Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Как се кара Дизел ?

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Как се кара Дизел ?

    Понеже нямам опит с Дизел - ръчка , та в главата ми изникват някои въпроси , на някои от които отговорите им са относителни , но все пак ннека всеки сподели какво мисли !
    На моето Пунто JTD турбината " включва " и му идва силата на 2000 оборота и на 2800 ~ 2900 , турбото явно "свършва " , кефа приключва и колата се усеща , все едно е чист дизел . А гледам по каталожни данни максималната му мощност е на 4000 оборота и съм гледал клипчета как хора , тестват техните Пунтаци и ги цепят до към 4-4200 . Моята , макар , че никога не съм я тествал за секунди , а и нямам намерения , макар , че често я натискам до долу , винаги превключвам на 2800-2900 , та въпроса ми е , нормално ли е това усещане след 3000 оборота и дали ще се случва нещо и до 4 000 , когато се достига максималната мощност ? Колата не пропушва в нито един оборотен диапазон , за EGR не зная , не съм гледал , нито пипал . И следващия въпрос също много ме интерисува от любопитство , извънградско как е по- добре да се кара дизела с цел икономия , в турбо-режим или преди него ?? Знам , че турбината върти постонно , както някои ще кажат , просто пика идва от 2000 до 2800 , тези обороти аз наричам турбо-режим ! ?
    Благодаря ви и се извинявам , ако темата и в грешния раздел . . !

    #2
    моторът на които обороти ги дава максималният въртящ момент , там си карай колата ,
    Linea .2009 .1,6 Mjet Emotion
    ESP ASR CC HH MSR 6AB

    Коментар


      #3
      1500 ? T.e преди турбо режим ?

      Коментар


        #4
        Павлин_Хаджиев написа: Преглед на мнението
        Понеже нямам опит с Дизел - ръчка , та в главата ми изникват някои въпроси , на някои от които отговорите им са относителни , но все пак ннека всеки сподели какво мисли !
        На моето Пунто JTD турбината " включва " и му идва силата на 2000 оборота и на 2800 ~ 2900 , турбото явно "свършва " , кефа приключва и колата се усеща , все едно е чист дизел . А гледам по каталожни данни максималната му мощност е на 4000 оборота и съм гледал клипчета как хора , тестват техните Пунтаци и ги цепят до към 4-4200 . Моята , макар , че никога не съм я тествал за секунди , а и нямам намерения , макар , че често я натискам до долу , винаги превключвам на 2800-2900 , та въпроса ми е , нормално ли е това усещане след 3000 оборота и дали ще се случва нещо и до 4 000 , когато се достига максималната мощност ? Колата не пропушва в нито един оборотен диапазон , за EGR не зная , не съм гледал , нито пипал . И следващия въпрос също много ме интерисува от любопитство , извънградско как е по- добре да се кара дизела с цел икономия , в турбо-режим или преди него ?? Знам , че турбината върти постонно , както някои ще кажат , просто пика идва от 2000 до 2800 , тези обороти аз наричам турбо-режим ! ?
        Благодаря ви и се извинявам , ако темата и в грешния раздел . . !
        Koлега,казвате че често я натискате до долу и превключвате на 2800-2900оборота,ами задръжте до 4000 и ще разберете какво се случва!

        Коментар


          #5
          valentin_63 написа: Преглед на мнението
          Koлега,казвате че често я натискате до долу и превключвате на 2800-2900оборота,ами задръжте до 4000 и ще разберете какво се случва!
          Примерно

          Коментар


            #6
            Автомобила трябва да се усеща, няма значение дали е бензин или дизел. Следователно оборотите в които ще сменяш предавка зависят от натоварването.
            Също така всичко си зависи и от автомобила. Защото като карам 150к.с и при 90км искам да задмина бързо му натискам педала без да връщам скорости и той си задминава. Докато 90к.с пак ще го направи, но за да е макс. бързо иска да му върна една надолу, нищо, че е дизел.

