Кулерът служи за охлаждане през лятото,защото студеният въздух е по-богат на кислород(нужен за ефективното изгаряне).
Кулер по принцип се слага на двигатели с турбо компресор...... макар, че има и такива с компресор....... без кулер А за разхода, моя е перфектен за стила ми на каране и т.н.
[quote="mariatodorova"]Еййййй къде отидохте,ставаше дума каква роля играе кулера.[/quoteДа де, за кулера става въпрос, но имаше и гатанка към мен, което ме накара и аз да ти задам въпрос, преди да отговоря на твоя.Явно никой не знае кои първо го измислят , и вграждат техните коли.Но малко ще подкажа, това са така наричаните от нас ,"Хулигана на пътя" :D , предполагам че се досещате за коя марка говоря :D :D
Еййййй къде отидохте,ставаше дума каква роля играе кулера.[/quoteДа де, за кулера става въпрос, но имаше и гатанка към мен, което ме накара и аз да ти задам въпрос, преди да отговоря на твоя.Явно никой не знае кои първо го измислят , и вграждат техните коли.Но малко ще подкажа, това са така наричаните от нас ,"Хулигана на пътя" :D , предполагам че се досещате за коя марка говоря :D :D
...вартбург.
A17DTС/S
Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !
Гледам си за моя двигател, и да, вярно е 6.6, а на мен ми гори 7-7.5. Не знам дали да търся причината, защото може да е от това, че го карам все на къси разстояния (понякога 1.5км, понякога 7), а то загрява мноого бавно. Като паркирам след 7км шофиране е някъде на 2-рата чертичка, доста далеч от 90 градуса. Трябват му десетки километри за да загрее до 90 градуса. Та в този температурен режим според мен е нормален този разход, макар и за тази въжка. Никой не ми каза с точност, ако махна ЕГР и катализатора ще спадне ли разхода и дали е нужен емулатор за ЕГР?
Нека прекратим дискусиите, които не са по темата, моля! Въпросите за намаляване на разход, както и това за какво точно служи куулера - би трябвало да са в отделна тема. В тази споделяме само разхода и как караме колите си. Благодаря ви!Относно разхода - ето тука едно полезно мнение на един колега, от архива изровено:http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?p=258766#258766
Колега betuk,защо мислиш,че колите (особено дизелите) лятото горят по-малко? Защо ли слагат кулери? Успех с гатанката!
Да дизелите и всички други коли лятото горят по-малко, причината е че основният фактор, който определя количеството гориво е температурата на антифриза, която лятото сутринта е 18 градуса, а сега зимата -10 например. На предишната кола съм пробвал да сложа резистор на мястото на датчика с такава стойност, че да лъже компютъра че колата е загряла - резултата е че няма палене на студено. Дюзата впръсква ВИДИМО много по-малко количество бензин.А за кулерите трябва да прочетеш повече, за какво се слагат, нямат много общо с разхода и да зимата всички коли независимо дизел или бензин имат малко по-голяма тяга в ниските обороти, заради по-студеният въздух и съответно по-доброто пълнене на мотора с кислород.
Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Нека прекратим дискусиите, които не са по темата, моля! Въпросите за намаляване на разход, както и това за какво точно служи куулера - би трябвало да са в отделна тема. В тази споделяме само разхода и как караме колите си. Благодаря ви!Относно разхода - ето тука едно полезно мнение на един колега, от архива изровено:http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?p=258766#258766
Да Колега!-вече крайно време да се спрат тия дискисусий за КУЛЕРА, но нека оттук нататък Колегите да казват разхода на база, налято количество/литри/ и изминати километри.А не тия моментни разходи, защото това за мен са относителни стойности,даже по-някой път изглежда като хвалба, но в продължителна експлоатация ,съм сигурен че не това е релния разход ако тегли чертата, например за половин година, ще излезат други стойности.Другия фактор който не е за пренебрегване , е условията на засичане, това са времето "сезон", и пътния терен.Не случайно в книжките на производителите накрая пишат ,че разхода зависи най-вече от "начина и условията на каране,и техническото състояние на автомобила"......
