От какво се опасяваш ако караш колата на 3000 оборота. Регенерацията отнема 10-15 км. Намираш си междуградски път или магистрала и в зависимост от условията или 3-та или 4-та скорост и поддържаш постоянна скорост. Давам пример, моя DPF светна миналия месец за сефте, карам колата от 19 месеца. И аз бях решил, че му е времето. Изкарах я на магистралата, 4-та - поддържах над 3000 оборота, скоростта беше между 100 и 110. За 10-тина километра лампата угасна, аз си продължих още толкова (за всеки случай). Седмица след това колата беше в сервиз, накарах ги да проверят DPF-a, беше на 30%. Надявам се да съм отложил премахването му с още и някой и друг месец. При мен условията на каране са отвратителни. Карам я предимно студена, от дома до работа зимата едвам вдига 60 градуса, често спирам по светофари и така.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Мнения за DPF чистене или премахване
Collapse
X
-
Аз пък следих регенерацията в реално време, както вече казах.
Абсолютно не са необходими тези обороти.
Когато филтърът беше запушен на 93% направих едно каране около 15мин с обороти на 3000, точно за да предизвикам регенерация.
Опасявах се че процентите са вече високи, а тя не настъпваше. Ами не пожела ECU-то да пусне регенерация, въпреки карането с високи обороти.
Чак след седмица при проценти 97 и каране с точно 1750об. при 120 км/ч. започна регенерацията.
В крайна сметка забелязах следното поведение: при спряла кола на място регенерацията е в пауза.
При потегляне дори при каране с 1200-1400 об, регенерацията продължава.
Просто приключва малко по-бавно, от колкото при каране с високи обороти.
Извод: оборотите са фактор единствено затова, регенерацията да отнеме вместо 12, да кажем, 8 минути.
Аз повече няма да си мъча колата да я карам на 4-та вместо на 6-та. Полза няма.
И запомнете - извънградското каране не почиства филтъра. Всяко едно каране го задръства.
Защото във всеки един миг от работата си този двигател изпуска твърди частици.
Просто при градско каране процентите растат бързо, а извънградско - бавно.
Ако не ми вярвате, пуснете Екускан, вижте, че процентите са 67 например.
После покарайте 200км извънгр. и пак вижте процентите. Ще бъдат с 10-20% повече.
Филтърът се почиства единствено от регенерация.
И няма никакво значение, дали ще се извърши по бул. България, или по АМ Тракия.
Важното е да не се гаси колата преди да е приключила напълно.
Познава се по огромният моментен разход.
Показва около 10-15л/100 повече от нормалният моментен.1990 TEMPRA SX 1.4 Carb
Коментар
-
Точно така, защото аз с моя стил на каране не трябва въобще да виждам регенерация, но регенерации си има. Гледайте автомобили които не са читави, като ги настъпваш и хвърлят какво ли не през ауспуха, карат ли ги лекичко и няма нищо. Точно затова при 3000об/м може да има много повече сажди от колкото при 2000об/м
При мен регенерацията в градски условия протича с обороти на празен ход около 1000об/м и включени вентилатори. Извън града не разбирам кога се случва.
Коментар
-
В тоя ред на мисли отдавна ме мъчи едно подозрение че всички тия филтри са солташак - то дали ще си ръсиш кротко сажди нонстоп или ще се опиташ без да искаш да убиеш със кълбо от страшна чаднякой човечец който кротичко си кара колицата на метан примерно и е абсолютно екологичен но бавничък не е ли равносилно . Тоя филтър само трупа тая гняс вътре колкото да можем да спим спокойно че видиш ли правим нещо за природата а утре като опънем по магистралата изсипваме цялата гадория.... Не ангажирам никого с тоя пост просто си разсъждавам
koce73 , Fiat Marea Weekend 1.6 16V 1997 специално пригодена за тежък терен , отскоро и Subaru Forester 2.0 2005 за още по-тежък терен 0895747442
Коментар
-
BO написа: Преглед на мнениетоФилтъра не ти е една торба, която я пълниш и след това изпразваш.
