Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Мнения за DPF чистене или премахване

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    От какво се опасяваш ако караш колата на 3000 оборота. Регенерацията отнема 10-15 км. Намираш си междуградски път или магистрала и в зависимост от условията или 3-та или 4-та скорост и поддържаш постоянна скорост. Давам пример, моя DPF светна миналия месец за сефте, карам колата от 19 месеца. И аз бях решил, че му е времето. Изкарах я на магистралата, 4-та - поддържах над 3000 оборота, скоростта беше между 100 и 110. За 10-тина километра лампата угасна, аз си продължих още толкова (за всеки случай). Седмица след това колата беше в сервиз, накарах ги да проверят DPF-a, беше на 30%. Надявам се да съм отложил премахването му с още и някой и друг месец. При мен условията на каране са отвратителни. Карам я предимно студена, от дома до работа зимата едвам вдига 60 градуса, често спирам по светофари и така.
    Fiat Croma 1.9 JTD '06 150hp
    Ex. Fiat Bravo SX 1.4 12v '97

    Коментар


      #17
      Аз пък следих регенерацията в реално време, както вече казах.
      Абсолютно не са необходими тези обороти.
      Когато филтърът беше запушен на 93% направих едно каране около 15мин с обороти на 3000, точно за да предизвикам регенерация.
      Опасявах се че процентите са вече високи, а тя не настъпваше. Ами не пожела ECU-то да пусне регенерация, въпреки карането с високи обороти.
      Чак след седмица при проценти 97 и каране с точно 1750об. при 120 км/ч. започна регенерацията.
      В крайна сметка забелязах следното поведение: при спряла кола на място регенерацията е в пауза.
      При потегляне дори при каране с 1200-1400 об, регенерацията продължава.
      Просто приключва малко по-бавно, от колкото при каране с високи обороти.
      Извод: оборотите са фактор единствено затова, регенерацията да отнеме вместо 12, да кажем, 8 минути.
      Аз повече няма да си мъча колата да я карам на 4-та вместо на 6-та. Полза няма.
      И запомнете - извънградското каране не почиства филтъра. Всяко едно каране го задръства.
      Защото във всеки един миг от работата си този двигател изпуска твърди частици.
      Просто при градско каране процентите растат бързо, а извънградско - бавно.
      Ако не ми вярвате, пуснете Екускан, вижте, че процентите са 67 например.
      После покарайте 200км извънгр. и пак вижте процентите. Ще бъдат с 10-20% повече.
      Филтърът се почиства единствено от регенерация.
      И няма никакво значение, дали ще се извърши по бул. България, или по АМ Тракия.
      Важното е да не се гаси колата преди да е приключила напълно.
      Познава се по огромният моментен разход.
      Показва около 10-15л/100 повече от нормалният моментен.
      1990 TEMPRA SX 1.4 Carb

      Коментар


        #18
        Точно така, защото аз с моя стил на каране не трябва въобще да виждам регенерация, но регенерации си има. Гледайте автомобили които не са читави, като ги настъпваш и хвърлят какво ли не през ауспуха, карат ли ги лекичко и няма нищо. Точно затова при 3000об/м може да има много повече сажди от колкото при 2000об/м
        При мен регенерацията в градски условия протича с обороти на празен ход около 1000об/м и включени вентилатори. Извън града не разбирам кога се случва.

        Коментар


          #19
          В тоя ред на мисли отдавна ме мъчи едно подозрение че всички тия филтри са солташак - то дали ще си ръсиш кротко сажди нонстоп или ще се опиташ без да искаш да убиеш със кълбо от страшна чад някой човечец който кротичко си кара колицата на метан примерно и е абсолютно екологичен но бавничък не е ли равносилно . Тоя филтър само трупа тая гняс вътре колкото да можем да спим спокойно че видиш ли правим нещо за природата а утре като опънем по магистралата изсипваме цялата гадория.... Не ангажирам никого с тоя пост просто си разсъждавам
          koce73 , Fiat Marea Weekend 1.6 16V 1997 специално пригодена за тежък терен , отскоро и Subaru Forester 2.0 2005 за още по-тежък терен 0895747442

          Коментар


            #20
            Филтъра не ти е една торба, която я пълниш и след това изпразваш.
            Като вкараш малко химия и дизеловите сажди се превръщат в газ и така излизат от ауспуха.
            A20DTH ЖТД ама не баш
            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

            Коментар


              #21
              Само да добавя, че ДПФ не е торба на Прахосмукачка. Както е казал колегата в него има химия и 620 градуса по целзий някъде и нещата се получават. Далеч не е перфектен ама за сега друго няма дето да ги лови частиците.

              Коментар


                #22
                Филтъра не ти е една торба, която я пълниш и след това изпразваш.
                Като вкараш малко химия и дизеловите сажди се превръщат в газ и така излизат от ауспуха.
                То това е ясно но каво се съдържа в тая газ малко хора могат да кажат точно ... и пак казвам че не ангажирам никого с тези мой разсъждения
                koce73 , Fiat Marea Weekend 1.6 16V 1997 специално пригодена за тежък терен , отскоро и Subaru Forester 2.0 2005 за още по-тежък терен 0895747442

                Коментар


                  #23
                  Тогава по-добре да няма филтър и малко по малко да си излизат твърдите частици през ауспуха. Щото не сме много сигурни какво точно съдържат изгорените и катализирани частици. Супер логика. Вече не ми се карат по-старите CF3 версии без DPF. Първо че ми лютят в подземния гараж при всяко паркиране. Второ че това пушене дори да е съвсем леко ме дразни страшно много. Все едно карам ЮМЗ, ама мултиджет версията. Не харесвам EGR но DPF харесвам много.
                  1990 TEMPRA SX 1.4 Carb

                  Коментар


                    #24
                    Tempras написа: Преглед на мнението
                    Тогава по-добре да няма филтър и малко по малко да си излизат твърдите частици през ауспуха. Щото не сме много сигурни какво точно съдържат изгорените и катализирани частици. Супер логика. Вече не ми се карат по-старите CF3 версии без DPF. Първо че ми лютят в подземния гараж при всяко паркиране. Второ че това пушене дори да е съвсем леко ме дразни страшно много. Все едно карам ЮМЗ, ама мултиджет версията. Не харесвам EGR но DPF харесвам много.
                    Логиката е съвсем друга - просто да оставим нафтата за камионите и багерите пък ние с колите да помислим за алтернатива
                    koce73 , Fiat Marea Weekend 1.6 16V 1997 специално пригодена за тежък терен , отскоро и Subaru Forester 2.0 2005 за още по-тежък терен 0895747442

                    Коментар


                      #25
                      А да имат ли камионите DPF или да нямат
                      1990 TEMPRA SX 1.4 Carb

                      Коментар


                        #26
                        Да имат разбира се, те не карат на късо и нямат проблем с регенерацията.

                        Коментар


                          #27
                          Филтъра не ти е една торба, която я пълниш и след това изпразваш.
                          Като вкараш малко химия и дизеловите сажди се превръщат в газ и така излизат от ауспуха.
                          BO сега като се замисля къде се слага тая течност която чисти ДПФ в сервиза не ми е бяха спомена ли . Не знам има или няма нещо там .

                          Коментар


                            #28
                            chaveto написа: Преглед на мнението
                            Все си мисля, че проблемите с ДПФ-а тръгват от състоянието на самият двигаел. Ако двигателя няма проблеми и работи както трябва- няма да има толкова регенерации. Освен ако софтуера не е направен като тези "зелените" където на определен пробег се прави задължителна регенерация. Като пробега е много малък и при мен се правеше през ден регенерация.
                            chveto Вчера питах за чистене на ДПФ в Варна и хората дават пълна гаранция 200 лв за инфо при свален ДПФ но казват , че проблема може да е колата софтуера , дюзи , нафта и много др. неща .
                            И до този момент най изгодно ми е водородно чистене но има течност която го чисти но не знам къде се намира в самата кола ,как се работи с нея и прочие . Писах го и в друг коментар , може малко ясното от всички който са в тази тема . Ще бъде благодарен
                            Последна редакция от ivo-VE; 07.11.2019, 01:44.

                            Коментар


                              #29
                              Константинов написа: Преглед на мнението
                              В тоя ред на мисли отдавна ме мъчи едно подозрение че всички тия филтри са солташак - то дали ще си ръсиш кротко сажди нонстоп или ще се опиташ без да искаш да убиеш със кълбо от страшна чад някой човечец който кротичко си кара колицата на метан примерно и е абсолютно екологичен но бавничък не е ли равносилно . Тоя филтър само трупа тая гняс вътре колкото да можем да спим спокойно че видиш ли правим нещо за природата а утре като опънем по магистралата изсипваме цялата гадория.... Не ангажирам никого с тоя пост просто си разсъждавам
                              Старота фиатче ми беше заводски метан с него съм нямал тея ядове . По старото дядото регата уйкенд ама в историята 2002г бензин . Ама това дизелче ми разказа играта а няколко мес. Визия коне и екстри ок ама това е първата кола по която хвърлям толкова пари още от старта И още търся решения на проблема . Трябва ми надежна кола за ЕВРОПА за това е купих все пак метанката си беше на далавера спрямо тая амъ кефа цена няма

                              Коментар


                                #30
                                Здравейте колеги.
                                Отново проблема си остана с ДПФ минах водородно почистване , не знам един или два пъти е минала колата но ремонта беше 120лв. Ефект никакъв нито с вървене нито с трудното палене както и с пушенето до като позагрее малко . В сервиз ми казха че много запушена още преди да е оставя за ремонт . След ремонта ДПФ бил още запушен и пак трябвало да ходя след 1000км но и ново 20 пак Дюзи в предните два сервиза ми казват че са перфектни а тоя че са за смяна или пак стеднт . Тоя ремонт до тук ми дойде 600лв в три различни сервиза и градове . И другото ново 20 е че в последния сервиз изкараха колата чипована ама не знаел с колко и вървяла като самолет . За мен лично не върви и за 100кс поне така си мисля . Давайте още някакви съвети какво да е правя тая кола ще бъда благодарен . Също искам да попитам къде се намира резервоара за течноста на ДПФ не знам дали някой от сервизите са е гледали а и нищо не са казали за нея .Макар че ги карах да е проверят , най лошото че не мога стоя там до като правят колата и идея си нямам какво става Всичко е на доверие !!!

                                Коментар

                                Working...
                                X