Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Крома 1.9, 120кс. Проблем с ниски обороти и турбо

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Крома 1.9, 120кс. Проблем с ниски обороти и турбо

    Дробър ден! Първият проблем, е че Кромата някак си не работи чисто на ниски обороти, все едно е на 3 цилиндъра. Над 2000 изчиства. Имаше записана грешка за "misfire" на първи цилиндър, но чека не светеше. Като му откача дюзата на първи става още по-зле, тоест не е прекъснал напълно, но явно има нещо.

    Вторият проблем, е че има някакъв звук от турбото или трабите за въздуха. Интерестното, е че колата си има мощност и върви, между 1700 и 3000 оборота се усеща как завърта турбото доста добре. Съмнява ме малко турбото да не е заминало, защото не е била палена над година и като я взех след около 50км почна да пуши синьо. След 2-3 минути така сама си се оправи и после 350-400км нямаше проблем.

    Попринцип питам повече за оборотите. За турбото няма какво да се направи без да се поразглоби, споменавам го в случай, че може да е свързано с работата на мотора.

    Ето един клип, в който се чуват и двата проблема:




    П.П. Възможно ли лошата работа на мотора да идва от това, че маховика е разбит (и то много)?

    #2
    Моя маховик (1.9JTD 105, Marea Weekend) се разпадна нещо в него, удари семерингата на коляновия вал и ми протече маслото, но двигателя си звучеше прекрасно, както и съединителя зацепваше без проблеми, щом успях да я кача по 30 градуса наклон на репатрака. Та моето скромно мнение е, че маховика не е причина за кофти работа на двигателя, който на мен ми звучи много зле, както и турбото, което чувам. Имай предвид, че моята Мареа вече е почти на 20 години и от турбото звука се чува на около 2200 оборота и за съвсем кратко, след това честотата става висока и телефонен микрофон не може да го хване като звук.
    Steliyan's Life!
    FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

    Коментар


      #3
      Попринцип силния шум идва най-вече от маховика, с натиснат съединител става по-тих. И при мен съединителя зацепва и то сравнително нистко. Вярно, че ако ръката ти е на скоростния лост и пуснеш педала на съединителя, може да ти счупи кост, рита като за последно. Другото, е че при всяко придвижване на колата, ако ще и 50 метра да е то, мирише на горящ съединител.
      За турбото ме съмнява клапана за контролиране на налягането, защото звука е най-силен при пускане на газта, не при подаване.
      Чудя се дали да не сваля първо скоростите, да проверя и турбото, че така от горе почти нищо не се вижда. Но май по-добре ще е да търся първо тестер за компресия на дизелови двигатели и за дюзи.

      Ако има други предложения, мения или съвети, не се срамувайте!

      Коментар


        #4
        А как разбра, че маховикът е разбит и то много?
        браво 1,6/90 - 09 г.

        Коментар


          #5
          slonikon написа: Преглед на мнението
          А как разбра, че маховикът е разбит и то много?
          Попринцип не съм на 100% сигурен. Мнението ми е базирано на това, че както се чува в клипа има тропане от мотора, което почти изчезва при натиснат съединител. При отпускане на педала на съединителя, някак си рязко потегля, "рита" скоростния лост и постоянно мирише на съединител. Предишния собственик също на там ме насочи.
          Вече се замислям дали не е от скоростите това ритане, но пък тропането как може да е от скоростите?! Да вие, да свири, да стърже, ок! Но да тропа?

          Тези дни няма как, но ако имам възможност мисля да сваля скоростната кутия идващия уикенд. Ако имаш някакви предложения, давай!


          Също така да попитам, има ли нещо особено при свалянето на скоростите?

          Коментар


            #6
            Звука от турбото е при разтоварване на налягането, генерацията ти да не е само права тръба? Този звук не е показател за състоянието на турбината.
            Тракането от къде се чува? Като натиснеш съединителя единственото нещо което се случва е, че съединителя се отлепя от махивика и ако звука спира по-скоро търси проблема в притискател, лагер или кутия.
            Не карай колата с буксуващ съединител, защото или ще посинее и маховика или ще го вкопаеш.

            Коментар


              #7
              Звука от турбото е при разтоварване на налягането, генерацията ти да не е само права тръба?
              Не, но е възможно да има спукана тръба или изпуснала гарнитура на някоя от сглобките, защото при гасене на мотора понякога се чува звук като на спукана генерация.

              Тракането от къде се чува? Като натиснеш съединителя единственото нещо което се случва е, че съединителя се отлепя от махивика и ако звука спира по-скоро търси проблема в притискател, лагер или кутия.
              Тракането идва от към мотора и кутията, не мога да определя по-точно от къде е. Иначе, да! Може и да е от кутията, за това искам да я сваля.

              Не карай колата с буксуващ съединител, защото или ще посинее и маховика или ще го вкопаеш.
              Колата изобщо не се кара. Прибрах я на временни номера, които изтекоха. Докато не се оправи и не мине преглед и да искам нямам право да я карам.


              Иначе да попитам, като сваля кутията, как да разбера дали и има нещо? Нямам предвид очевадното, примерно ако има играещ вал или видимо износени лагери и зъбни колела.

