Обединението за градски транспорт в Хелзинки се готви да зарежда автобусите и колите за извозване на смет със синтетичен дизел Neste. Технологията за производството му позволява преработването на растителни масла или животински мазнини в подобие на обикновен дизел, като паралелно се получават и други съпътстващи продукти - например пропан. Пускането в експлоатация на завода ще е през 2007 г., а годишният му капацитет е до 170 хил. тона гориво, което е напълно достатъчно за 700 градски автобуса и 75 сметоизвозващи коли. Наистина все още не е ясно кое ще е по-добре: да се зарежда само чиста синтетика или в смес с обикновен дизел. Работата е в това, че цетановото число на новото гориво е твърде високо (84-99), и за сега не се знае как ще се отрази на двигателите. Но ако всичко се получи, със сигурност експериментът ще продължи и в други страни.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Синтетичен дизел пускат във Финландия
Collapse
X
-
Rayo написа:много интересно ! имаш ли линк ?FIAT Idea 1.9 Multijet 2004 г.
FIAT Tipo 1.4i.e. 1995 г. - предишен. Служи вярно над 9 години!
Коментар
-
Погледнях линка -- интересно е. Доколкото успях да схвана "синтетичният дизел" ще се произвеждя от биомаса. Ако не ме лъже паметта, процесът е следният : биомасата чрез обработка с нек"ви бактерии дава метан, а от него се синтезира и горивото (реакция на Фишер-Тропш май беше, ето линк : http://www.fischer-tropsch.org/). Всъщност н.нар. "V-power" дизел е точно това -- синтезиран от метан дизел, обаче метанът, естествено, е от природен газ. Цетановият индекс няма ка да не е висок, защото се синтезират въглеводороди с права верига, включително цетан, а не ароматни такива, които ги има доста в минералната нафта (около 11% в най-лошия случай - справка тук : http://naftexpetrol.naftex.bg/#)
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар