Здравейте,колеги!Вчера приятелче ми кара колата и каза,че ми е твърд съединителят!Замислих се и аз и наистина в скоро време съединителя сякаш е по-твърд!Съединителя ми е сменян преди 25 000км. с комплект Валео и демфер втора ръка(от автоморга като човека гарантираше за него!)и наистина засега съм няма проблеми с него!Педала не е непоносим за каране,но е по-твърд!Сещам се като излезе от сервиза след смяната колко мекичък беше...Забелязах и друго,колата губи спирачна течност!За около 2-3000 км. от мах слиза на min казанчето.Прегледах апаратите и маркучетата,уж няма течове.Какъв може да е проблемът?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Твърд съединител Fiat Marea Jtd
Collapse
X
-
Проблемът може да е в долната помпа на съединителя, чийто уплътнения са остарели и когато колата е в покой - пропускат течност. Тя остава върху кутията и се стича по нея, като количеството е много малко и може би не успява да ти образува капка под колата, а събира прахоляк и боклуци, от които става слой по самата кутия. Ако това е проблемът, в скоро време ще започне да изпуска повече и повече, като в един момент вече ще виждаш и капки/локва под колата.
Свали акумулатора и огледай хубаво помпата, забърши с парцалче около нея, подсуши и наблюдавай няколко дни.
Влошеното състояние на помпата може да влияе на усещането за твърдост на педала, но това може и да е просто заради качеството на комплекта и по-точно - на притискателния диск. Аз съм със същия комплект и имам подобни оплаквания след подобен пробег (около 25 000 км). При мен оригиналните помпи сдадоха багажа за кратък период - в рамките на 6 месеца смених първо горната, после и долната.
-
Благодаря,колега за отговора!Възможна ли е снимка,за да се ориентирам за помпата?Възможно ли е да е от нея?Имам чувството,ме педала е мек и в последните 20-25%натискане се втвърдява!За горната помпа?Тя влияе ли на твърдостта на педала?Някакви “тестове”,за да разбера коя част ме предава и да имам такъв съединител?Маховик може ли да е?
Коментар
-
Не, маховикът е твърдо свързан с коляновия вал и с притискателния диск, няма общо с помпите и движението им.
Снимка нямам, но можеш да я видш как изглежда на тези картинки:
https://www.google.com/search?q=mare...=lnms&tbm=isch
Като махнеш акумулатора, ще я видиш на скоростната кутия под стойката на акумулатора. Самата стойка има 2 големи дупки, през едната има достъп за обезвъздушаване. Ако не си сменял скоро спирачната течност, може да започнеш с подмяна на течността в съединителя.
Коментар
-
Чакай чакай, ако очакваш да е като на кола със жило, е няма да стане още повече си с демфер. А ако някога си го усещал лек, то вероятно е било след смяна на съединител и някой просто не му се е занимавало да обезвъдушава като хората, защото знае че след три четири дни ще се обезвъдуши и ще пак плътенКара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
Колега,съединителят е твърд!Днес след интензивно каране съм с адски болки в крака!Съединителят не беше твърд преди да почне да губи спирачна течност(беше нормален,не мек ,а нормален).Имам база за сравнение тъй като притежавам рено лагуна 2,2 dci с демфер!Съединителя е адски твърд и се надявам на помощ защото нямам изход вече от 1-2 ден насамМарката на новата помпичка е LPR!Възможно ли е да не е обезвъздушена правилно системата?
Коментар
-
Маркучето да го сваля от казанчето до помпата и да видя да не е запушено? Възможно ли е от спирачна течност?Съединителят е нов на 24000-25000 хиляди е!Комплектът е Валео,демфера-втора ръка,но уж проверен!Тресене при потегляне няма...Няма и буксуване...Няма симптомите както преди да сменя съединителя!Но след смяната беше адски мек и откакто се появи проблема с течността започна и неговото втвърдяване...Горна помпа възможно ли е да е виновна?Последна редакция от glupaka; 19.09.2018, 22:33.
Коментар
-
Възможно е проблемът да е във всеки един детайл, ето в какъв ред са разположени:
1. Казанче със спирачна течност. То е само резервоар, от него проблеми не може да има.
2. От казанчето тръгва метална тръба, която влиза в горната помпа. По принцип няма причина да има проблем с тръбата.
3. Горна помпа - възможно е поради старост да не работи добре и да внася някакво съпротивление. Моята я смених, защото се разпадна ухото, към което се захваща педала.
4. Метална тръбичка от горната помпа към меката връзка. Същото като т. 2
5. Мека връзка - на практика е спирачен маркуч, но не съм сигурен дали е същия по размери и щуцери и като някой от тези по спирачната система. Меката връзка е гумена и като всеки спирачен маркуч от гума - може да се запуши, от което да има проблеми с усещането за твърдост
6. Метална тръбичка от меката връзка към долната помпа. Като 2. и 4.
7. Долна помпа - може да не е качествена и буталото да се движи много трудно. Вариант е да се пробва с друга. Моята беше най-евтината възможна, която намерих на националния празник 22 септ., в един магазин на "Симеон".
8. Самият комплект съединител и по-точно притискателния диск да се е втвърдил и от там да внася усещане за твърдост. Казах и по-рано в темата - моят съединител е същият и след такъв пробег също ми се струва, че е много по-твърд отколкото трябва, сравнено с други марки коли с хидравлични съединители.
Маховикът не е част от съединителя и няма нищо общо с твърдостта му.
Коментар
-
Колега ogi28b,благодаря за изчерпателния отговор!Ако приема,че не е комплектът съединител,а проблемът е по хидравличната система ?Смених долна помпа на марката LPR 8110 за 40лв. с отстъпката!Спирачната течност е сменена почти при смяната на задния мост(не е източена системата просто изкапа много течност и наляхме почти цяло шише от 250мл)-преди около година!Към кое да се насоча? Горната помпа макар да няма течове?Маркучето от казанчето до долния цилиндър,както спомена колегата-Bankov?Спирачната течност-да е лоша марка?Не искам да сменям наред,а да ги степенувам по вероятност!Последна редакция от glupaka; 21.09.2018, 16:01.
Коментар
-
Погледни първо маркуча, но както каза Оги, най вероятна причина е притискателя.
За съжаление Валео нещо редовно се дънят на съединители. Няколко пъти ми се е случвало да сваляме кутия с нов съединител заради разкопчан лагер.Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар