Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Remap на Marea 1.9 jtd 105

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Remap на Marea 1.9 jtd 105

    Колеги,имам въпрос относно стойностите за надуване на турбината?Има различни мнения за тази турбина...Въпроса е до каква стойност е безопасно,защото моят мапер си мисля,че прекалено засили колата и бързо ще духне турбината и съединителя-по мое мнение без никакъв опит!Та ,затова искам да питам “патило”, за да се предпазя от евентуални проблеми!А горивоподаването,тъй като съм с дюзи от jtd 115?

    #2
    Няма ли опитни колеги,които са с настроени коли?

    Коментар


      #3
      Колега, турбината на тази кола се управлява от "уейст-гейт" клапан, който е фабрично настроен за максимално налягане около 1.05 бара, т. е. разтоварването е напълно самостоятелно, механично, без участие на шофьор или компютър. Това значи, че ако ще и да се нас*ре, маперът ти не може да я накара да вдигне по-голямо налягане като само пише разни стойности по картите.

      Ако обаче е пипано от човешка ръка за да вдига по-голямо налягане - тогава вече е "каквото сабя покаже".

      На моята Брава JTD 105 с нормален съединител (фабричен, вероятно), и оригинални дюзи, максималното гориво беше 55 (45 е фабричната стойност) и никога не ми е превъртал съединител или да съм имал проблеми с турбина. Дано това да ти е от помощ.

      Коментар


        #4
        Благодаря,колега!Маперът не ми е казвал нищо за турбината,но понеже съм невеж в тази област си помислих,че е “надул” нея,за да тръгне колата!Аз съм с дюзи от jtd 115(познатите 068 или 119) зависи от годината на двигателя.Какви стойности в моя случай са безопасни?Съединителят ми е сменян преди около 27-8 000 и не съм имал проблеми с него!Какви други показатели е пипал тогава мапера,за да тръгне колата щом отпадна опцията с “надуването”на турбината?Питам не защото съм недоволен,а защото не знам какво значи безопасно за мапера ми...Не искам да сменям просто заради глупост турбина и съединител !

        Коментар


          #5
          Колеги,днес ходих пак да видим какво ще правим колата...Значи стойностите на горивото са 60,като колата е с дюзи от jtd 115!Турбината не ми е пипана,но човекът каза че ако искам да я направя както трябва да ми бутне “гейт” май каза и да я надуе на 1.2 ?Това безопасна стойност ли е ?Може ли да се счупи?Как ми препоръчвате да постъпя ,т.е. да пипам ли турбината или да оставя колата така ?

          Коментар


            #6
            Моята изкарва доста чернилка с максимално гориво 55, пък ти на 60 си отишъл... Иначе безопасно няма, рано или късно ще се счупи, въпросът е кога. Колкото по-засилена е колата, толкова по-бързо ще стане. За по-високо налягане трябва да се вземат предвид много неща, не е просто да врътнеш малко гайката и готово. Трябва да се осигури пълненето с подходяща тръба и филтър, трябва да се осигури изпускането, да се вземе предвид каква е скоростната кутия, съединителят... Не пречи да пробваш просто така, стига човекът да е навит да си играе с твоята кола повече време, но колкото повече я засилваш, толкова повече скъсяваш живота на ред други неща, без никой да може да ти каже със сигурност кое колко ще издържи.

            Преди 10 години направих същото с моята кола и сега с натрупания опит и знания за някои неща, ако съм изправен пред такива дилеми, ще продам тази кола и ще си взема същата, но с 2.4 JTD 130 и по него няма да пипам нищо.

            Коментар


              #7
              Този Фиат е специален за мен!Имам и друга кола,но тя ...абе не е същото!Знам че е по-добре да взема 2.4 jtd,но не искам да плащам висока гражданска(първо) и самата Мареа(точно моята) си ми харесва-правил съм си я с мерак и с приятели!Та въпроса- 1.2 надув опасен ли е ? Много над фабричната стойност ли е?Той иска да свали стойността на горивото-каза че се “наливало с кофите” в момента,т.е. много и неефективно... Какво е вашето мнение при положение,че не искам да сменям колата(имам лагуна 2.2 дци 150 с чип от италия и си имам кола за вървеж), а да си запазя фиата,но да е адекватен като вървеж в рамките на разумното!
              Последна редакция от glupaka; 08.10.2018, 20:14.

              Коментар


                #8
                1.2 си е направо на ръба. Ама няма страшно тя като пренадуе просто ще спре и това е.
                Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                Коментар


                  #9
                  Колега,Банков каква е фабричната стойност? Колко препоръчваш ти,питам за теоето лично мнение?Доколкото разбрах ще завърти “гейта” и ще я закачи пак диагностиката,за да му покаже стойността!Не разбирам чак на такова ниво,затова се допитвам до вас- я патили,я чули,я разбиращи!Благодаря предварително!

                  Коментар


                    #10
                    1.05 ама с уговорка че не знам с каква турбина си че има няколко варианта
                    Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                    (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                    Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                    Коментар


                      #11
                      1.05 е заводско или препоръчваната от теб стойност?Защо ми се върти в главата заводски 0.8 ?

                      Коментар


                        #12
                        За Garrett 1544 е както каза колегата 1,05
                        Ex: Fiat Tipo 1.4 карб. с АГУ
                        Fiat Marea Weekend 1.9 JTD, 2000 г.-много вярна и послушна беше
                        Citroen Xsara Picasso 1.6 16V, 109 HP, 2007 с ГИ-

                        Коментар


                          #13
                          Аз съм около 73 % сигурен, че турбината е 1444, което не променя факта, че е настроена за максимално налягане 1.05.

                          Колега glupaka, хем Фиатът ти е специален, хем искаш да го счупиш. Това е странно. Безопасно е да върнеш всичко в заводските стойности и настройки. Всичко, което е различно, е опасно - повече или по-малко. Колкото повече натоварваш двигателя, толкова повече се износва и по-бързо ще се счупи. Ако някой ти каже, че нещо, различно от заводското е безопасно - лъже те. Ако е безопасно - още в завода са щели да го направят. То дори и заводските настройки не са безопасни, но там може би са постигнали сравнително добър баланс между надеждност, дълготрайност и мощност.

                          Коментар


                            #14
                            Приемам,че има риск!Дюзите ми бяха за смяна и намерих дюзи от 115 и мухата тръгна... Та,сега моля за съвет,за да постигна по-малкото зло... Турбина на 1.15-1.2 и гориво около 57-8 как ви се струва?

                            Коментар


                              #15
                              Ми как да ти кажа, като спукани маркучи и черен багажник
                              Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                              (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                              Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                              Коментар

                              Working...
                              X