Здравейте,
Нов съм във форума, за което моля да ме извините за допуснати грешки. Искрено се надявам да намеря съдействие, съвет, мнения по следния казус:
Колата е Гранде Пунто 1.3 Multijet 90 к.с.
Повече от 2 години при студен старт колата има нестабилни и колебливи обороти на празен ход /800-900/ придружени с бял дим с миризма на сурова нафта. Веднага щом загрее и леко отлепи стрелката за температура - двигателя се успокоява и оборотите заспиват стабилни, димът изчезва. Колата няма проблем в динамиката на вървене и разхода на гориво е нормален. Антифриз и масло не пипа.
На диагностика нищо не показва. ЕГР клапанът бе изключен софтуеърно и физически затапен - това не промени положението, подобри динамиката на колата. Дюзите сваляхме и качвахме на стенд - ок са, дори от друго Пунто слагахме, пак го има проблема. МАП сензорът е сменен с нов.
В борбата да открия проблема слагах нов дебитомер, датчих за високо налягане - нищо. Свещите също са сменени. Вече си мисля дали проблемът не е централен - бъгнато ECU.
Ще се радвам на мнения по темата и помощ
Нов съм във форума, за което моля да ме извините за допуснати грешки. Искрено се надявам да намеря съдействие, съвет, мнения по следния казус:
Колата е Гранде Пунто 1.3 Multijet 90 к.с.
Повече от 2 години при студен старт колата има нестабилни и колебливи обороти на празен ход /800-900/ придружени с бял дим с миризма на сурова нафта. Веднага щом загрее и леко отлепи стрелката за температура - двигателя се успокоява и оборотите заспиват стабилни, димът изчезва. Колата няма проблем в динамиката на вървене и разхода на гориво е нормален. Антифриз и масло не пипа.
На диагностика нищо не показва. ЕГР клапанът бе изключен софтуеърно и физически затапен - това не промени положението, подобри динамиката на колата. Дюзите сваляхме и качвахме на стенд - ок са, дори от друго Пунто слагахме, пак го има проблема. МАП сензорът е сменен с нов.
В борбата да открия проблема слагах нов дебитомер, датчих за високо налягане - нищо. Свещите също са сменени. Вече си мисля дали проблемът не е централен - бъгнато ECU.
Ще се радвам на мнения по темата и помощ
Коментар