              Коментар


                #8
                Лошата работа на мотора май ще се окаже от дюзата на четвърти цилиндър.
                Какво е вашето мнение? Също така ремонтен комплект или втора ръка дюза, като пари е почти еднакво.
                Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	1
Size:	125,2 KB
ID:	2098588Click image for larger version

Name:	2.jpg
Views:	1
Size:	199,8 KB
ID:	2098589Click image for larger version

Name:	3.jpg
Views:	1
Size:	235,2 KB
ID:	2098590Click image for larger version

Name:	4.jpg
Views:	1
Size:	58,2 KB
ID:	2098591Click image for larger version

Name:	5.jpg
Views:	1
Size:	60,2 KB
ID:	2098592Click image for larger version

Name:	6.jpg
Views:	1
Size:	66,6 KB
ID:	2098593Click image for larger version

Name:	7.jpg
Views:	1
Size:	62,9 KB
ID:	2098594

                Последна редакция от JTR; 14.09.2019, 18:46.

                Коментар


                  #9
                  Дюзи втора ръка за 120к.с. се намират трудно. Направи си твоята.
                  1990 TEMPRA SX 1.4 Carb

                  Коментар


                    #10
                    Tempras написа: Преглед на мнението
                    Дюзи втора ръка за 120к.с. се намират трудно. Направи си твоята.

                    Не са ли същите като във 1.9 120кс в Браво и Алфа 147? В ebay е пълно с такива. Иначе и аз се накланям повече към ремонт, а не смяна.

                    Коментар


                      #11
                      Без да съм експерт, но скоростната кутия според мен можеш да я елиминираш (маховика също), като чуеш евентуално работата на скоростната кутия на свободна. Защото като натиснеш съединителя това, което прави е да откачи въртящото движение към скоростната кутия изобщо, но ако има някакъв проблем, по мое мнение би трябвало да го има и докато върти без да е на някаква скорост. Иначе маховика (дори и измисления демпферен) е на коляновия вал закрепен и се върти постоянно при работещ двигател - не би трябвало да му пука много дали е натиснат съединителя или не. Поне до толкова мога да си обясня работата на тази част от двигател-маховик-феродов диск-притискател-скоростна кутия. Пак казвам - не съм специалист, но това, което видях на разглобената ми кола ме води в тази посока на разсъждения. Може и изобщо да не съм прав разбира се
                      Steliyan's Life!
                      FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                      Коментар


                        #12
                        jenshen73 написа: Преглед на мнението
                        Без да съм експерт, но скоростната кутия според мен можеш да я елиминираш (маховика също), като чуеш евентуално работата на скоростната кутия на свободна. Защото като натиснеш съединителя това, което прави е да откачи въртящото движение към скоростната кутия изобщо, но ако има някакъв проблем, по мое мнение би трябвало да го има и докато върти без да е на някаква скорост. Иначе маховика (дори и измисления демпферен) е на коляновия вал закрепен и се върти постоянно при работещ двигател - не би трябвало да му пука много дали е натиснат съединителя или не. Поне до толкова мога да си обясня работата на тази част от двигател-маховик-феродов диск-притискател-скоростна кутия. Пак казвам - не съм специалист, но това, което видях на разглобената ми кола ме води в тази посока на разсъждения. Може и изобщо да не съм прав разбира се

                        Звука ту го има, ту го няма. Обикновено се появява когато подадеш газ и после пуснеш педала, при натискане на съединителя изчезва.
                        Иначе, почнах да свалям скоростите, но е много неудобно в тесен и тъмен гараж на стойки и крикове. Та да попитам, съединител и маховик от Опел ще стане ли? И също така да поръчвам ли направо ремонтен комплект (6 лагера) за скоростите или първо да ги сваля изцяло и да им направя някаква визуална инспекция?

                        П.П. Като се откачат всички болтове на кутията, вала който предава движението към дясната полуоска се измъква сам при ваденето на скоростите от двигателя, нали? Уж гледах, но не виждам да има нещо, което да го държи.
                        Последна редакция от JTR; 16.09.2019, 14:36.

                        Коментар


                          #13
                          Забравих да попитам, как се вадят дюзите на този двигател?

                          Коментар


                            #14
                            Подозирам, че това видео може да ти е от полза: https://www.youtube.com/watch?v=BDQcZVI6Rm0
                            Steliyan's Life!
                            FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                            Коментар


                              #15
                              jenshen73 написа: Преглед на мнението
                              Подозирам, че това видео може да ти е от полза: https://www.youtube.com/watch?v=BDQcZVI6Rm0

                              Попринцип това е за 150кс модела с двата вала. При мен май трябва да се свали всмукателния колектор, защото рейката от под него. Но нищо де, поне придобих представа как им работи механизма на закрепяне, предполагам на 120кс мотора не е много различен!? До сега подобни ремонти на дизел не съм правил и ми е малко тъмна Индия.

                              П.П. Намерих и за моя! Ето ако на някой някога му потрябва:
                              https://www.youtube.com/watch?v=9zpQOKksZh8
                              Последна редакция от JTR; 18.09.2019, 10:55.

                              Коментар

                              Working...
                              X