Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Фиат гранде пунто не пали, чукане.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Фиат гранде пунто не пали, чукане.

    Привет, колеги. Наскоро си взех Fiat Grande Punto(2006) 1.9JTD Multijet 130к.с. Та проблемите са няколко:

    1. При палене: първо смених свещи, след това релето. Преди да ги сменя - не палеше лесно, след като ги смених - сутрин пали от първия път. Второто ми палене за деня е около 14:00ч. или 17:00ч. като си тръгвам от работа (докато стигна до работното място, колата е загряла почти напълно, карам около 10км). Тогава идва и проблема. Въртя 3-4 пъти и чак тогава запалва. Прави малки опити, но не успява. На 90 градуса пали безпроблемно.
    2. Когато колата е в движение, на скорост, при рязко подаване на газ се чува едно единствено изчукване, сякаш удрям леко с чукче по желязо.

    При диагностика показваше някакъв проблем с дроселова клапа.
    Моля за съдействие!

    Поздрави!
    Fiat Grande Punto 1.9JTD sport

    #2
    Вчера смених акумулатора, днес сутринта запали веднага, а на обяд задържах стартера около 3-4 секунди. Ще видим утре как ще се представи. Някакви коментари?

    Поздрави!
    Fiat Grande Punto 1.9JTD sport

    Коментар


      #3
      Зависи колко силно чука.в завой опитвал ли си с рязко подаване на газ.Така може да чука и маховик,но това по принцип го прави при гасене на мотора.При диагностика ти поиказва дросел,ами попитай майстора на диагностиката да ти каже в какво точно се изразява проблема.Ако не знае го смени с друг такъв.Сменял ли си горивния филтър скоро.тези мотори си палят и без подгряване така че 3-4 секунди според мен си е ок.Все пак е зима
      198mjet Bravo

      Коментар


        #4
        и кво викаш тоя мотор има проблем с дросела!!!!!?????

        чукането е от чашите.
        Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
        (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
        Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

        Коментар


          #5
          Това причукване може и да е от вътрешни карета (причукване ли е или е тресене всъщност?). Аз съм имал подобен проблем и със заминал тампон на скоростната кутия, но тогава се чуваше и усещаше хубав плътен удар.
          Хубаво е да се пускат отделни теми за различните проблеми, т.к. стават обърквания и в последствие се търси по-трудно от други потребители с подобни проблеми.
          Последна редакция от FaKeR; 30.11.2017, 11:32.

          Коментар


            #6
            Така. С акумулатора пали от ряз. Този проблем е решен. В завой не съм пробвал. Единичен плътен удар се чува, както спомена FaKeR за неговия случай. Може да излезе тапмпон на скоростна кутия. Утре ще я нося в сервиза за мнение от майстора. Горивния филтър не е сменен. Ще ви информирам за решението на проблема! Дросела ще го видим после.

            Поздрави!
            Fiat Grande Punto 1.9JTD sport

            Коментар


              #7
              То дросела преди да го видите вижте дали изобщо има дросел. Че тоя дизел малко ме съмнява.
              Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
              (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
              Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

              Коментар


                #8
                Има Банков и още как
                198mjet Bravo

                Коментар


                  #9
                  хм, интересно.
                  да не викаш дросел на клапата за мекото гаснене. щот тя не е дросел.
                  Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                  (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                  Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                  Коментар


                    #10
                    S_BANKOV написа: Преглед на мнението
                    хм, интересно.
                    да не викаш дросел на клапата за мекото гаснене. щот тя не е дросел.
                    А ми всъщност какво е ДРОСЕЛ??? каква е равликата между двете за меко гасене и дросел клапа?

                    Коментар


                      #11
                      е стига де, сериозно ли?
                      Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                      (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                      Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                      Коментар


                        #12
                        S_BANKOV написа: Преглед на мнението
                        е стига де, сериозно ли?
                        Да човек се учи докато е жив. Не съм специалист не се занимавам професионално калапи за меко гасене съм виждал свалял и горе дол им знам принципа на работа дросел само на снимка.
                        За това искам логично обяснение, има ли нещо лошо в това да не знаеш и да попиташ?

                        Коментар


                          #13
                          като натиснеш педала на газта при дизела какво се случва с клапата за меко гасене?
                          Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                          (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                          Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                          Коментар


                            #14
                            S_BANKOV написа: Преглед на мнението
                            като натиснеш педала на газта при дизела какво се случва с клапата за меко гасене?
                            Това не е толкова лесен въпрос много зависи при кои дизел колко я натискаш. Определено клапата за меко гасене не играе само роля при изгасването на автомобила това че пир евро3-ки те когато я следиш на място и и дадеш газ и тя не реагира не значи че при всички дизели е така. Същата тази клапа съм я виждал как при мазда 6 например стой затворена на около 80% и чака при подаване на газ се отваря иначе през това време влизат повече изгорели газове от егр-а.
                            Иначе при нашите jtd-та мога да кажа че освен за гасенето и в движение се затваря тази клапа когато например сте на скорост и пуснете педала на газта.
                            А за дросела ето определението от вики-то https://bg.wiktionary.org/wiki/%D0%B...B0%D0%BF%D0%B0

                            Коментар


                              #15
                              Здравейте отново! Смених тампона на двигателя и въпросното чукане се оправи. Благодаря на отзовалите се! Весели празници!
                              Fiat Grande Punto 1.9JTD sport

                              Коментар

                              Working...
                              X