Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Странно виене на Фиат Крома.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Странно виене на Фиат Крома.

    Привет, колеги!
    Така имам явно някакъв проблем с Кромата, но не мога да установя от къде идва един странен шум, след потегляне. Чува се едино отчетливо и монотонно "вуу..ву" ,като че ли нещо трепери и прави резонанс. Колата е обслужена, предницата няма проблем по мнение на няколко майстора уж!
    Моля, дайте някакви насоки и мнения от какво може да е?
    Поздрави!
    link

    #2
    По време на движение когато вие, ако по-рязко навиеш волана наляво и после надясно и
    ако в единия случай виенето спира, то е лагер на 100 про.
    Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

    Коментар


      #3
      ... а ако се увеличава с увеличаването на скоростта и не зависи от това накъде си завъртял волана, нито на коя предавка си, то този лагер е на задния мост.

      Коментар


        #4
        Така нареченото "виене"- резонанс според мен се получава именно, при по-голяма скорост, но мисля, че волана не оказва влияние, т.е. при навиване в ляво или дясно, въпреки че леко скърца, когато е много нагрята колата от слънцето.
        Възможно ли е да е друго или е лагери?
        link

        Коментар


          #5
          Виуууу или виу виу виу,
          Огледай си турбо пътищата и кулера
          Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
          (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
          Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

          Коментар


            #6
            По скоро е "Вуу..Вуу" все едно е резонанс, не мисля че е от турбото, но ще погледна за пътищата. Относно колектора клапите не са омаслени и не са премахнати, че все нямам пари да направя тази операция...
            link

            Коментар


              #7
              Виенето се засилва, при по-висока скорост и е отчетливо Вуу...вуу...вуу, като резонанс..мисля, че е от предната част. Ще се опитам да направя запис!
              link

              Коментар


                #8
                Да не е от скоростите ,пробвай при висока скорост да дадеш свободна

                Коментар


                  #9
                  valioboy написа: Преглед на мнението
                  Да не е от скоростите ,пробвай при висока скорост да дадеш свободна
                  Мисля, че няма как да дам на свободна, защото колата е автомат. Надявам се скоро да направя запис , но мисля, че колегите са прави и е някой лагер: при висока скорост се чува отчетливо "вуу..вуу", а и май при завиване в дясно ми се струва още повече, и при пуснат климатроник май, но може и да си внушавам.
                  link

                  Коментар


                    #10
                    Лагер се хваща лесно, вдигни колелото на крик и дай на втора, разбит лагер без товар ще го отчете и ти и съседите на втория етаж.

                    Лагера обаче в завой млъква.
                    Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                    (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                    Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                    Коментар


                      #11
                      Ще направя запис и ще проверя, по дадените насоки и мнения. А друго от какво може да е, ако не от изброените в темата?
                      link

                      Коментар


                        #12
                        Колега, трябва да се изолира проблема по метода на изключването. Първо следва да се установи дали е от подвижен възел/елемент по самия двигател, като се направи проба с форсиране на празен ход, след това да се върви по търсене на причината в трансмисия и лагери на главини. Разбира се, възможно е да се проявява проблема единствено когато двигателя е натоварен, т.е. в движение. Ти го описваш като резонанс, което може да разшири доста обхвата на възможните причини - от въздушната част, до ролки/шайби задвижвани от ремъците и други въртящи се части. На първо място следва да се тръгне от най-елементарните неща като кутията на въздушния филтър, дали е уплътнена и стегната, след това тръбите и маркучите към турбото и после към колектора. Имах подобен проблем с цепнатина на маркуча, която не се вижда когато турбото не надува, даже на празен ход като се подаваше газ не се забелязваше, но когато в движение се подаде газ се чуваше свистене, цепката беше 1 см. точно на сгъвката преди колектора. Там налягането е доста голямо и бандажиране не помогна, наложи се да купувам маркуч. Същия свистящ звук може да идва и от неправилна или разхлабила се снадка, особено между тръба и маркуч, т.е. скобите трябва да се проверят. След като се изключат всички варианти по въздушния тракт, следва да се огледа изходящия тракт - от изпускателния колектор до края на генерацията. Може да има пробив - като се започне от пукнатина в самия колектор или някоя от снадките надолу. Естествено за да се провери това трябва да се поразглоби за да се огледа, ако има "издишане" преди турбото, ще има и загуба на мощност (в зависимост от големината на пробива). Много е важно да се провери генерацията от долу на канал връзка по връзка и самото и окачване. Възможно е някъде при закачане в задната част на по-висок бордюр, да се е изкривила цялата и при определени обороти да резонира като опира на местата където е най-близо до елементи от купето и скоростната кутия (обикновено в предната част). След като се изключат тези възможности, следва да се пристъпи към тестване на въртящите се възли задвижвани от ремъците - ролки, помпа, компресор. Това става с напръскване една по една с универсална смазка като ВД 40. Ако е от тях, дори да не спре, виенето ще намалее или най-малкото ще намалее или ще се промени. Успоредно с това може на място да се пробва дали има разлика с включен/изключен компресор на климатика и при навиване на волана. Ако и това не е достатъчно, следва проверка на декоративните капаци и кори в двигателния отсек, дали са стегнати. След това, ако проблема продължава, следва да се насочиш към трансмисия и ходова част. Лагерите се проверяват лесно. По-сложно ще е ако става въпрос за скоростна кутия. Затова огледа на колата на канал може да даде информация, още при огледа на генерацията да види от долу какво се случва - има ли теч на масло от някъде. Ако е лагер на главина или елемент от привода (карета или висящ лагер) би трябвало да има разлика в завой и при натоварване на колата (като седнат 4 човека)...
                        След всичко това, зависи колко точно те дразни този проблем имаш два варианта - да търсиш по описания начин (изолирайки един по един възможните проблеми) или да чакаш и да наблюдаваш има ли динамика (изменение) в звука (развитието на проблема). Ако нещата се влошават, "симптоматиката" ще се обогати с допълнителни признаци (загуба на мощност, усилване и трансформиране на звука).
                        И най-важното, като установиш от какво е, драсни два реда.
                        Последна редакция от D. Stanev; 21.06.2018, 11:26.
                        Най-вече Astra H 1.9 CDTI (JTD) 120 к.с. и ако има къде Делта 3

                        Коментар


                          #13
                          Благодаря, колега за изчерпателните насоки, при първа възможност ще пиша и ще направя запис на звука!
                          link

                          Коментар


                            #14
                            Колеги, проблема се оказа в лагер, преден ляв! Утре ми предстои да сменям! Бихте ли ми препоръчали марка за лагер-главина що годе да е добра? Да сменям ли и двата лагера, какво е мнението ви?
                            link

                            Коментар


                              #15
                              Според мен си смени само проблемният лагер. Не се знае дали десния не е сменян.
                              На либрата сменях заден десен. След 8 месеца приблизително отново смених заден десен. Може да е лош късмет, но ти препоръчвам да избягваш Мууг.
                              Сега съм с СКФ и над година е тишина
                              Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 105 2000
                              Lancia Lybra 1.9 JTD 115 2002

                              Коментар

                              Working...
                              X