Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Фиат Стило 1.9 JTD 120 к.с. - не ускорява, не набира

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Фиат Стило 1.9 JTD 120 к.с. - не ускорява, не набира

    Привет на всички

    Допитвам се до вас, защото вече почти не остана нещо което да не съм проверил по фиата.
    Ще се радвам ако някой от вас сподели опита и мнението си по конкретния въпрос..

    Карам Фиат Стило 1,9 JTD 120 к.с - 2007 година
    Няма проблеми с паленето, но има сериозен проблем с вървежа

    Не набира, не ускорява по никакъв начин, сякаш няма турбина, сякаш е 40 к.с
    Много е муден, бавен тромав и т.н.
    Бавно реагира на натиснат педал, форсира се бавно, често пъти като върна малко леко натиснатия педал, почва да ускорява малко.

    Това което е проверено/сменено/рециклирано превантивно

    1. Педала за газта е тестван с друг - няма промяна
    2. Ангренажа е проверен - зацепен е правилно
    3. Турбината е рециклирана превантивно със сменен разтоварващ клапан - няма промяна
    4. Сменен електронен клапан на турбото
    5. Дюзите са тествани, перфектни са
    6. Пробвано с нов дебитомер - няма разлика
    7. Сменен МАП сензор - няма разлика
    8. Сменена ламбда - няма промяна
    9. Диагностика е правена няколко пъти, не отчита никави грешки!
    10.Датчика на съединитела е сменен - няма разлика
    11. Съединитела и маховика са сменени преди 2 години

    В момента не се сещам за друго сменено, ако се сетя, ще го допиша.

    Благодаря предварително н отзовалите се!


    П.С. Карах я при някакво момче в кв. Горубляне, бил спец по фиат...върна я след 1 седмица и каза - не знам :D
    Последна редакция от nerven; 21.02.2019, 10:19.
    --------------------------------
    Запитване за авточасти:
    Skype: night_-fire

    #2
    Проверете маркучите за вакуум - всичките
    Проверете тройника
    Проверете маркучите и кулера за пробив.
    Дай реални данни на налягането на турбината и обема въздух за един работен цикъл.
    Чипове, ремап, смяна на софт?
    Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
    (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
    Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

    Коментар


      #3
      S_BANKOV написа: Преглед на мнението
      Проверете маркучите за вакуум - всичките
      Проверете тройника
      Проверете маркучите и кулера за пробив.
      Дай реални данни на налягането на турбината и обема въздух за един работен цикъл.
      Чипове, ремап, смяна на софт?

      До 1.4/1.5 стигаше максимално
      --------------------------------
      Запитване за авточасти:
      Skype: night_-fire

      Коментар


        #4
        Задължително трябва да се провери точния изходен сигнал от педала на газта, който вижда компютърът. Може да има повреда по кабелното трасе и дори с 5 различни педала да пробваш - все да е същото. Макар че там умишлено са 2 канала и е много малко вероятно да се повредят и двата едновременно.

        Горивният филтър сменил ли си в последните 20 000 км поне веднъж?

        Колата с оригинален софтуер ли е?

        ЕГР-системата проверена ли е?

        Ти гледал ли си данни от работата на двигателя в реално време заедно с някой, който знае какво гледа и да ти обяснява?

        Важни стойности са:

        - налягане на горивото
        - количество въздух
        - количество на горивото
        - % на педала на газта колко е натиснат
        - температура на постъпващия въздух
        - температура на двигателя
        - колко е отворен ЕГР в определен момент

        Това че има необичайна промяна в поведението като отпускаш педала на газта трябва да се провери внимателно.

        Коментар


          #5
          Задължително трябва да се провери точния изходен сигнал от педала на газта, който вижда компютърът. Може да има повреда по кабелното трасе и дори с 5 различни педала да пробваш - все да е същото. Макар че там умишлено са 2 канала и е много малко вероятно да се повредят и двата едновременно.

          Горивният филтър сменил ли си в последните 20 000 км поне веднъж?

          Колата с оригинален софтуер ли е?

          ЕГР-системата проверена ли е?

          Ти гледал ли си данни от работата на двигателя в реално време заедно с някой, който знае какво гледа и да ти обяснява?

          Важни стойности са:

          - налягане на горивото
          - количество въздух
          - количество на горивото
          - % на педала на газта колко е натиснат
          - температура на постъпващия въздух
          - температура на двигателя
          - колко е отворен ЕГР в определен момент

          Това че има необичайна промяна в поведението като отпускаш педала на газта трябва да се провери внимателно.

          1. Да, горивния филтър се сменя на всеки 10 000км, заедно с маслото и всички останали филтри, всеки път се монтира MANN
          2. Нямам представа дали е с оригинален софтуер
          3. EGR системата също е проверена
          4. Нарича се "живи данни" и не се прави от мен, a от лице което има понятие и се занимава само с диагностика.

          Именно с него беше тестван и педала при различни положения, при различни обороти, при изгасен двигател.

          Налягането и количеството на горивото са в норми

          Не мога да кажа със сигурност дали са измервани температурите и колко е отворен EGR-а в определен момент

          Лично карах колата като тествахме педала, единственото което в последните дни е различно, това е количеството въздух което дава като информация от дебитомера.
          Тези стойности ги изкара след като изплю грешка в дебитомера. Изтрихме я и след това показа ниски стойности на количеството.

          Автомобила е бил в 4 сервиза


          Ако има значение за по-разбиращите, счупи шайбата на разпределителния вал при свободен ход, на светофар. Седмица преди това смениха ангренажния ремък.

          Но колата си има проблем с вървежа още от преди това.
          Последна редакция от nerven; 21.02.2019, 16:07.
          --------------------------------
          Запитване за авточасти:
          Skype: night_-fire

          Коментар


            #6
            Почти съм сигурен че дърпа въздух през ниското след дебитомера.
            Катализатор /ДПФ ?
            Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
            (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
            Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

            Коментар


              #7
              S_BANKOV написа: Преглед на мнението
              Почти съм сигурен че дърпа въздух през ниското след дебитомера.
              Катализатор /ДПФ ?

              Катализатора е чистен

              П.С. Се се свържа с едно майсторе, да го погледне това и ще пиша
              Последна редакция от nerven; 21.02.2019, 17:14. Причина: дописване
              --------------------------------
              Запитване за авточасти:
              Skype: night_-fire

              Коментар


                #8
                Няколко насоки

                [B]Стило 115 JTD-Липса на мощност..имаше една много интересна тема за едно невървящо стило преди време

                Оги е написал много важни неща, на които трябва да се обърне внимание и да се дадът някакви стойности за да се сравнят с изправни такива. Ако има нафта, въздух и правилен момент на запалването какво друго остава колата да не иска да върви или да не може да върви?
                Цялата история съпроводена ли е с някакво придърпване, хлецане ? Някой обърна ли внимание от ауспуха какво излиза-сив, черен, безцветен пушек? На пресекулки или плавен непрекъснат поток? Излизат ли всичките изгорели газове, да няма тапа по някое гърне.

                Проблема изведнъж ли си е появил или постепенно във времето? Да не съвпада с някоя друга манипулация, я по смяна на гуми, я филтри? Нафтата с какво качество е? Пробвал ли си различни бензиностанции?
                Проблема определено е интересн, но чак пък нерешим от толкова сервизи. Някой правил ли е измерване на компресията, поне да се уверят, че самия двигател е в кондиция и оттам вече да се търси, дали има достатъчно гориво с нужното налягане и необходимия въздух?

                Колега, пожелавам ти успех в намирането на проблема,

                и пак да напиша обърни внимание още веднъж на поста на Оги, истината е някъде там. Свали си Мултиеку скана и си намери кабел и сам ще направиш много повече, от който и да е майстор.

                Поздрави
                Последна редакция от pl4 8rp; 21.02.2019, 21:57. Причина: "изчистване на някои грешки"
                Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
                Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

                Коментар


                  #9
                  Някъде някой пропуска нещо, няма начин. Ако всичко е проверено и е в нормите, значи колата просто толкова си може. Някога вървяла ли е "нормално" по субективна преценка? Все пак се присъединявам към дърпането на въздух между дебитомера и турбината, засега. За компресията се колебая дали може да липсва, защото ще е съпроводено с трудно палене, особено в студено време.

                  Докарай я тая кола в неделя на срещата да видим какво ще ни рекат звездите, току виж сме намерили проблема. Не е като да не се е случвало.

                  Ред.: Преди време имаше един колега, който се оплакваше, че колата му - Пунто 1.1 60 к. с. не върви, пък се оказа, че просто сравнява с другата си кола, която била 3-литров Ягуар. "Старите" колеги сигурно я помнят.

                  Коментар


                    #10
                    Проблем с паленето няма грам, пали перфектно, независимо от температурата. От ауспуха при свободен ход не излиза нищо. Като се форсира на място излиза черен дим, мирише си на изгоряла нафта, не мирише на сурова. Зареждането става в ОМВ с обикновен дизел, при сипване на макс моушън има малка промяна в ускорението.

                    Компресията не е мерена, няма никакво придъпване. При ускорение, например от втора към трета, при ускорение до 50-60км/ч където се предполага че ще дръпне веднага напред на 3-та, тя забива носа и почва да ускорява бавно, сякаш не и стига гориво, нищо че при диагностика в движение се установи че гориво върви достатъчно

                    Едва ли е била такава по рождение...
                    Поради работата ми, имам контакт с много сервизи и смелите които се наеха да отстранят проблема, вдигнаха рамене с наведена глава.

                    Както казах в началото на темата, турбината беше разглобена и "рециклирана" 200лв, дюзите бяха свалени и пратени някъде в провинцията при "много големи специалисти" -100лв като казаха че им няма нищо.

                    Не харчи масло, кара се с 5w40 , карана е и с Тотал 7000 10w40, сменя се на 9-10000 км и не го пипа изобщо.
                    Случая е много интересен и вярвам че ще е много полезен и за други

                    Имам чувството че изобщо не включва турбината, но не с това се занимавам и не мога да кажа.
                    Факт е че е проверена, геометрията не е била забила.

                    Ще проверим какво става след дебитомера и ще пиша.

                    П.С. При откачен дебитомер разликата е че пуши повече...
                    Като се форсира на място, турбото се чува
                    Последна редакция от nerven; 21.02.2019, 20:42.
                    --------------------------------
                    Запитване за авточасти:
                    Skype: night_-fire

                    Коментар


                      #11
                      Невървеж = проблем с гориво-въздушната смес. Щом твърдиш, че всичко с налягането е наред, значи проблема е вакуумно-въздушен (диша или издиша от някъде). Като правихте диагностика, проверихте ли разлики в "давано" и "искано" наягане от турбината? По описанията, турбината няма управление, което означава, че първо трябва да се провери всичко по нейното управление - от загубата на вакуум, през работата на бустерния клапан (той също може да се гледа на диагностиката), до амплитудата на щока на актуатора. Като става въпрос за вакуумните маркучета, трябва много да се внимава, особено ако са с оплетка - малките пукнатини не се виждат. Ако турбото е ревизирано, не би трябвало да има проблем с геометрията.
                      Ако проблема не е във вакуумите (дишане), се минава на вариант 2 - издишане - търси пробив по линията филтърна кутия, дебитомер, турбо, интеркулър, колектор. Дори да има пропуск в линията преди турбото, дебитомера няма да дава коректни стоности, а от там и гориво. Ако е след турбото, трябва да има някакъв характерен придружаващ звук.
                      Ако и вариант 2 не дава резултати, отиваме към вариант 3 на тема издишане - проверка на изпускателната система по оста колектор - турбо. Пробива в този случай може да е в самия колектор (например спукан) или в байпаса за ЕГР-а (пукната или закъсана кривка) - като няма газове - няма турбо. При този сценарий, грешка ще отчете само при драстичен пробив.
                      Най-вече Astra H 1.9 CDTI (JTD) 120 к.с. и ако има къде Делта 3

