Здравейте,
Имам приятел с Фиат Крома 1.9 16v JTD 2006г автоматик. Колата се оказа със спукана глава и проблем в турбото. Самото турбо дори не изглеждаше като модел да е от тази кола. Бяха сменени с други втора употреба от същия модел. При ремонта вихровите клапи били "застопорени", а не премахнати. ЗА ДПФ явно някой се беше погрижил вече, въпреки че не се вижда и да има снаждано. Маслото е сменено с Петронас 5в40
За няколко хиляди км автомобила нямаше проблем. Но онзи ден собственика е чул странно свистене като от дюза, спрял е и мотора се е разчукал. Издърпали са го до майстор. Ремъците са добре. Колата върти, но не пали. Махнали са ремъците и са се помъчили да завъртят вала, но не искал да помръдне. Питал на няколко места за отваряне на мотор, но никой не се наемал в близките седмици.
Та въпросът му е какво може да очаква с тези симптоми. Мен лично доста ме съмнява някоя от вихровите клапи, както и евентуален проблем с биелните лагери.
Всяко мнение по темата ще ни бъде от полза.
Имам приятел с Фиат Крома 1.9 16v JTD 2006г автоматик. Колата се оказа със спукана глава и проблем в турбото. Самото турбо дори не изглеждаше като модел да е от тази кола. Бяха сменени с други втора употреба от същия модел. При ремонта вихровите клапи били "застопорени", а не премахнати. ЗА ДПФ явно някой се беше погрижил вече, въпреки че не се вижда и да има снаждано. Маслото е сменено с Петронас 5в40
За няколко хиляди км автомобила нямаше проблем. Но онзи ден собственика е чул странно свистене като от дюза, спрял е и мотора се е разчукал. Издърпали са го до майстор. Ремъците са добре. Колата върти, но не пали. Махнали са ремъците и са се помъчили да завъртят вала, но не искал да помръдне. Питал на няколко места за отваряне на мотор, но никой не се наемал в близките седмици.
Та въпросът му е какво може да очаква с тези симптоми. Мен лично доста ме съмнява някоя от вихровите клапи, както и евентуален проблем с биелните лагери.
Всяко мнение по темата ще ни бъде от полза.
Коментар