Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Крома 1,9 чукане в двигателя

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Крома 1,9 чукане в двигателя

    Здравейте, в клипа се чува чукане, чаткане или както искате го наречете, очаквам да споделите мнение, какво е според вас. Ще изчакам ден два за предположения и тогава ще опиша много фактори които оказват влияние. Сега ги спестявам за да чуя повече мнения.
    https://youtu.be/GABSbJXarKA
    Последна редакция от k76; 11.11.2017, 19:30.
    Либра 1,9 жтд 2000г. LX
    Фиат Крома 1,9 2009г.
    Ивеко Дейли 2.8 2006г. Ланча Делта 2.0 mjet 2008г.

    #2
    Даденият линк не се отваря коректно...поне при мен
    == Fiat Stilo == 1.6 16V 103 hp

    На света съществува една единствена гигантска машина, която се командва от пигмеи и това е бюрокрацията. (Оноре де БАЛЗАК)

    Коментар


      #3
      Интересното е че се чува чукането след 10-11 секунда.Дали е от микрофона или от растоянието на снимки е трудно човек да каже.Все едно да баем на боб.Ако е винтиловия мотор 1.9 мжет 150кс погледни пеперудките или осите им.За 1,9 мжет по скоро е като повдигач.Това са само предположения.Най добре майстор на място
      198mjet Bravo

      Коментар


        #4
        GeletoFIATbravo написа: Преглед на мнението
        Интересното е че се чува чукането след 10-11 секунда.Дали е от микрофона или от растоянието на снимки е трудно човек да каже.Все едно да баем на боб.Ако е винтиловия мотор 1.9 мжет 150кс погледни пеперудките или осите им.За 1,9 мжет по скоро е като повдигач.Това са само предположения.Най добре майстор на място
        Много добре си чул, появява се около 20-30 секунди след запалване. Затова не описах всичко, да има повече мнения, защото при обмисляне на всички фактори, забивам като стара операционна система.
        Колата е 1,9 м-джет 120 кс.
        Либра 1,9 жтд 2000г. LX
        Фиат Крома 1,9 2009г.
        Ивеко Дейли 2.8 2006г. Ланча Делта 2.0 mjet 2008г.

        Коментар


          #5
          Така неритмично ми притраквше и на мен обтяжната ролка на пистовия ремък... и докато се чудех няколко дена какво е, успята не само да скъса ремъка, но и парченце от него да се вклини между зъбното колело и ангренажа отдолу. Причината се оказа по-къс ремък, който товари обтяжната ролка, а тя го подвежда леко на една страна, а водещата шайба почва да го цепи на ивици. Въпроса е имало ли е интервенции преди да се появи това притракване?
          Най-вече Astra H 1.9 CDTI (JTD) 120 к.с. и ако има къде Делта 3

          Коментар


            #6
            Махни пистовия ремък за се види дали е по неговата верига. Съмнява ме да е шайбата на алтернатора.
            Другите варианти за който се сещам са вакум помпата, тя също чатка.

            Обаче друго ми направи впечетление.
            Как ти е разхода и ускорението? Имам чуство че буха повече гориво от нормалното. При палене имаш ли чуство че пали с удар?
            Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
            (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
            Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

            Коментар


              #7
              На мен ми звучи като повдигач.Наскоро правих мазда 3 1,6 хди ,на жената,имаше същото неритмично чаткане и едно глухо думкане,което се чуваше най силно от всмукателния колектор.Повдигачи кобилици,валове ,всичко беше леш
              FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99

              Коментар


                #8
                а може и обтегача да поддава.
                Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                Коментар


                  #9
                  Разхода за мен е добър. При 21 км. средна скорост в момента 7.1 по борд 7.3 по колонка.
                  На един тест, за 400 км /не на български пътища/ средна скорост 163 км. в час, пълна кола и климатик 7,8.
                  ускорението и вървежа за този мотор, мисля са перфектни, дори по GPS надхвърля максималната скорост дадена за модела, без да знам колко, защото не съм стигал до край.
                  Ето още един клип, 2 минути след запалване, колата е между портите за по ясен запис, сраничния шум е от коли по улицата.
                  https://youtu.be/cYfpLoaWsYE
                  Либра 1,9 жтд 2000г. LX
                  Фиат Крома 1,9 2009г.
                  Ивеко Дейли 2.8 2006г. Ланча Делта 2.0 mjet 2008г.

                  Коментар


                    #10
                    Колега,при второто палене този шум(чукане)се губи.Ако имаш възможност свали капака на клапаните и проверете луфтовете им.Има една добавка на бардал за клапани и повдигачи и ако имаш излишни едно 20тина лева я купи и сипи.На вагените им помага доста,просто изчезва чаткането.От ролки едва ли ще чука.Имаш ли спомени как започна това чукане,от раз или постепенно
                    198mjet Bravo

                    Коментар


                      #11
                      16 клапановия мултидет в алфа с пит човека и пълна до горе с моето каране до силистра ми е давало 5.4.
                      гледал ли си дюзите на мес.

