Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Fiat Croma 1.9 multijet - 120 к.с. - много висок разход

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Fiat Croma 1.9 multijet - 120 к.с. - много висок разход

    Здравейте, от седмица съм собственик на Fiat Croma 1.9 multijet - 120 к.с. / 2009г.

    Колата е супер, но съм притеснен относно разхода на гориво - стува ми се нереално висок.

    Вчера заредих 19л екто нафта от лукойл, изминах 175км 70% магистрала (120-140км/ч на 6-та скорост) + 30% (първокласен път 70-80км/ч на 4-та/5-та скорост)

    Колата изгори всичката заредена вчера нафта, съдя по стрелката - компютъра показва:
    Средна скорост за пътуването ~65км.
    Среден разход за пътуването ~ 17л.
    Колата е от северна Италия и има DPF, възможно ли е да се е задръстил? Приемам всякакви предложения.
    Скоро ще ходя на сервиз за проблема, но искам да бъда по-усведомен.

    Втори въпрос/разяснение: При изключена от скорост моментният разход е 50.0L, когато подам газ спада понякога до разумни граници 6-7-8л, но по-често 15-20-30л защо се получава така?

    ПС: наскоро карах 5.0L V8 - Форд Мустанг, който гореше по-малко от Croma-та

    #2
    Най вероятно това не е 17/100, а 17 км с 1 литър гориво. Или колата има "чип" и чипаря леко я е омазал. Като е спряла мисля показва литър за час разход. Виж в менютата да смениш показанията.
    Стрелката ползва едно към гьотере. Пълно /пълно дава по ясна представа.

    Коментар


      #3
      Да, оказа се 5.4л средния разход за пътуването вчера.
      Промених мерната единица в Settings>Units>Consumption.
      От де да знае човек за мерна единица: километри с литър гориво, мислех за литри/100км.

      Колата май е в автентичен вид, все пак тази кола е вече на над 10 години добре ли е да се премахне DPF филтъра?

      Коментар


        #4
        Честито колега , много без авариини километри! И мойта е 120 к.с. , само че е 2006 година , преди фейслифта. Аз съм много доволен , не е някой бързак , но има що годе прилична динамика. Падал съм и под 5 л. на 100 км. среден разход по магистралата със влючен темпомат със скорост 110 км/ч. Мисля че за такова огромно купе е супер разхода. Аз много си я харесвам - голяма , удобна кола с голям багажник, лесно се качваш в нея , лесно слизаш, просторно купе. Гледаш от високо, на някой не им харесва това, но на мен много ми харесва! Аз съм над 100 кила , голям човек съм и ми е удобно! Я кажи твоята какви екстри има , че те 120 коньовите са с по малко екстри.
        Последна редакция от vi4444o; 25.11.2019, 20:33.
        Fiat Punto 1.1 55 к.с. LPG '96 EX
        Alfa Romeo 146 1.9 JTD '99
        Fiat Croma II 1.9 M-Jet 8V

        Коментар


          #5
          vi4444o написа: Преглед на мнението
          Честито колега , много без авариини километри! И мойта е 120 к.с. , само че е 2006 година , преди фейслифта. Аз съм много доволен , не е някой бързак , но има що годе прилична динамика. Падал съм и под 5 л. на 100 км. среден разход по магистралата със влючен темпомат със скорост 110 км/ч. Мисля че за такова огромно купе е супер разхода. Аз много си я харесва - голяма , удобна кола с голям багажник, лесно се качваш в нея , лесно слизаш, просторно купе. Гледаш от високо, на някой не им харесва това, но на мен много ми харесва! Аз съм над 100 кила , голям човек съм и ми е удобно! Я кажи твоята какви екстри има , че те 120 коньовите са с по малко екстри.
          Здравей vi4444o,

          Предистория
          Търсех си семейна кола, защото Корсата която имаме е малка за семейство с бебе. В ноща преди да ходя по автокъщите гледах клипа на bri4ka за Fiat Croma II, но не мислех да си купувам Fiat, до скоро освен Корсата карах Volvo V40 1.9TD и бях доволен, но колата беше към края на жизнения си път, лош външен вид, прецакани дюзи, за съединител и скоро за ГНП и трябваше да я продам, иначе за скрап.

          В деня на закупуване
          Като привърженик на Volvo, исках друго Volvo. В района не успях да намеря Volvo което да ми хареса и да си заслужава парите. В първата автокъща в която отидох видях Кромата, която купих - хвана ми окото, просторна кола с голям багажник за нещата на мама и беба и много екстри за тате. Обиколих и останалите набелязани автокъщи, търсих Крома с кожа(заради детето, да може да се чисти), открих една с кожа и мултимедия, но беше много изстрадала, гледах и друга, но беше с базово оборудване. Върнах се в първата автокъща и направих тест драйв, въпреки проблемите по ходовата част, една изгоряла подгравяща свещ и скъсан маншон на скоростния лост - колата много ми допадна, спазарихме я и я купих.

          Екстрите, които съм отрил до момента, все още чета инструкциите:

          * Blue & Me
          - гласови команди, но не успях да променя гласа на английски
          - свързах си телефона и провеждам разговори. Има USB между предните седалки, но не успях да подкарам музика чрез флашка, отворих тема във форума:
          http://www.fiatforum.bg/showthread.p...51#post1375351
          * Автопилот - много полезна екстра особено на магистрала
          * мулти-волан има доста копчета по 8 + 3
          * има аларма, веднъж я пуснах случайно, не знам как работи
          * ASR - полезно през зимата
          * има задържане при потегляна на наклон - удобно, за жената
          * парктроник - много удобно
          * има халогени, паркинг светлини
          * отключва и заключва само с копчета (или чрез копчетата на ключа или чрез копчетата до скоростния лост)
          * Trip computer - средна скорост, среден разход и т.н
          * автоматичен климатроник
          * хладилен подлакътник (но гледам в инструкциите има врътка On/Off при мен има дупка - врътката е счупена)
          Click image for larger version

Name:	1.png
Views:	1
Size:	162,9 KB
ID:	2098708

          * заден подлакътник с къпхолдери
          * перденца на задните стъкла за да не свети Слънцето на беба
          * има по 1 колона и по 1 пищалка във всяка врата - свири много чисто
          * има доста еърбеци, не знам точно колко са
          * има ISOFIX за детско столче, но жената е спестила 100лв и засега няма да се ползва (столчето няма ISOFIX)

          сигурно има и още, но все още ги разучавам.

          Коментар


            #6
            Браво, пожелавам ти да останеш доволен от Крома-та и от италианските коли като цяло. На мен Кромчо ми е третата италианка и общо взето може би съм имал голям късмет и затова съм много доволен от талянките. Първият ми Фиат беше едно Пунто МК1 55 коня с газово. Взех го малко случайно , защото цената му беше много добра, макар да бях доста предубеден за качеството на Фиат-ите! Преди това съм имал и карал много автомобили , но най вече немски. Това Пунто го карахме със жена ми 3 години и около 30-40 хил. км.Били трошливи Фиятите? Само консумативи съм му сменял , масла, филтри, накладки и радиатор воден , и много газ. Гореше на извън градско 7-8 литра газ! По ходовата част смених някакви тампони на задния мост дето струваха направо стотинки. После понеже исках кола с климатик и с четири врати , скочих в една Алфа Ромео 146 JTD, първият ми дизел! Направо самолет особенно в сравнение с Пунтото. Нея я карахме над 60 хил. км. за около 6 години. Отново само консумативи - масла, филтри, два пъти предни носачи , помпа на съединител и самия съединител и разни дребни неща. И нищо че е дизел, на -17 градуса палеше както на положителни температури. Но решихме да вземем нещо по ново /много исках 159-ка , ама не ми по джоба/ и така от няколко месеца вече караме Кромчо , засега само нафта и гааазз! Екстрите са почти като твоите , с някои изключения - нямам Blue & Me и ASR.
            Последна редакция от vi4444o; 25.11.2019, 20:41.
            Fiat Punto 1.1 55 к.с. LPG '96 EX
            Alfa Romeo 146 1.9 JTD '99
            Fiat Croma II 1.9 M-Jet 8V

            Коментар


              #7
              Честито и на двамата и да им се радвате на тия дизели и да си знаете, че точно тия новите коли искат покарване на по-големи разстояния Градското каране по 1-2-3 километра не е много за тях по ред причини. Това лято сменях маховик на моята вярна вече почти 20 годишна Мареа, а преди седмица смених на 12 годишния Опел Мерива също маховик в комплект със съединителя. Няма прилика между двете коли освен, че са дизели и са с демпферни маховици - Мареата е над 260х км, а Орела само на 130х. Та имайте си едно наум
              Steliyan's Life!
              FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

              Коментар


                #8
                vi4444o написа: Преглед на мнението
                Браво, пожелавам ти да останеш доволен от Крома-та и от италианските коли като цяло. На мен Кромчо ми е третата италианка и общо взето може би съм имал голям късмет и затова съм много доволен от талянките. Първият ми Фиат беше едно Пунто МК1 55 коня с газово. Взех го малко случайно , защото цената му беше много добра, макар да бях доста предубеден за качеството на Фиат-ите! Преди това съм имал и карал много автомобили , но най вече немски. Това Пунто го карахме със жена ми 3 години и около 30-40 хил. км.Били трошливи Фиятите? Само консумативи съм му сменял , масла, филтри, накладки и радиатор воден , и много газ. Гореше на извън градско 7-8 литра газ! По ходовата част смених някакви тампони на задния мост дето струваха направо стотинки. После понеже исках кола с климатик и с четири врати , скочих в една Алфа Ромео 146 JTD, първият ми дизел! Направо самолет особенно в сравнение с Пунтото. Нея я карахме над 60 хил. км. за около 6 години. Отново само консумативи - масла, филтри, два пъти предни носачи , помпа на съединител и самия съединител и разни дребни неща. И нищо че е дизел, на -17 градуса палеше както на положителни температури. Но решихме да вземем нещо по ново /много исках 159-ка , ама не ми по джоба/ и така от няколко месеца вече караме Кромчо , засега само нафта и гааазз! Екстрите са почти като твоите , с някои изключения - нямам Blue & Me и ASR.