Гледам си за моя двигател, и да, вярно е 6.6, а на мен ми гори 7-7.5. Не знам дали да търся причината, защото може да е от това, че го карам все на къси разстояния (понякога 1.5км, понякога 7), а то загрява мноого бавно. Като паркирам след 7км шофиране е някъде на 2-рата чертичка, доста далеч от 90 градуса. Трябват му десетки километри за да загрее до 90 градуса. Та в този температурен режим според мен е нормален този разход, макар и за тази въжка. Никой не ми каза с точност, ако махна ЕГР и катализатора ще спадне ли разхода и дали е нужен емулатор за ЕГР?
Колега, в предния пост ти казах да се поровиш, но явно не си търсил както трябва, тук в алфа форума има добре описано зо последствията от ЕГР клапан,а за относно изолирването ,намери колега от форума който е правил тая манипулация, и се свържи, но между другото тук е дискутирано как да се изолирва ЕГР клапан на ЖТД-та двигатели. http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=65290
Колегите да казват разхода на база, налято количество/литри/ и изминати километри.А не тия моментни разходи, защото това за мен са относителни стойности,даже по-някой път изглежда като хвалба, но в продължителна експлоатация ,съм сигурен че не това е релния разход ако тегли чертата, например за половин година, ще излезат други стойности.
И какво като казват колко им е разхода по налятото, винаги ще са повече тези които казват, че човека е лъжец и този разход е невъзможен. Както и това, че щом включваш над 3-та скорост в града значи това не е градско......................Тук каквото и да се каже се приема за хвалба или лъжа, ако е казано от някой като мен Разход по борд 5.6л/100км по колонка 6.3л/100км.
Колегите да казват разхода на база, налято количество/литри/ и изминати километри.А не тия моментни разходи, защото това за мен са относителни стойности,даже по-някой път изглежда като хвалба, но в продължителна експлоатация ,съм сигурен че не това е релния разход ако тегли чертата, например за половин година, ще излезат други стойности.
И какво като казват колко им е разхода по налятото, винаги ще са повече тези които казват, че човека е лъжец и този разход е невъзможен. Както и това, че щом включваш над 3-та скорост в града значи това не е градско......................Тук каквото и да се каже се приема за хвалба или лъжа, ако е казано от някой като мен Разход по борд 5.6л/100км по колонка 6.3л/100км.
Е така като си го писал, по се възприема достоверна хвалбата, аз на моята нямам комп, и моя моментен разход е на колонката, и варира както следва: лето средно от 6л. до 6,5л. , и зимата от 6,5л. до 8л. , като тия осем стигах миналата зима, тогава бая сняг и студ има........
Около 5,2-5,5 -извънградско, 7,5-7,8 - градско. Това са диапазоните които стигам и зимата и лятото. Смесен цикъл с 35 литра - 540км, 200 от които само извънградско - 6,2 л/100
Ако се чудите колко най-малко може да гори Пунто 1.9 JTD 80, с три врати, синьо на цвят, със син салон, със стоманени джанти и оригинални тасове, не се чудете ето го и отговора Явно това е възможно най-малкото показание зададено в трип компютъра, 2л./100км. или 50км./л.
Прикачени файлове
Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Ей това вече икономичкно Пунто :D .Моето 1.9 jtd 85hp 2003 и сутрин като ходя на работа ми 11км/1л. Работата ми е на 2.5 км от вкъщи и не дай си Боже пред мен да има автобус, тогава стигам за 15 мин .Иначе извън градско ми гори 4.2/ 100 ще кача и снимки някой път.
koleto200 това съм го пуснал в стила на колежката от Пловдив с 3,7л./100км. градско. Та и аз реших да си сменя въздушният филтър и да почистя едни тайни работи по мотора и ето го резултата Всичко това е шега разбира се, мисля във форума сме няколко човека, които си признаваме наистина колко ни горят колите, 100% изправни разбира се :D
Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар