Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Как карате дизелите си? Колко ви горят?

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Либра джет 115 к.с.Автопилот/темпомат на 145, 100% магистрала и 8 градуса температура на въздуха...
    Прикачени файлове
    AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
    HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
    Kawasaki ER-6n'2012

    Коментар


      Малко статистика за новата Крома от подписа ми.По данни от последния резервоар за изминати 466 км градско - 52.34 литра -> разход по колонка 11.23/100, по борд компютър - 11.3/100, средна скорост 20 км/чГрадското е софийско със следните особености за този период:- предимно малки разстояния 1/2/3/5 км с потегляне от студен или леко загрял двигател и загряване до максимум 65-70 градуса (това ми е типичния режим)- има 3 прехода с голям процент околовръстно с обща стойност около 100 км, среден разход по борд за тези преходи 5.5-6.2/100, средна скорост по борд 40-55 км/ч- поне около 2 часа работа на място за диагностики и тестчета (свободен ход + форсиране)- 3 регенерации на ДПФ-а - в началото след зареждането, в края 10-15 км преди зареждането и около средата, т.е. около 200 км между регенерациите.- 95% от времето кротко каране на пълен автомат, кратки периоди на типтроникСподелям този разход, т.к. може би се доближава до типичния по спецификацията за градско, за който казват 11.5/100. Осъзнавам, че ако ги нямаше споменатите преходи по околовръстното, разхода щеше да клони към 13/100.Също така осъзнавам, че е напълно възможен реален разход в София с този двигател и автомата около 8-10/100, ако в маршрута на съответния шофьор участват околовръстно/Цариградско/Ботевградско... на около поне 50% от времето.По моето скромно наблюдение до момента, разхода се вдига преди всичко от регенерациите (брутален разход 3-5 литра на час на място според борда и със сигурност 2-3 пъти по-голям от нормалния разход в движение), високия разход на място в престои и задръствания и гадния навик на автомата да връща на 1-ва предавка след всяка гърбица.За сравнение с цитираните данни, можете да погледнете данните от предишния ми резервоар в подписа, където с очевидно кофти гориво от Еко ДПФ-а правеше регенерации през 15-20 км и разхода беше ... 14.5/100
      Fiat Croma 2.4 Multijet/20V '06, 939A3.000
      ex. Lancia Lybra 2.4JTD/10V SW '00, 839A5.000

      Коментар


        Извода е, че трябва да идеш да ти разкарат ДПФ някъде.
        F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

        Коментар


          И разхода не ти се е качил миналия път, защото си имал регенерации, а защото просто средната скорост ти е по-ниска.И този път да беше пак 16км/ч, пак щеше да отчетеш приблизително същия разход като миналия резервоар.
          A20DTH ЖТД ама не баш
          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

          Коментар


            emzo написа:
            Аре стига и ти като Дидо Любенов .... на ТД100 дебитомера служи само за управление на ЕГР-а, с него без него ... все тая.
            А кой да погледне, бе?
            I don't always blow black smoke with my JTD ... but when I do, it's directly into your cooler!

            Коментар


              Аре ше те видим и теб като си купиш 6 литров Шевролет със 108коня мотор къв разход ще вадиш, ама да го смяташ в литри.
              Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
              (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
              Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

              Коментар


                emzo написа:
                Извода е, че трябва да идеш да ти разкарат ДПФ някъде.
                ДПФ-а си мисля, че е все още в изправност. След регенерация нивото му на задръстеност пада до около 20%. Във връзка с влиянието върху разхода се замислих дали да го разкарам. Притесняват ме най-вече 2 неща: 1-во дали ще ми модифицират софтуера достатъчно качествено без последващи негативни последици и 2-ро дали няма да се въведе по-строг контрол на техническите прегледи, при което ще се проверява за наличието на ДПФ, ако колата заводски излиза с такъв (знам, че за повечето хора това е несериозно притеснение, но все пак). До колкото разбрах, в Англия вече въвеждат подобна проверка. Вярно е, че тук емисиите на дизеловите автомобили ги проверяват с норми за камиони, но все пак знае ли човек ... то всичкото го правят за да чанчат бедния народ и винаги можеш да очакваш всичко.
                BO написа:
                И разхода не ти се е качил миналия път, защото си имал регенерации, а защото просто средната скорост ти е по-ниска.И този път да беше пак 16км/ч, пак щеше да отчетеш приблизително същия разход като миналия резервоар.
                Не мисля, че е така. Очевадно е, че разхода е шокиращо голям по време на регенерация. Колкото повече регенерации ти се случат в един период за който правиш калкулация на разход, толкова по-голям ще е разхода. А средната ми скорост е по-голяма заради почти извънградския режим по околовръстното, в който съм карал да речем 15-20% от изминатите км. Ако приспаднем тези км с разход около 6 от общите ще се получи разход за останалите около 12.5-13/100 със средна скорост пак около 16 км/ч. Това ще е с 1-2 литра по-малко от предния път, но и с доста по-малко регенерации. Истината е, че с Либрата правех разход 9-10 при същите условия, при които с Кромата разхода е 11-13. Големите разлики са автомата, 50% по-мощния двигател и ДПФ-а, кубатурата и шофьора са същите
                Fiat Croma 2.4 Multijet/20V '06, 939A3.000
                ex. Lancia Lybra 2.4JTD/10V SW '00, 839A5.000

