене по- мъките... Всички знаем вариантите.
Fiat Multiecuscan предлага опция за регенерация на филтъра за твърди частици, но са съжаление се изисква регистрирана версия, която е 100 лева.
Най- безболезнения вариант е изкарване на колата за "извънградско" каране. Разбрах, че трябва да бъдат покрити 3 условия:
- оборотите на двигателя да бъдат над 2000.
- поддържане на скорост по- висока от 60 км/ч
- поддържане на горните 2 условия поне 15-20 минути
От това което, прочетох и проучих, останах с впечатление, че това е най-неефективният начин за регенерация на ДПФ филтъра. Колегите от чуждите форума, твърдят, че процента на запушване на ДПФ филтъра, спада с около 15-20 процента.
Въпреки това реших, че нищо не ме спира да изкарам колата за малко по-интензивно извънградско каране. Карах около 25-28 минути на 3та със 70-80 км/ч при 2200-2500 оборота. След това, показателя процента на запушване на ДПФ-а (Particulate filter clogging) беше спаднал до 20%. Което, според мен е добър резултат.Направи ми впечатление, около 18-20 минута от карането, разхода на гориво се повиши от около 6л./100 км на 9л./100км. Което е нормалном тъй като при започване процеса на регенерация се пръсква повече гориво (поравете ме ако греша).
И така. Нищо не ви спира да проверите в какво състояние ви е ДПФ-а, за да избегнете по-големи главоболия занапред.
П.С. Колата се използва за сравнително къси градски пътувания и около 1 път в месеца за извънградски 150-200 км.
П.С.2 Коментирайте и допълвайте, колеги.
От няколко месеца смених колата, отново с италианска разбира се- Fiat Bravo 1.9 Multijet 8v.
Закупих колата септември месеца тази година. Взех си и диагностика Fiat Multiecuscan просто от любопитство, за скромната сума от 17 лева. И останах много доволен, честно казано, от функционаността на диагностиката. Тогава си направих труда, да запомня процента на запушване на ДПФ филтъра (Particulate filter clogging)- беше 68%.
Днес, 3 месеца по- късно, реших отново да "вържа" колата на диагностика. Останах неприятно изненадан, като видях, че показателя Particulate filter clogging е на 102%.
След доста четене, установих че, максималните проценти на запушеност на DPF филтъра са от порядъка на 115%-125%. При достигане не тези проценти регенерация, невинаги е успешна. И се почва едно ходене по- мъките... Всички знаем вариантите.
Fiat Multiecuscan предлага опция за регенерация на филтъра за твърди частици, но са съжаление се изисква регистрирана версия, която е 100 лева.
Най- безболезнения вариант е изкарване на колата за "извънградско" каране. Разбрах, че трябва да бъдат покрити 3 условия:
- оборотите на двигателя да бъдат над 2000.
- поддържане на скорост по- висока от 60 км/ч
- поддържане на горните 2 условия поне 15-20 минути
От това което, прочетох и проучих, останах с впечатление, че това е най-неефективният начин за регенерация на ДПФ филтъра. Колегите от чуждите форума, твърдят, че процента на запушване на ДПФ филтъра, спада с около 15-20 процента.
Въпреки това реших, че нищо не ме спира да изкарам колата за малко по-интензивно извънградско каране. Карах около 25-28 минути на 3та със 70-80 км/ч при 2200-2500 оборота. След това, показателя процента на запушване на ДПФ-а (Particulate filter clogging) беше спаднал до 20%. Което, според мен е добър резултат.Направи ми впечатление, около 18-20 минута от карането, разхода на гориво се повиши от около 6л./100 км на 9л./100км. Което е нормалном тъй като при започване процеса на регенерация се пръсква повече гориво (поравете ме ако греша).
И така. Нищо не ви спира да проверите в какво състояние ви е ДПФ-а, за да избегнете по-големи главоболия занапред.
П.С. Колата се използва за сравнително къси градски пътувания и около 1 път в месеца за извънградски 150-200 км.
П.С.2 Коментирайте и допълвайте, колеги.
Коментар