Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Нестабилни обороти на празен ход Grande Punto 1.3 Multijet, 90 к.с.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Нестабилни обороти на празен ход Grande Punto 1.3 Multijet, 90 к.с.

    Здравейте,

    Нов съм във форума, за което моля да ме извините за допуснати грешки. Искрено се надявам да намеря съдействие, съвет, мнения по следния казус:

    Колата е Гранде Пунто 1.3 Multijet 90 к.с.
    Повече от 2 години при студен старт колата има нестабилни и колебливи обороти на празен ход /800-900/ придружени с бял дим с миризма на сурова нафта. Веднага щом загрее и леко отлепи стрелката за температура - двигателя се успокоява и оборотите заспиват стабилни, димът изчезва. Колата няма проблем в динамиката на вървене и разхода на гориво е нормален. Антифриз и масло не пипа.
    На диагностика нищо не показва. ЕГР клапанът бе изключен софтуеърно и физически затапен - това не промени положението, подобри динамиката на колата. Дюзите сваляхме и качвахме на стенд - ок са, дори от друго Пунто слагахме, пак го има проблема. МАП сензорът е сменен с нов.

    В борбата да открия проблема слагах нов дебитомер, датчих за високо налягане - нищо. Свещите също са сменени. Вече си мисля дали проблемът не е централен - бъгнато ECU.

    Ще се радвам на мнения по темата и помощ

    #2
    Пробвал ли си с две подкачвания на помпата преди да запалиш, дали има разлика?
    Fiat linea 1.3 mjet, Bravo2 1,4 . EX -Lancia Y 1.2, Stilo 1.8 MW ,Brava 1.8,Dedra 1.8 16v,Delta2 1,6,Ritmo 1,5,Lada 1500.

    Коментар


      #3
      Виж компресията и дали е зацепено както трябва.

      Коментар


        #4
        Да, за съжаление без положителен резултат или промяна...

        За компресията - да призная не съм мерил, но тъй като пали без проблем и зачудване съм отхвърлял този проблем - вероятно обаче трябва да се направи едно замерване.

        При студен старт колата сякаш не може да си нагласи горивната смес или все едно остава не изгоряла нафта в цилиндрите - с това си обяснявам сивия дим, който изчезва минута след старта на двигателя, а той продължава да тресе, докато не отлепи стрелката - щом загрее оборотите заспиват...

        Срещал съм мнения по чужди форуми за проблем в дроселовата клапа?

        Не се сещам за сервиз или майстор, който да ги чатка нещата, когато са толкова сложни и неясни
        Последна редакция от Branislav; 22.10.2018, 10:08.

        Коментар


          #5
          Вариантите са няколко. Виж си компресията, дюзите каза, че са минали стенд, но има едно нещо което съвременните стендове не го хващат или за да го хване трябва да е много качествен стенда. А това е как пръска разпръсквача и дали държи добре. Защото качвам дюзи на стенд и според стенда всичко е на 6. Обаче колата подпушва черничко при настъпване, а на празен ход като я оставиш да поработи и започва да излизат синици през ауспуха. Смяна на разпръсквачите и проблемите изчезнаха.

          Коментар


            #6
            Благодаря, че се включваш активно

            За компресията - веднага щом намеря място ще замеря, за да изчистим съмненията.

            За дюзите - да призная въртят ми се в главата отново да ги гледам, тъй като още в началото срещах мнения категорични - Това са дюзите!

            От друга страна няма ли мнения, че на студено дюзите са окей, а като загрее колата тогава да се проявяват проблеми?
            И защо, когато колата, като загрее малко - всичко се оправя, все едно няма проблем...?
            Почти съм се отказал от решаване на проблема, ама ми е интересно от друга страна и съм се заинатил!

            Не споменах - от три години имам колата и никаква добавка за дюзи не съм сипвал... Да пробвам някой Бардал за експеримента?
            Последна редакция от Branislav; 23.10.2018, 22:51.

            Коментар


              #7
              Имам същият проблем, има ли конкретно решение от някой вече?

              Здравейте!

              Имам същият проблем и аз проверявах дюзи, ангренажи, свещи и само компресия към момента не съм мерил, но всичко преди това е или ново, или в норма(дюзи проверени на стенд).
              Конкретен отговор за причината и решението на проблема, не виждам в отговорите от коментарите за жалост.
              Понеже темата е доста стара вече, но при мен проблема е актуален към днешна дата, моля който има решение да пише тук или на лично събощение!
              Разликата при мен е че двигателят е 95hp и колата е с DPF.
              DPF-a е почистван(пран му викат) от данни за зпушване от диагностика, преди пране 104%, след пране 85%.
              Но щом покарах колата една седмица, вече е на степен на запушване 95%.
              Колата е с наличен EGR, никакви преработки и доработки не са правени по нея, искам и така да си остане.
              EGR-а не свалян за проверка, но и не е дал към момента никакви грешки, поне на диагностика, но може пък да има някакъв механичен проблем.
              Силно се надявам някой, който вече е отстранил такъв проблем да се включо!

              Благодаря предварително!
              Последна редакция от KRS17; 29.01.2022, 01:43.

              Коментар


                #8
                А дали температурния датчик мери правилна температура?

                Коментар


                  #9
                  Точен, сякаш е чисто нов.

                  Коментар


                    #10
                    Регулатора на налягането проверен ли е.
                    Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP

                    Коментар


                      #11
                      Премери компресията с хубав уред,не манометър с игличка.Имах същия проблем на ситроен ц3,след много мнения за дюзи го разглобих и излязоха изпускателни клапани и вложки.След ремонта пушилките и тресенето изчезнаха и си имам 2 комплекта дюзи
                      FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99

                      Коментар


                        #12
                        Здр колеги и аз имам същия проблем при мен като карам с 60км и и исклиуча от скорост държи 900 обороти и след като намаля да спирам падат 800 обороти нормално ли е

                        Коментар


                          #13
                          Да , нормално е . Но двигател с директно впръскване не се кара като кола с карбуратор - изключвай от скорост само на място.
                          Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

                          Коментар


                            #14
                            Благодаря за бързия отговор колега "dobrujanetza"

                            Коментар


                              #15
                              dobrujanetza написа: Преглед на мнението
                              Да , нормално е . Но двигател с директно впръскване не се кара като кола с карбуратор - изключвай от скорост само на място.
                              А сега ново 20.
                              Защо такъв съвет даваш?

                              Коментар

                              Working...
                              X