                Благодаря!

                Ето малко снимки на колата:Click image for larger version

Name:	74525051_527549821418305_8594534579283427328_n.jpg
Views:	1
Size:	340,0 KB
ID:	2098709Click image for larger version

Name:	74803614_2485400341741141_6294685450334371840_n.jpg
Views:	1
Size:	358,3 KB
ID:	2098710Click image for larger version

Name:	78171632_792955714479591_5160414652231843840_n.jpg
Views:	1
Size:	311,7 KB
ID:	2098711Click image for larger version

Name:	74624035_536466507144717_1329054303779815424_n.jpg
Views:	1
Size:	403,8 KB
ID:	2098712Click image for larger version

Name:	77232506_1681003328696440_8696712504090296320_n.jpg
Views:	1
Size:	242,6 KB
ID:	2098713

                Коментар


                  #9
                  Да, оказа се 5.4л средния разход за пътуването вчера.
                  Промених мерната единица в Settings>Units>Consumption.
                  От де да знае човек за мерна единица: километри с литър гориво, мислех за литри/100км.

                  Колата май е в автентичен вид, все пак тази кола е вече на над 10 години добре ли е да се премахне DPF филтъра?
                  И аз се бях се шашнал с този разход. При мен показваше 17-19 км с литър, че докато наглася компа, бая се ошашках. ДПФ не го пипай - според мен. Той се самопочиства, периодически. Ще го познаеш с повишаване на оборотите на място. При мен това трае до около 5-6 минути, след което оборотите се нормализират. 10-15 минути на магистралата с 3000/3500 оборота и си го почистил, доколкото годините му позволяват.

                  Коментар


                    #10
                    Оставям ДПФ засега.
                    Разбрах за самопочистването, има ли значение на коя скорост трябва да карам с 3-3500 оборота, някъде четох че трябва да е на 3та скорост или няма значение?

                    Коментар


                      #11
                      Важни са оборотите. Мисля, че четвърта е оптимален вариант. Пробвал съм и на трета, но ми дожалява за двигателя като го слушам как се товари.

                      Коментар


                        #12
                        Няма никакво ама никакво значение.
                        Защо мъчите колите?
                        На 4-та вместо на 6-та ще завърши регенерацията не за 10 мин по магистралата, а за 8 мин.
                        И каква е ползата? Има ли някакъв смисъл от това бръмчене?
                        Ако беше необходимо щеше да го пише в упътването.
                        1990 TEMPRA SX 1.4 Carb

                        Коментар


                          #13
                          Здравейте колеги,

                          В инструкциите прочетох, че почистването на DPF ставало автоматично

                          Since this filter physically traps particulates,
                          it shall be cleaned (reclaimed) at regular
                          intervals by burning carbon particles.
                          Reclaiming procedure is controlled automatically by the engine control unit according to the filter conditions and the
                          conditions of use of the car.
                          BG
                          Тъй като този филтър физически улавя праховите частици,
                          той трябва да се почиства (възстановява) редовно
                          от изгаряне на въглеродни частици.
                          Процедурата за възстановяване се контролира автоматично от контролния блок на двигателя в съответствие с условията на филтъра и
                          условия за ползване на автомобила.


                          ***

                          During reclaiming the following phenomena could take place: idling slight increase,
                          fan activation, slight smoke increase, high
                          exhaust temperatures. These situations
                          shall not be considered as faults and they
                          do not affect car performance and environment.
                          If the dedicated message is displayed, refer to section “Warning lights and messages”.
                          BG
                          По време на възстановяването биха могли да се случат следните явления: празен лек ръст,
                          активиране на вентилатора, леко увеличаване на дима, високо
                          температури на изгорелите газове Тези ситуации
                          не се считат за грешки и те
                          не влияят на работата на автомобила и околната среда.
                          Ако се появи специално съобщение, вижте раздел „Предупредителни лампи и съобщения“.

                          Коментар


                            #14
                            Става да, ама пали / гаси на километър, два не му се получава много ставането. Затова както казаха и по горе трябва и извънградско за колицата.

                            Коментар


                              #15


                              Eто регенерация при 84км/ч на темпомат.
                              Оборотите бяха точно 1500 на D. Колата е автоматик.
                              Завърши напълно успешно за около 9мин каране.
                              Започна точно на 101% запушване на филтъра.
                              И нямаше никакъв проблем да постигне почти 700С на филтъра, както се вижда. Нищо че са 1500об.
                              Само да кажа че съм пробвал глупостта да карам на 4-та и на 3-та при 90 и няколко процента.
                              И е глупост, защото регенерация така и не започна.
                              Тя започва точно на 100-101% на моята кола.
                              И не се интересува от обороти както се опитвам да ви обясня.
                              Всеки преценява дали да си форсира колата.
                              Последна редакция от Tempras; 28.11.2019, 22:06.
                              1990 TEMPRA SX 1.4 Carb

                              Коментар

                              Working...
                              X