На някой кутии пробката е със стъкалце и се вижда нивото. Довечера ще пусна линк с четиво на английски
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Питане за скорости на Крома 2006
Collapse
X
-
Последна редакция от George1984; 10.03.2018, 08:24.Fiat Croma 1.9 JTD 110kw 2006
https://www.carspending.com/bg/profile/1503822642963639
Коментар
-
Тази скоростна кутия е с конусни ролкови лагери на валовете и когато се поизносят започва по трудно да вллючва,лоста мърда напред и назад при подаване и отнемане на газта,но пък е много лесна за ремонт и лагерите ги има и не са скъпи.Препоръчвам 75W90 за нея и редовно следене на нивото.Обемът от 2,5л е оптималното количество за нея.Скоростната кутия си е много добра ако са налице тези условия.Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP
Коментар
-
Така е защото още в завода слагат недостатъчно масло, плюс това с цинк вътреFiat Croma 1.9 JTD 110kw 2006
https://www.carspending.com/bg/profile/1503822642963639
Коментар
-
Как пък на старата Крома, никой не е имал проблем, в първите 300-400 000км, и то без да сменя масло, или да следи ниво?
Как пък на нея не са слагали по-малко масло, не е съдържало цинк, не е прегрявала, и още какво ли не?
Що за глупост беше да започнат да слагат М32 в една камара итал. коли...
Нима няма фиатска кутия, ултра здрава, 6 степенна, за 1.9 JTD...
Аз лично не искам ни Алфа 159, ни Браво, ни Крома, с М32.
Пък нека била лесна за ремонт, и да имало евтини лагери за нея.1990 TEMPRA SX 1.4 Carb
Коментар
-
-
какво масло сложи последно? Събота и аз ще сменя на моята Кромица, че и моите започнаха да влизат трудно.Fiat Croma 1.9 JTD 110kw 2006
https://www.carspending.com/bg/profile/1503822642963639
Коментар
-
Смяна на масло в скоростна кутия на Фиат Крома 2006
Това е моя двигателен отсек като вдигнеш капака
На 99% от четири цилиндровите редови двигатели скоростната кутия е разположена от дясно на двигателя. На много от тях там е и акумулатора, а трансмисията под него.
Първо трябва да разкачим акумулатора. 1. червено са две "щипки" за капачето на положителната клема 2. С оранжево планката която осигорява акумулатора да не мърда 3. С жълто са полюсите на акумулатора. Всичко трябва да се разкачи. Започваме с минус клемата, нататък си изберете последователност. (Кромите имат пластмасов капак на акумулотара, но моята няма.Така, че няма как да ви го покажа)
Следващата стъпка е да се махне леглото на акумулатора.
С червено са болтовете които държат леглото.
С оранжево съм означил клипс за който има закачен гофриран канал със сноп кабели в него. Има още един такъв клипс в горната лява част на леглото (нямаше как да го снимам). Всичко друго закачено за леглото се вижда ясно. Трябва да се разкачи. След това изваждаме леглото.
Пробваме да развием пробката за пълнене. Понеже ако не може да налеем прясно масълце е по-добре да не източваме старото и да оставаме на пътя. За това и последователността е такава.
С оранжево е пробката за пълнене.( По назад в темата бях качил снимка с пробките - за пълнене, - за източване, - за проверка на маслото) Пробката се развива с шестограм 8мм и се затяга до 30Нм с динамометричен ключ.
След като се уверихме, че ще успеем да налеем масло, може да източим старото.
пробката е с шестограм 10мм. Закачих кофата с една свинска опашка понеже трябва да изчакаме маслото да се източи поне 10мин. Аз го изчаках 30мин. (понеже имах и друга работа) Забравих да напиша, че е добре предницата да е малко по-високо от задницата понеже пробката е в задната част на трансмисията.
В кутията винаги остават около 200мл. масло.Fiat Croma 1.9 JTD 110kw 2006
https://www.carspending.com/bg/profile/1503822642963639
Коментар
-
Смяна масло скоростна кутия Фиат Крома 2006 - част 2ра
Затягаме пробката с шестограм 10мм на 20Нм. На последните 2 резби слагаме силикон за гарнитури. Показвам го на снимката понеже това е най-качествения който съм срещал. (Ако е реклама ще редактирам)
Това е старото масло. Източих 2.200мл., което не е добре(особено за 5та и 6та предавка).
Избрах това масло понеже изчетох доста научно-технически издания и няколко форума. Всички препоръчват това масло. Сложих 2,600мл. Това количество + около 200мл. които остават от старото масло се получава 2,800мл което е идеално за тази кутия.
След това започваме да сглабяме. Времето за източване аз запълних с гресиране на болтовете, които развих. Отпушване на дренажа на леглото за акумулатора. Почистване и гресиране на клемите на акумулатора. За целта се използва вазелинова грес.
ПП: Интересно ми е защо остава толкова място в леглото на акумулатора след като изискванията на фиат за двигател 939А2000 са акумулатор 60А/ч с пусков ток 570А - 640А. Моя акумулатор е 63А/ч с пусков ток 600А. (Пиша го тук понеже не е болка за умиране и мисля, че е безмисено да отварям такава тема)
ПП. И един полезен трик от мен. Ако ви се е сучвало гумичките означени в червено да остават по двигателя.
Поставете силинова грес тук. Ако не ви се цапа я оставете така. Аз лично я размазах малко. Греста трябва да е силиконова за да не вляе отрицателно на гимичките.
ПП: Надявам се да съм полезен на някого. Равносметката е 2 часа смяна на масло, един час публикуване на темата :DПоследна редакция от George1984; 01.04.2018, 12:01.Fiat Croma 1.9 JTD 110kw 2006
https://www.carspending.com/bg/profile/1503822642963639
Коментар
-
Няколко съвета- мазането на пробките със силикон е излишно-там резбата е конусна и няма смисъл. Премахването на акумулатора също няма смисъл, същото упражнение по пълненето на кутията може да стане през подкалника на ПЛ гума. Маслото което си избрал не е подходящо за кутията поради 2 причини- ГЛ5 e а ти е нужно ГЛ4 , слагаш визкозитетен клас W80, при стандартен W85, а точно от това пати кутията, препоръчителното е W90 за да не става прекалено течливо при прегряване.Фиат Крома 1.9 16v+
Фиат Браво 1.6 16v
Фиат Мареа 1.6 16v
Коментар
-
Маслото е препоръчано точно за тази опелска кутия.
Ето и един цитат за индекса на вискозитета
"второто число, това след буквата W – или високотемпературния вискозитет. В нашият пример 80. Това число представлява сборен показател, показващ максимален вискозитет на маслото при работни температури на двигателя: 100 – 150 °С. Колкото цифрата след W e по-голяма, толкова е по-висок вискозитета на маслото.Повишената течливост, която се търси при студения старт, тук вече не е желана, защото горещото масло така или иначе е течливо. Но дали по-високият вискозитет на маслото е добре за вашия автомобил, може да ви отговори само и единствено производителят на автомобила.
ПП: Ако имаш снимки покажи как стигаш до пробката през калника, че на мен ми се вижда невъзможно.
ПП: Що се отнася до силикона, аз обичам да си връзвам гащите...те не падат...ама аз да ги вържа :D
ПП: Ако модераторите решат, че мнението ще навреди на някого, моля да го изтрият.
Последна редакция от George1984; 01.04.2018, 20:38.Fiat Croma 1.9 JTD 110kw 2006
https://www.carspending.com/bg/profile/1503822642963639
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар