Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Свирене от турбо?!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    jenshen73 написа: Преглед на мнението
    По-скоро се притеснявай да не замине демпферния маховик, ако си с такъв, а не турбото. То и да си замине - ще се прибереш някак си, бавно, пушещ, но ще се прибереш...
    Напротив, много е вероятно да не успееш да се прибереш. 99% от хората не знаят какво се случва и какво трябва да направят при внезапно умиращо турбо, при което колата не може да се загаси по нормалния начин... Гледаш зад теб облак дим, отбиваш, уж въртиш ключа да изгасиш, дори го вадиш от таблото - а тя пущината продължава да работи. И започва да гори масло, гори, гори, докато накрая двигателят остане на сухо и се самоунищожи. А нашенецът безпомощно стои отстрани, вдигнал капака.
    Последна редакция от snake; 03.09.2019, 00:08.
    Tonight's the night and it's going to happen again and again...

    Коментар


      #17
      Напротив, много е вероятно да не успееш да се прибереш. 99% от хората не знаят какво се случва и какво трябва да направят при внезапно умиращо турбо, при което колата не може да се загаси по нормалния начин... Гледаш зад теб облак дим, отбиваш, уж въртиш ключа да изгасиш, дори го вадиш от таблото - а тя пущината продължава да работи. И започва да гори масло, гори, гори, докато накрая двигателят остане на сухо и се самоунищожи. А нашенецът безпомощно стои отстрани, вдигнал капака.
      Заинтригува ме колега. Би ли споделил какво трябва да се направи в такъв случай?
      Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат

      Коментар


        #18
        Между другото лично видях такъв случай на магистралата с едно ауди. Беше апокалиптично! Облаци дим, които се виждаха от километри! А колата стои на едно място и се самофорсира. Чел съм, че начините да изгасиш двигателя са два:
        - Да се пробваш ПЛАВНО да натиснеш и задържиш спирачка в движение на висока предавка - най-добре на четвърта. Не правиш нищо друго, не подаваш газ, не пипаш контактния ключ, а само плавно натискаш и задържаш спирачката докато си на скорост. Ако загасне - печелиш.
        - Да "удушиш" някой горивоподаващ маркуч - доста по-ефикасно, но си трябват и познания. А и в паниката от облаците дим около теб не знам дали е лесно да нацелиш правилния маркуч.

        Всъщност такава ситуация рядко се получава без преди това да си имал драстично увеличение на разхода на масло. Така че ако човек поглежда сравнително редовно под капака, не би трябвало да му се случи такова приключение. Но се случва.
        Последна редакция от snake; 03.09.2019, 10:42.
        Tonight's the night and it's going to happen again and again...

        Коментар


          #19
          Венко, при "Off" позицията на ключа поне при моята кола спира помпата в резервоара, другата доста ще се напъне да смуче нафта, но описаната от теб ситуация си е наистина апокалиптична, 5 литра масло ще стигнат за поне 3 часа работещ двигател И пак ми е интересно как ще мине лопатка на турбото през интеркулера..., но това е друга тема. Начина да се изгаси, като е започнала да гори маслото е един - спираш нейде, ръчна, ключ в джоба, вдигаш капака и спираш всячески въздуха. Без въздух дори маслото спира да гори в един момент.
          Steliyan's Life!
          FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

          Коментар


            #20
            Между другото лично видях такъв случай на магистралата с едно ауди. Беше апокалиптично! Облаци дим, които се виждаха от километри! А колата стои на едно място и се самофорсира. Чел съм, че начините да изгасиш двигателя са два:
            - Да се пробваш ПЛАВНО да натиснеш и задържиш спирачка в движение на висока предавка - най-добре на четвърта. Не правиш нищо друго, не подаваш газ, не пипаш контактния ключ, а само плавно натискаш и задържаш спирачката докато си на скорост. Ако загасне - печелиш.
            - Да "удушиш" някой горивоподаващ маркуч - доста по-ефикасно, но си трябват и познания. А и в паниката от облаците дим около теб не знам дали е лесно да нацелиш правилния маркуч.

