Понеже нямам опит с Дизел - ръчка , та в главата ми изникват някои въпроси , на някои от които отговорите им са относителни , но все пак ннека всеки сподели какво мисли !
На моето Пунто JTD турбината " включва " и му идва силата на 2000 оборота и на 2800 ~ 2900 , турбото явно "свършва " , кефа приключва и колата се усеща , все едно е чист дизел . А гледам по каталожни данни максималната му мощност е на 4000 оборота и съм гледал клипчета как хора , тестват техните Пунтаци и ги цепят до към 4-4200 . Моята , макар , че никога не съм я тествал за секунди , а и нямам намерения , макар , че често я натискам до долу , винаги превключвам на 2800-2900 , та въпроса ми е , нормално ли е това усещане след 3000 оборота и дали ще се случва нещо и до 4 000 , когато се достига максималната мощност ? Колата не пропушва в нито един оборотен диапазон , за EGR не зная , не съм гледал , нито пипал . И следващия въпрос също много ме интерисува от любопитство , извънградско как е по- добре да се кара дизела с цел икономия , в турбо-режим или преди него ?? Знам , че турбината върти постонно , както някои ще кажат , просто пика идва от 2000 до 2800 , тези обороти аз наричам турбо-режим ! ?
Благодаря ви и се извинявам , ако темата и в грешния раздел . . !
На моето Пунто JTD турбината " включва " и му идва силата на 2000 оборота и на 2800 ~ 2900 , турбото явно "свършва " , кефа приключва и колата се усеща , все едно е чист дизел . А гледам по каталожни данни максималната му мощност е на 4000 оборота и съм гледал клипчета как хора , тестват техните Пунтаци и ги цепят до към 4-4200 . Моята , макар , че никога не съм я тествал за секунди , а и нямам намерения , макар , че често я натискам до долу , винаги превключвам на 2800-2900 , та въпроса ми е , нормално ли е това усещане след 3000 оборота и дали ще се случва нещо и до 4 000 , когато се достига максималната мощност ? Колата не пропушва в нито един оборотен диапазон , за EGR не зная , не съм гледал , нито пипал . И следващия въпрос също много ме интерисува от любопитство , извънградско как е по- добре да се кара дизела с цел икономия , в турбо-режим или преди него ?? Знам , че турбината върти постонно , както някои ще кажат , просто пика идва от 2000 до 2800 , тези обороти аз наричам турбо-режим ! ?
Благодаря ви и се извинявам , ако темата и в грешния раздел . . !
Коментар