Като вкараш малко химия и дизеловите сажди се превръщат в газ и така излизат от ауспуха.koce73 , Fiat Marea Weekend 1.6 16V 1997 специално пригодена за тежък терен , отскоро и Subaru Forester 2.0 2005 за още по-тежък терен 0895747442
Коментар
-
Тогава по-добре да няма филтър и малко по малко да си излизат твърдите частици през ауспуха. Щото не сме много сигурни какво точно съдържат изгорените и катализирани частици. Супер логика. Вече не ми се карат по-старите CF3 версии без DPF. Първо че ми лютят в подземния гараж при всяко паркиране. Второ че това пушене дори да е съвсем леко ме дразни страшно много. Все едно карам ЮМЗ, ама мултиджет версията. Не харесвам EGR но DPF харесвам много.1990 TEMPRA SX 1.4 Carb
Коментар
-
Tempras написа: Преглед на мнениетоТогава по-добре да няма филтър и малко по малко да си излизат твърдите частици през ауспуха. Щото не сме много сигурни какво точно съдържат изгорените и катализирани частици. Супер логика. Вече не ми се карат по-старите CF3 версии без DPF. Първо че ми лютят в подземния гараж при всяко паркиране. Второ че това пушене дори да е съвсем леко ме дразни страшно много. Все едно карам ЮМЗ, ама мултиджет версията. Не харесвам EGR но DPF харесвам много.koce73 , Fiat Marea Weekend 1.6 16V 1997 специално пригодена за тежък терен , отскоро и Subaru Forester 2.0 2005 за още по-тежък терен 0895747442
Коментар
-
BO написа: Преглед на мнениетоФилтъра не ти е една торба, която я пълниш и след това изпразваш.
Като вкараш малко химия и дизеловите сажди се превръщат в газ и така излизат от ауспуха.
Коментар
-
chaveto написа: Преглед на мнениетоВсе си мисля, че проблемите с ДПФ-а тръгват от състоянието на самият двигаел. Ако двигателя няма проблеми и работи както трябва- няма да има толкова регенерации. Освен ако софтуера не е направен като тези "зелените" където на определен пробег се прави задължителна регенерация. Като пробега е много малък и при мен се правеше през ден регенерация.
И до този момент най изгодно ми е водородно чистенено има течност която го чисти но не знам къде се намира в самата кола ,как се работи с нея и прочие . Писах го и в друг коментар , може малко ясното от всички който са в тази тема . Ще бъде благодарен
Последна редакция от ivo-VE; 07.11.2019, 01:44.
Коментар
-
Константинов написа: Преглед на мнениетоВ тоя ред на мисли отдавна ме мъчи едно подозрение че всички тия филтри са солташак - то дали ще си ръсиш кротко сажди нонстоп или ще се опиташ без да искаш да убиеш със кълбо от страшна чаднякой човечец който кротичко си кара колицата на метан примерно и е абсолютно екологичен но бавничък не е ли равносилно . Тоя филтър само трупа тая гняс вътре колкото да можем да спим спокойно че видиш ли правим нещо за природата а утре като опънем по магистралата изсипваме цялата гадория.... Не ангажирам никого с тоя пост просто си разсъждавам
с него съм нямал тея ядове . По старото дядото регата уйкенд ама в историята 2002г бензин . Ама това дизелче ми разказа играта а няколко мес. Визия коне и екстри ок ама това е първата кола по която хвърлям толкова пари още от старта
И още търся решения на проблема . Трябва ми надежна кола за ЕВРОПА за това е купих все пак
метанката си беше на далавера спрямо тая
амъ кефа цена няма
Коментар
-
Здравейте колеги.
Отново проблема си остана с ДПФ минах водородно почистване , не знам един или два пъти е минала колата но ремонта беше 120лв. Ефект никакъв нито с вървене нито с трудното палене както и с пушенето до като позагрее малко . В сервиз ми казха че много запушена още преди да е оставя за ремонт . След ремонта ДПФ бил още запушен и пак трябвало да ходя след 1000км но и ново 20 пак Дюзи в предните два сервиза ми казват че са перфектни а тоя че са за смяна или пак стеднт . Тоя ремонт до тук ми дойде 600лв в три различни сервиза и градове . И другото ново 20 е че в последния сервиз изкараха колата чипована ама не знаел с колко и вървяла като самолет . За мен лично не върви и за 100кс поне така си мисля . Давайте още някакви съвети какво да е правя тая кола ще бъда благодарен . Също искам да попитам къде се намира резервоара за течноста на ДПФ не знам дали някой от сервизите са е гледали а и нищо не са казали за нея .Макар че ги карах да е проверят , най лошото че не мога стоя там до като правят колата и идея си нямам какво става Всичко е на доверие !!!
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар