Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Демпферна шайба при 1.9 jtd

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Демпферна шайба при 1.9 jtd

    Какви са симптомите за износена демпферна шайба. Какви може да са последствията ако не и се обърне внимание на време? Фият първоначално вграждат DAYCO Вие какво ще ми препоръчате?

    При мен се чува шум от към ремъците.... като леко пристъргване едно такова..Всеки който поглежда...казва демпферна шайба или шайба за свободен ход на алтернатора. Свалих ремъка и проврих ролката на алтернатора - не е от нея. Не съм палил без пистовия ремък(понеже нямах време), но като гледам работата на демпферната шайба, не се вижат отклонения в ротацията и. Шайбата е първоначално вгражданата Click image for larger version

Name:	puleggia-fiat-1.9-jtd-2-1.jpg
Views:	2
Size:	12,0 KB
ID:	2169923..

    На това видео се вижда/чува шайба с деградирал каучук. При мен звукът не е такъва и каучукът на пръв поглед изглежда добре.(може би хващам проблема навреме)
    Четох, че тази шайба се инзосва по-бързо от нормално и за това от DAYCO са я заменили с тази Click image for larger version

Name:	fd.jpg
Views:	1
Size:	54,2 KB
ID:	2169925На тази обаче захващането ми се вижда малко по-различно и най-вероятно няма да стане със същите винтове. Click image for larger version

Name:	i-kolo-pasowe-dayco-dpv1046.jpg
Views:	1
Size:	32,4 KB
ID:	2169926 Не знам дали се продават комплект, но на тази снимка се виждат винтове, които са ралични от продавание на COntitech за тяхната шайба Click image for larger version

Name:	00310138801255.jpg
Views:	1
Size:	16,2 KB
ID:	2169927. Знам също, че при някой двигатели демпферната шайба се монтира с гумирани болтове, които трябва да се сменят заедно с шаибата. За ЖТД такива ли са? Моля някой който е минал през това или е монтьор/механик/инжинер да сподели знанията си по темата.
    Почивните дни съм на сватба, но скоро трябва да я сваля и сменя, че въртя много километри. Също да питам М9 (ключа за винтовете) само с Торкс 50 ли може да се замести?
    ПП: Почти по темата да питам защо за един и същи двигател има 100 размера пистов ремък.
    1395мм/1400мм/1410мм/1413мм. Може и да има и още. На мен ми сложиха 1400мм.
    Прикачени файлове
    Последна редакция от George1984; 02.10.2018, 23:07.
    Fiat Croma 1.9 JTD 110kw 2006
    https://www.carspending.com/bg/profile/1503822642963639

    #2
    Симптомите са виене и тресене в ниските обороти.
    Ако не се обърне внимание навреме, може да се скъса и да изхвърчи.
    Слагаш най-обикновена, но маркова.
    Износва се, когато климатика се включва и изключва както ти падне. Правилно е това да става при ниски обороти.
    Велосипед да, но ролкови кънки - не! Балканчето е без акумулатор, симсонката е без гуми. Я, падна ми се и фиатче 126! Вече съм с фиат и напреднал шофьор, та чак съм станал маниак, а сега и фанатик!

    Коментар


      #3
      Шайбата просто се сваля и проверява за половин час, дали е напукана.
      Тази шайба ако се потроши може да скъса и ангренажен ремък.
      Дайко е добър вариант.
      1990 TEMPRA SX 1.4 Carb

      Коментар


        #4
        А винтовете гумирани ли са? В комплект ли се продават?
        Аз доколкото разбрах се семня като консуматив - преглежда се на 60к км / сменя се на 120к км.
        Можеш ли да поясниш това за климатика? Аз лично ползвам рядко климатик, но през зимата веднъж месечно надувам парно и после пускам климатика за 10мин. като профилактика за уплатненията.
        Fiat Croma 1.9 JTD 110kw 2006
        https://www.carspending.com/bg/profile/1503822642963639

        Коментар


          #5
          Колегата иска да каже че когато компресорът на климатика се включва на високи обороти товари демпферната шайба
          Alfa Romeo 159 2.4 JTDm

          Коментар


            #6
            Това е вярно, че натоварва при включване при високи обороти, но да питам - вие като се движите по автомагистрала със 140 км/ч и включен климатик, изключвате ли от предавка на всеки 45 секунди, за да ви паднат оборотите и компресора да се зацепи на ниски обороти? Предполагам се досещате, че климатикът в 99 % от случаите се зацепва при високи обороти, когато се движите. Дори на празен ход от включване до изключване минава не повече от минута, при изправна система. При движение с висока скорост сигурно няма и 30 секунди между циклите. За 1 час - над 100 пъти. Голяма работа, че веднъж на 100 случая сте намалили оборотите до 850, пуснали сте климатика и после пак сте вдигнали на 2500 примерно. Това е за непостоянно зацепените компресори. При постоянно зацепените пък съвсем няма значение.

            Хидравличните и електрическите усилватели на волана също оказват голямо съпротивление върху движението на мотора, съответно и шайбата се натоварва. Тя е там за това, за да поема част от натоварванията и да прави преходите по-плавни. Не по-малко ѝ влияе рязкото ускорение с мръсна газ, както и рязкото отпускане на съединителя. Просто трябва да се приеме като един елемент, който се износва и в никакъв случай не е поставена там за да поема смущенията конкретно от климатика, нито включването му само в ниски обороти ще повлияе по някакъв забележим начин на времето ѝ за износване.

            Относно подмяната - понеже е гума, тя старее и се подменя заради намалялата еластичност, а не се чака да се скапе тотално. Както по същата причина гуми се сменят на 5-6 години, независимо от пробега и че още имат грайфер, и т. н.

            Коментар


              #7
              на 120 хил км я смених тази шайба , заедно с ангренажен ремък , водна помпа ,ролки , пистов ремък ,
              оригиналната бе =дайко= , пак дайко купих ,цените са много скъпи ,около 70 евро само за орг,шайба
              Linea .2009 .1,6 Mjet Emotion
              ESP ASR CC HH MSR 6AB

              Коментар


                #8
                Съгласен съм с теб. От всичко, което изчетох по темата разбрах, че на този мотор трябва да се сменя на 120 000км. Мотора има много силни усукващи вибрации. Климатика не може да навреди особоено. До колкото разбрах износването може да се ускори ако ремъка не добре обтегнат, ако има повредена шайба за свободен ход на генератора, повредена обтяжна ролка. Също пишат, че и агресивното шофиране и свободния ход също влияят на износването.
                Никой не каза, на кромата винтовете гумирани ли са?
                pixelbs : Новата шайба която купи различаваше ли се от старата? (понеже има два варианта, нов и стар)

                ПП: Най-много хвалят DAYCO и INA . Аз си поръчах на INA , понеже за DAYCO не знаеха дали върви с комплект винтове, а при преминаване към новият модел шайба винтовете са по-къси. Тези дни ще кача снимки.
                Fiat Croma 1.9 JTD 110kw 2006
                https://www.carspending.com/bg/profile/1503822642963639

                Коментар


                  #9
                  Аз съм я сменял тази шайба 2 пъти, но не съм с Крома, а с Либра 2,4. При мен не е торкс, а е Райж М9, те си приличат, но с торкса щее ги прецакаш ако е така и при теб. Болтовете не са гумирани. С Дайко купих колата, след това я смених по спещност с някаква си, отделно Дайкото щеше да ми струва 280лв тогава, а сложих някаква за 100, само това имаше в неделя. Шума беше стържене, но вероятно зависи от степента на износване, при мен не беше превъртяла. Тази шайба изкара 50 000 км, сложих после ИТН, което не се води качествено, но май и тя досега е на 30-40 000км. Съветвам те щом караш много да смениш и на алтернатора тресчотката, едно, че прецаква наред по групата, второ така и така ще стигнеш до смяната й, отделно шума доста си приличаше с шайбата. Гумирани болтове не съм виждал.
                  Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                  Fiat Bravo'97 1,6 16v
                  Fiat Tempra'91 1,6 mono

                  Коментар


                    #10
                    И при кромата са М9, но торкс 50 пасва перфектно без да прецаква нищо. Какво означава, че при теб не е превъртяла? Как да превърти? шайбата на алтернатора я проверявам редовно, а и е на 30 000км. За нея си знам, че е проблемна. То незнайно защо целия алтернатор е проблемен.
                    Fiat Croma 1.9 JTD 110kw 2006
                    https://www.carspending.com/bg/profile/1503822642963639

                    Коментар


                      #11
                      твоята такава ли е Click image for larger version

Name:	puleggia-fiat-1.9-jtd-2-1.jpg
Views:	2
Size:	12,0 KB
ID:	2097933 или Click image for larger version

Name:	231673203_w0_h0_cid1956469_pid118372940-3deeb4bc.jpg
Views:	1
Size:	83,6 KB
ID:	2097934?
                      Fiat Croma 1.9 JTD 110kw 2006
                      https://www.carspending.com/bg/profile/1503822642963639

                      Коментар


                        #12
                        http://www.spcotomotiv.com.tr/upload...k_61565939.jpg

                        такава шайба си купих , кутията бе на ланчиа ,
                        а отвътре дайко излезе
                        Последна редакция от pixelbs; 11.10.2018, 07:47.
                        Linea .2009 .1,6 Mjet Emotion
                        ESP ASR CC HH MSR 6AB

                        Коментар


                          #13
                          Моята изглежда като на колегата pixelbs. За торкса не те съветвам, един Райб е 5 лв. Шайбата в крайна сметка превърта, вътрешната й част спрямо външната, В началото само има лек луфт същата вътршна част към външната

                          Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                          Fiat Bravo'97 1,6 16v
                          Fiat Tempra'91 1,6 mono

                          Коментар


                            #14
                            Вашата прилича на новата, но в средата където са винтовете е като старата. Пишат, че новата обира по добре вибрациите, но при дефектиране има по-голям шанс от поразии. Моята би трябвало да е от новият тип. Днес-утре я чакам да пристигне. Ще ви послушам за рибето, макар да съм развивал такъв винт с торкс 50. Тъпото е, че в куфара ми, който е голям комплект с 3 тричотки има м6, м7, два броя м8 и м10. Днес ще взема м9 късо.
                            Fiat Croma 1.9 JTD 110kw 2006
                            https://www.carspending.com/bg/profile/1503822642963639

                            Коментар


                              #15
                              Аз за райба те съветвам, защото освен, че съм я сменял 2 пъти, то съм я махал още 4-5 пъти, обикновено заради обтегача, но и за тресточката и т.н. и болтовете ми, макар и с хубав Райб на ks tools са малко позахабени и не знам след още 1-2 пъти дали няма да ми превърти. А тези болтове по сервизно ръководство се и лепят- с две дума казвам, че се стягат и с торкса и ако стане, то ще я свалиш 1-2 пъти и после няма да имаш болтове.
                              М9 не е стандартен, но се намира за без пари дори на Beta в сайта им- ако не си намериш....
                              Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                              Fiat Bravo'97 1,6 16v
                              Fiat Tempra'91 1,6 mono

                              Коментар

                              Working...
                              X