            Коментар


              #7
              Павлин_Хаджиев написа: Преглед на мнението
              1500 ? T.e преди турбо режим ?
              там ти е най економична колата , а иначе ако искаш ,около 2000- 2500
              моята линеа също на 1500 оборота ги дава 300Нм
              на 6 скорост на 2000 оборота развива 120 кмЧ, та аз рядко я карам
              над 2500 оборота
              Linea .2009 .1,6 Mjet Emotion
              ESP ASR CC HH MSR 6AB

              Коментар


                #8
                А турбото вдига ли разхода ? Като я карам на 2200 примерно и я закрепя на тия обороти 100 км да я карам , повече ли ще ми изгори отколкото ако я карам 100 км. с под 2000 оборота ?

                Коментар


                  #9
                  колкото повече обороти , толкова по висок разход на гориво , разбира се без да я мъчиш колата на
                  изкачванията с ниски обороти ,
                  Linea .2009 .1,6 Mjet Emotion
                  ESP ASR CC HH MSR 6AB

                  Коментар


                    #10
                    От друга страна на 6та с 80, после ревеш от маховик....
                    Аз моята гледам да я държа между 2000 и 2500 оборота на 4та и 5та.

                    Коментар


                      #11
                      ами ако я лачкаш колата на 6 скорост с 80кмЧ ,не само маховик
                      а и полуоски , карета ,ск кутия , и тнт , а иначе на автомагитрала ,
                      с темпомат на 120 км доста икономична
                      Linea .2009 .1,6 Mjet Emotion
                      ESP ASR CC HH MSR 6AB

                      Коментар


                        #12
                        VІ-та под 100 не слагам. То пак зависи от предавателните числа де. 1500 са стабилните обороти на които може да се държи колата на една предавка, под това е мъчение за мотора, без значение какво си мисли задкормилното устройство.
                        Най-вече Astra H 1.9 CDTI (JTD) 120 к.с. и ако има къде Делта 3

                        Коментар


                          #13
                          Абе не е баш така. Както казах автомобила трябва да се усеща и не е правилно да се дават примери кой как кара. Защото като взема на началника S-класата и на 9-та джитка с 1500 оборота

                          Коментар


                            #14
                            fifo td 100 написа:
                            То зависи и от колата....
                            Моята е много страт модел не е и даже кон омрел... Но това тд 100 ако искаш да е по резливо от 3000 до 3800/4000 от 2000 до 3000 става (ама за някоя пенсия) Под 2000 е сакато магаре... Но съм карал френски (чекии) те са обратнато като засвирят още на 1300/1500 ама след 2800/3000 им изтича свирката няма никой нагоре...
                            На едно c 220 CDI 98 се возих и какво да кажа тяга до 4500/5000 самолет..

                            За карането това е дизел сутрин палиш и чакаш да загрее и без форсажи после докато не стигне 70/80 градуса.. Аз лично моя дизел на кръстовищата го гася от скорост и по инерция се тътря.... Че тази компресия не е като на бензина... Особено на 1/2 направо спира колата.. Моето ЮМЗ си иска бая съединител при боравене с гегата, карал съм и по нови машини не е чак така ама... Дърта ли е моята, че е с 5 скорости ли.. Много хора се качват и не им харесва как се кара.. Нямала мощност в ниски обороти.. Много полу съединител иска ... Ама те са карали CDI JTD TDI DCI иии слизат... Аз им викам, че им са криви краката и ръцете
                            Скоро подобна простотия не бях чел, честно.

                            към колегата Хаджиен, нормално е да се кара с 2000 2500 оборота и ще се държи добре и икономично, турбото трябна да сработи още на 1500 1600 оборота.
                            Пповери какво става с колата. Явно има проблем. Прилича на цепен вакуум или селеноид.
                            Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                            (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                            Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                            Коментар


                              #15
                              chaveto написа: Преглед на мнението
                              Абе не е баш така. Както казах автомобила трябва да се усеща и не е правилно да се дават примери кой как кара. Защото като взема на началника S-класата и на 9-та джитка с 1500 оборота
                              Тя не сменя ли някъде там? Защото от това където съм виждал често си държи и 1000 оборота.
                              A20DTH ЖТД ама не баш
                              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                              Коментар

                              Working...
                              X