                      Коментар


                        #12
                        Такава кола не съм виждал под капака, но на Браво 182 като увисне тапицерията под капака и запушва главната смукателна тръба преди филтъра. Не знам това Стило откъде засмуква въздух, но провери дали пък няма случайно някакъв такъв проблем. Опитвал ли си да покараш без филтър? 1-2 км, за да пробваш, не повече. На място форсира ли се бързо и безусловно двигателят, като на нормален Вартбург?

                        Тя като ускорява бавно, хубаво, но има ли лимит на ускорението? Можеш ли да вдигнеш повече от 3000 оборота на висока предавка, 4 или 5? 5-та и 3000 трябва да са около 145 км/ч. (В разрешени условия, разбира се).

                        Ако ускорява бавно, но сигурно до 3500-4000 оборота е едно, но ако ускорява бавно и спира да ускорява на 3000 е съвсем друго. Е, и за двете нямам отговор, но все пак имаш ли наблюдения?

                        Коментар


                          #13
                          Аз имам Стило с този двг, но друг софт и е 140 коня. Не може входящия въздух да бъде запушен от тапицерията на капака.
                          Колата върви много добре, поради ниското си тегло. Не може да остане съмнение в някого, че просто толкова си може, защото при изключен АСР, в движение на 2ра и 3та като се даде газта до долу и превърта гумите и иска да хване къра...
                          Не знам какъв е проблема, но бих заложил на качествена диагностика в движение. Според мен е невъзможно такъв проблем да не се види с живите данни от разбиращ човек, може би само ако наистина няма компресия...
                          Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                          Fiat Bravo'97 1,6 16v
                          Fiat Tempra'91 1,6 mono

                          Коментар


                            #14
                            Такава кола не съм виждал под капака, но на Браво 182 като увисне тапицерията под капака и запушва главната смукателна тръба преди филтъра. Не знам това Стило откъде засмуква въздух, но провери дали пък няма случайно някакъв такъв проблем. Опитвал ли си да покараш без филтър? 1-2 км, за да пробваш, не повече. На място форсира ли се бързо и безусловно двигателят, като на нормален Вартбург?

                            Тя като ускорява бавно, хубаво, но има ли лимит на ускорението? Можеш ли да вдигнеш повече от 3000 оборота на висока предавка, 4 или 5? 5-та и 3000 трябва да са около 145 км/ч. (В разрешени условия, разбира се).

                            Ако ускорява бавно, но сигурно до 3500-4000 оборота е едно, но ако ускорява бавно и спира да ускорява на 3000 е съвсем друго. Е, и за двете нямам отговор, но все пак имаш ли наблюдения?

                            Не съм я карал без филтър, няма лимит на ускорението, но ускорява като Москвич 8-ца с пълен багажник по стръмен баир нагоре.
                            На място се форсира много бавно, тръгва много мудно, особено докато позагрее малко
                            Карал съм такава друга кола, оре асфалта, нищо общо 1.9 JTD 115 коня 2003-та.
                            При потегляне от светофар имаш чувството че ще изгасне докато се набута да тръгне :D Вече си мисля че колата не е попадала на правилен сервиз
                            Последна редакция от nerven; 22.02.2019, 15:40.
                            --------------------------------
                            Запитване за авточасти:
                            Skype: night_-fire

                            Коментар


                              #15
                              Вече си мисля че колата не е попадала на правилен сервиз- гаранция.
                              Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                              Fiat Bravo'97 1,6 16v
                              Fiat Tempra'91 1,6 mono

                              Коментар

                              Working...
                              X