                      относно чукатето и твърде бавно за повдигач според мен.
                      Обаче и аз почвам да се увъртам и почнам да мисля за маслена помпа или нещо по ангренажа
                      Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                      (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                      Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                      Коментар


                        #12
                        Чукането не мога да кажа точно кога се появи, защото трябва да има определени условия за да чука. Реално сигурно го има от самото начало, след ремонта, но защото температурите, оказват огромно влияние, не мога да го хвана. Принципно чука от около 20000 км. Така както го обяснявам още повече се увърта положението, затова ще опиша какво съм установил и какво съм проверил.
                        За да се появи на 100% чукането, температурата трябва да е между 4-10 положителни градуса. Ако температурите са по високи, няма да чукне грам.
                        Ако са по ниски е 50 на 50 шанса да чукне, колкото и смешно да звучи, няколко пъти съм имал време миналата зима още от сутринта да я заслушвам подготвен и с работни дрехи, но заради по студеното и малкия шанс, точно тогава не искаше и да се обади. Когато бързам и не съм подготвен, чука най-отчетливо, но като отворя капака, шума се слива с работата на мотора и по не се чува. Имам чувство, че ако легна отдолу, когато чука имам по голям шанс да установя откъде идва но уви.
                        Когато реши да чука при ниските температури, чукането е много по-слабо, отколкото при 4-10 градуса и ритъма е по различен. Колкото е по студено, толкова повече време трябва да мине след стартиране на двг, за да започне, все едно чака да вдигне около главата 4-10 градуса и започва.
                        Ако я запаля и чука, чукането ще спре между 50-55 градуса независимо в движение или на място, това е винаги и проверено многократно. Ако искам аз да го спра, трябва да рестартирам двигателя, когато е минал над 10 градуса, при температурите 4-10, това е след около две минути на място.
                        Никога не чука първите 20-30 секунди. В общи линии е това.

                        Какво съм проверил:
                        Клапаните, все пак главата беше обслужена, но всичко е точно.
                        Дюзите, те също бяха рециклирани и с нови разпръсквачи, но пак ги занесох на проверка, всичко точно. Може тук да сгреших, че ги занесох там където са ги правили, а не при друг, но както и да е.
                        Свещи, заради температурните зависимости, по съпротивление всички са еднакви.
                        Миналата зима, по МЕС гледах предваренията на впръскане, само там имаше някаква надежда, точно когато чука или спира имаше промяна в стойностите, но трябва да потърся файла, че смених компа, а и да го намеря, ако нямам база за сравнение все едно нищо.
                        Корекцията на дюзите е в граници, има малко разминаване на студено, но предполагам това е от маховика, който леко на студено се усеща, че е тръгнал, но има все още хляб в него, а и той не може да влияе с такава точност в градусите, неговото влияние би било в доста по широк диапазон и при полусъединител би давал някаква промяна.
                        Колата е със софтуерно премахнат ДПФ и ЕГР.
                        Ако се сетя нещо ще допълвам.
                        Либра 1,9 жтд 2000г. LX
                        Фиат Крома 1,9 2009г.
                        Ивеко Дейли 2.8 2006г. Ланча Делта 2.0 mjet 2008г.

                        Коментар


                          #13
                          пробвай две неща
                          1. Когато е студен мотора и го чакаш да почне да чука да натовариш алтернатора на макс.
                          2. Пусни климатика.
                          Двете упражнения ги пробвай когато чука и когато не чука.
                          Лагера на климатика им е слабо място.
                          Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                          (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                          Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                          Коментар


                            #14
                            Имай предвид, че демпферната шайба на коляновия вал като тръгне да се съсипва започва с ей такова метално чукане. 3 шайби съм сменил на стилото и винаги е имало такова чукане. Може и от нея да е прегледай я.
                            FIAT STILO 1.9JTD 2002

                            Коментар


                              #15
                              Колеги, мерси за предположенията.
                              Забравих да кажа, защото е писано във форума, колата е с ремонтиран ДВГ, рециклирани дюзи, сменени уплътнения и проверена ГНП, сменени лагери четки и шайба на алтернатор, сменена демферна шайба с такава за Либра /много по добра като концепция/, ремъчните групи са нови и пак проверени, съединителя е нов, скоростите са със сменени лагери.
                              Колата върви, пали и се държи много добре. Дали чука или не, не се отразява по никакъв начин на вървене, обороти на празен ход и т.н.
                              За мен проблема не може да е само механичен в тези детайли за които пишете. Няма как нещо чисто механично да се влияе до градус два, това от две години без да се влоши или подобри и най-вече да мога да го коригирам с рестартиране на двигателя и то пак при определени температури.
                              Либра 1,9 жтд 2000г. LX
                              Фиат Крома 1,9 2009г.
                              Ивеко Дейли 2.8 2006г. Ланча Делта 2.0 mjet 2008г.

                              Коментар

                              Working...
                              X