            Всъщност такава ситуация рядко се получава без преди това да си имал драстично увеличение на разхода на масло. Така че ако човек поглежда сравнително редовно под капака, не би трябвало да му се случи такова приключение. Но се случва.
            Това със спирачката и аз съм го чувал, въпроса е да не ти е много износен съединителя и да не е автоматик. Другото, което съм чувал, е че мотора може да си работи и на маслото, което изхвърля турбото. Това се оправя с откачане на тръбата за въздух влизаща в колектора. И третия вариант, за който знам е да изпуска масло през клапаните. Там вече единственото е със спирачката и евентуално с мокър парцал/дреха да се запуши въздуховода.

            Иначе, ако е сравнително нов модел не би трябвало това с прекъсването на горивен маркуч да помогне, защото ако дюзите са с електронно управление като махнеш ключа искат, не искат се затварят. Може да греша тук, но до такова заключение стигам.

            Коментар


              #21
              Като се махне "-" клемата на акумулатора няма ли да стане???
              Fiat Punto 1.1-Синята птица
              Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
              Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp

              Коментар


                #22
                Като се махне "-" клемата на акумулатора няма ли да стане???

                Не, по две причини. Едната, е че е дизел и ако работи на масло идващо от турбо/клапани, ток не му трябва. Втората, е че динамото върти и прави ток.

                Коментар


                  #23
                  Доста материал се е насъбрал в темата без да съм видял. Най-накрая приключих с ремонта на турбината. Сменени са цялата "средна част" и геометрията. Всичко ми струваше седем стотака заедно с новото масло. До тук добре, но имам малки притеснения. Като форсирам мотора, при установяване след това на оборотите, се чува нещо като тънко просвирване. Не е вече шума от виещ чакал, но пак има нещо, което преди сякаш не се чуваше. Този, който прави турбото, каза, че може да е пропуск на въздух, но проверихме внимателно и не се констатира нещо такова. Та, сега си карам, пък да видим.
                  Фиат Крома, 2008г., 1.9 Multijet, 16v, 150 k.c., автоматик.

                  Коментар


                    #24
                    Доста материал се е насъбрал в темата без да съм видял. Най-накрая приключих с ремонта на турбината. Сменени са цялата "средна част" и геометрията. Всичко ми струваше седем стотака заедно с новото масло. До тук добре, но имам малки притеснения. Като форсирам мотора, при установяване след това на оборотите, се чува нещо като тънко просвирване. Не е вече шума от виещ чакал, но пак има нещо, което преди сякаш не се чуваше. Този, който прави турбото, каза, че може да е пропуск на въздух, но проверихме внимателно и не се констатира нещо такова. Та, сега си карам, пък да видим.
                    След ремонта проверихте ли турбината за луфтове? Възможно е да имаш изонсване на самия корпус, не само на "средната част".

                    Коментар


                      #25
                      Целия турбокомпресор беше изпратен за ремонт в София. Не знам какво са гледали там.
                      Последна редакция от gaiska; 04.09.2019, 10:07.
                      Фиат Крома, 2008г., 1.9 Multijet, 16v, 150 k.c., автоматик.

                      Коментар


                        #26
                        Лопатка сигурно няма да мине, но ще минат стружки. Счупи ли се оста, пускаш котва.
                        Иначе, че свири не значи, че ще се строши. На служебната кола свири вече 120 000 км. Турбината надува, не губи масло.
                        Ако те дразни - ревизия на турбото и смяна на касетата. Около 800 кожи е цялото удоволствие.

                        Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100

                        Коментар


                          #27
                          Лопатка сигурно няма да мине, но ще минат стружки. Счупи ли се оста, пускаш котва.
                          Иначе, че свири не значи, че ще се строши. На служебната кола свири вече 120 000 км. Турбината надува, не губи масло.
                          Ако те дразни - ревизия на турбото и смяна на касетата. Около 800 кожи е цялото удоволствие.
                          Там е работата, че касетата е сменена.
                          Фиат Крома, 2008г., 1.9 Multijet, 16v, 150 k.c., автоматик.

                          Коментар

                          Working...
                          X