                Коментар


                  @italcar - мога да се обоснова технически и с цифри, защо тук в БГ (в чужбина ще ти го търсят на преглед) можеш да разкараш ДПФ и разхода ще ти падне дори, но това е от нещата, които се разпространяват в тесен кръг.
                  F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                  Коментар


                    Колега, emzo е прав! Аз съм върл привъженик на ДПФ, но се случи да го откраднат от колата ми, Крома 2.4. Наложи се софтуерно премахване от което съм доволен. Истината е, че разхода е с литър надолу, а колата върви осезаемо по-добре.П.П. Еmzo, виж, че нямам скрупули да си призная, когато не съм прав.
                    207 тиква автомат
                    новокромаджия 2.4 печка

                    Коментар


                      S_BANKOV написа:
                      Аре ше те видим и теб като си купиш 6 литров Шевролет със 108коня мотор къв разход ще вадиш, ама да го смяташ в литри.
                      По-скоро трилитров Буик със 175 коня
                      I don't always blow black smoke with my JTD ... but when I do, it's directly into your cooler!

                      Коментар


                        @ emzo, pplk - Благодаря ви за мненията! Най-вероятно скоро ще го разкарам, но има други по-приоритетни неща за разрешаване. Абсолютно ми е ясно, че разхода ще падне поне с литър, да сте забелязали да твърдя нещо друго даже напротив - обяснявам си високия разход преди всичко с ДПФ-а. Абсолютно съм наясно също така, че към днешна дата проблема е нулев да се мине преглед в БГ без ДПФ и без катализатор. Никой обаче не може да каже какво ще стане утре ... нали все се мерим с европейците (не по стандарт на живот, разбира се). Много ясно, че в случай на кражба на катализатор и/или ДПФ, което става все по-масово (колега pplk съжалявам за случилото се!), никой в БГ няма да си купи нови, а направо минава на тръби (и моднат софт, ако се налага).
                        Fiat Croma 2.4 Multijet/20V '06, 939A3.000
                        ex. Lancia Lybra 2.4JTD/10V SW '00, 839A5.000

                        Коментар


                          При мене е Фиат Стило 1,9 JTD !За среден разход компутъра изписва 6 на 100 ,но в действителност измерена от мен е 6,5 на 100 .Грешката не е голяма според мен .
                          Fiat Stilo 1.9 jtd

                          Коментар


                            italcar написа:
                            @ emzo, pplk - Благодаря ви за мненията! Най-вероятно скоро ще го разкарам, но има други по-приоритетни неща за разрешаване. Абсолютно ми е ясно, че разхода ще падне поне с литър, да сте забелязали да твърдя нещо друго даже напротив - обяснявам си високия разход преди всичко с ДПФ-а. Абсолютно съм наясно също така, че към днешна дата проблема е нулев да се мине преглед в БГ без ДПФ и без катализатор. Никой обаче не може да каже какво ще стане утре ... нали все се мерим с европейците (не по стандарт на живот, разбира се). Много ясно, че в случай на кражба на катализатор и/или ДПФ, което става все по-масово (колега pplk съжалявам за случилото се!), никой в БГ няма да си купи нови, а направо минава на тръби (и моднат софт, ако се налага).
                            За това като свалиш въпросните неща, не се изкушаваш от бързата и минимална печалба, а си ги събираш в мазето за евентуалните бъдещи времена.Пък в бъдеще ако нищо не стане и се отървеш от колата, тогава пак ще ти ги купят и няма да те върнат. Просто удължаваш времето в което ще им вземеш парите. :D
                            A20DTH ЖТД ама не баш
                            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                            Коментар


                              Да споделя разход- 800 км, 90 от тях градски в Сф, засечено пълно-пълно ми даде 5,7/100, с нафтата от тези новите Газтрейд, че даваха отстъпка. Мисля, че е добре.
                              Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                              Fiat Bravo'97 1,6 16v
                              Fiat Tempra'91 1,6 mono

                              Коментар


                                Колеги някой от вас да се е сблъсквал с джаджа наречена "sharkfuel"..гледам напоследък много се тръби за това ..И се си мисля,че си е поредния трик за да вземат парите на хората!
                                Bravo 1.9 JTD със 105 магаренца!
                                Пътят не е мястото,където можеш да покажеш агресивността си...

                                Коментар

                                Working...
                                X