Здравейте. За жалост първата ми тема трябва да е свързана с проблемно поведение. От скоро съм собственик а фиат крома с посочения в заглавието мотор. Колата я взех от собственик, карана е около две години в страната ни. Като я тествах нямаше тракане от повдигачите. Постъпих глупаво и не смених маслото веднага, а то беше доста черно и липсваше смазочност според мен. Карах я около 150км по магистралата и след като слязах дочух звука на тракащите повдигачи. Естествено на следващия ден смених маслото, нямаше подобрение. Пробвах да мина тънко с добавка за повдигачи - пари на вятъра. След седмица тракане и едни 1000-1500км ми остана време да вкарам колата в сервиз. С майстора сменихме всички повдигачи макар и само шест да бяха зле. Повдигачите които сложих са марка колбеншмит. За зацепване ползвах скоба с пинове. След ремонта се появи "кльонкане" което изчезна за 150-200км каране на къси разстояния, мотора утихна значително. Всичко щеше да завърши с щастлив край, но при мен напоследък не става така Тези дни имах път на далечна дистанция и какво да чуя... След като загрее колата се чува тракане на повдигачи, чува се и леко "кльонкане". При студен мотор(когато не е стигнал 90С) колата работи равномерно, няма тракания, но стигне ли 90С мотора започва да работи малко по-тежко и трака най-вече от 2000оборота нагоре. Нещата които съм правил са в следната последователност:
Смяна на масло, мобил 5в30
Мерене на налягането на маслото, всичко е ок
Смяна на 16бр повдигачи, валовете според мен са ок
Смяна на масло кома 5в40 .
След 700км обмислям още една смяна на маслото(комата я сложих един вид като доизчистване на мотора за около 1000км). Като отворихме мотора учудващо имаше само оцветявания, нагар/тиня липсваше. От смяната на повдигачите до сега имам изминати около 300-400км. Ще се радвам на някой съвет, ще се радвам ако ме насочите към добър майстор занимаващ се с въпросните двигатели.
Смяна на масло, мобил 5в30
Мерене на налягането на маслото, всичко е ок
Смяна на 16бр повдигачи, валовете според мен са ок
Смяна на масло кома 5в40 .
След 700км обмислям още една смяна на маслото(комата я сложих един вид като доизчистване на мотора за около 1000км). Като отворихме мотора учудващо имаше само оцветявания, нагар/тиня липсваше. От смяната на повдигачите до сега имам изминати около 300-400км. Ще се радвам на някой съвет, ще се радвам ако ме насочите към добър майстор занимаващ се с въпросните двигатели.
Коментар