Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Тая гад харчи и масло.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Тая гад харчи и масло.

    Горд собственик от скоро на Фиат Мултипла 1.9 Мултиджет...120к.с. Но не точно май горд. Изминал съм около 1500 км и е изяла полувинка масло. Четох че някъв сепаратор се чисти, гумички се сменят сегменти... Е нали е най здравия мотор на Фиат... Къде е тоя сепаратор има ли го тоя осем клапанов...гумичките сменят ли се без да се сваля главата., че ако го отварям по добре да я сменям. Кажете колеги кво да правя . Мерси
    Купи си ФИАТ да не те е яд!

    #2
    Някой май те е излъгал сериозно,че най здравия модел и двигател :D глава ще трябва да я свалиш мисля
    this

    Коментар


      #3
      Преди да се включиш в приключението виж маслото като купих фиата смених маслото веднага след покупката и като се почна горене разни майстори почнаха гумички и т.н. Приятел ми каза за същото приключение и как го оправил смених масларо сложих от същата марка масло селения но го купих в железни туби вече правих две смени грам масло не пипа дано и при теб да е същото иначе си е приключение и пари.
      TSOLOV

      Коментар


        #4
        Някой май те е излъгал сериозно,че най здравия модел и двигател :D глава ще трябва да я свалиш мисля
        незнам колко такива си отворил за ремонт ама аз не съм отварял повече от 1 или 2.
        гумичките се сметят на място без да се сваля главата. Но ако не знаеш какво и как да го направиш вместо да поправиш главата ще повредиш твоята. като твоята би се повредила в областа на очите вероятно.
        Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
        (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
        Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

        Коментар


          #5
          Става на място.
          Приятел сменя гумички на 8 клапаново JTD без да сваля главата.
          Дори успя да изпусне единия клапан, успяхме да го извадим с магнит и сглобихме успешно. Подобрението беше минимално.
          Оказа се, че колата е на много километри, и трябваше да се сменят сегменти.
          Караха си го 3-4 години с доливане.
          1990 TEMPRA SX 1.4 Carb

          Коментар


            #6
            И аз съм чувал, че от масло колата може да харчи по 1л на 1000км при кофти масло и веднага със смяна на качествено масло да спре. При мен с пунто 2 не стана обаче. Първата смяна не го барна. На втората почна да харчи по 1л на 2000км, а в мотора има 2.5литра :D. След смяна на гумички разхода се редоцира до минимален (4-500гр на 10000км).

            ex. Fiat Punto MK2 2001год. 1,2i бензин 60ps.

            ex. Fiat Punto MK1 1995год. 1,1 бензин 55ps.

            Коментар


              #7
              карам жтд 105 коня който по километраж е на 260 хиляди и се кара с 5w40, не ми се налага да доливам ... Виж да нямаш течове от семеринга зад маховика или капака на клапаните. От там колко деликатно изтичат литри масло .... Другия вариант е турбото. Не вярвам да е за сегменти .... Този мотор трудно се уморява, но стопани всякакви ...
              мненията и ГЪЗовете много си приличат - всеки го има ама не винаги е уместно да го показва

              Коментар


                #8
                А някои сети ли се да прегледа данеби да го изхвърля през турбото.

                Коментар


                  #9
                  Другата седмица ще я вкарам в бокса... После ще ви кажа за кво става на въпрос...
                  Купи си ФИАТ да не те е яд!

                  Коментар


                    #10
                    Bobkata - дай инфо как са се развили нещата. Много ми е важно. При мен е подобен случай, харчи масло на дълго. 300 км на по- високи обороти и доливам 400 гр масло. Егати колата - 115 кс Фиат Мултипла дизел.
                    Купих масло отговарящо на всички FIAT спецификации - FUCHS TITAN SUPERSYN 5W-40 и резулата пак същия. Значи проблема е другаде. А не тече отдолу, не пуши на масло, майстори я гледаха и ми разправят било нормално. Е не съм съгласен с това.... Затова ще следя темата с интерес.
                    тралала

                    Коментар


                      #11
                      Колеги, харча на масло не е голяма беда, дори да се озовете в моята ситуация (http://www.lancia-bg.com/forum/viewt...p?f=37&t=25340). Просто постъпете мъдро и проверете нещата 1 по 1, като на първо място измерите компресията на всеки цилиндър... но дори да се стигне до отваряне, си струва - на практика мотора ще надживее всичко останало по колата. Аз правих основен ремонт, след който направих почти 100 хиляди, ремонтните комплекти излизат по-евтино.
                      Най-вече Astra H 1.9 CDTI (JTD) 120 к.с. и ако има къде Делта 3

                      Коментар


                        #12
                        D. Stanev написа: Преглед на мнението
                        Колеги, харча на масло не е голяма беда, дори да се озовете в моята ситуация (http://www.lancia-bg.com/forum/viewt...p?f=37&t=25340). Просто постъпете мъдро и проверете нещата 1 по 1, като на първо място измерите компресията на всеки цилиндър... но дори да се стигне до отваряне, си струва - на практика мотора ще надживее всичко останало по колата. Аз правих основен ремонт, след който направих почти 100 хиляди, ремонтните комплекти излизат по-евтино.
                        Частично съм съгласен с теб, все пак говорим за железо колега, а не за здравето ни. Невъзможно ми се струва друго. Мотора да върви като луд, да не пуши и тече, а маслото да ми се губи. И то при условие, че наливам качествено такова. Ще търся причината и даже бих ти бил благодарен ако споделиш къде се намира прословутия сепаратор за да го прегледам.
                        тралала

                        Коментар


                          #13
                          tralala написа: Преглед на мнението
                          ...Ще търся причината и даже бих ти бил благодарен ако споделиш къде се намира прословутия сепаратор за да го прегледам.
                          Сепаратора се намира от дясно успоредно на капачката на маслото и има кръгъл капак на него, вижда се като извадиш кората. От него излиза един маркуч и отива във въздушния тракт. Ако парите не се сепарират и има излив на масло там, от налягането маслото ще се качва към колектора. Това лесно се проверява като се разкачат маркучите. Аз съм правил проба да видя какво количество масло може да се събере от този маркуч и успях да събера около 25-30 млл за месец, т.е. незначително (бях затапил излаза към въздушния тракт, а в маркуча нанизах пластмасово шише). Ако сепаратора се е задръстил, той няма да пропуска нищо и ще покачи картерното налягане, което ще се отрази на работата на мотора и от капачката на маслото ще пръска доста. Просто провери навсякъде за омасляване - около турбото, в интеркулера, също и от задната страна на двигателя. Ако няма пушек и не го гори, другия вариант е за теч или да го бута в интеркулера... има и още един вариант, но при него със сигурност няма да върви колата съвсем - да го изхвърля през изпускателния колектор, но тогава ще пуши и няма да върви като разпрана.
                          Най-вече Astra H 1.9 CDTI (JTD) 120 к.с. и ако има къде Делта 3

                          Коментар


                            #14
                            D.Stanev Това ли имаш в предвид, т.е. само това ли е сепаратора - http://www.fiatforum.bg/attachment.p...3&d=1499779425
                            Смених скобите на тия маркучи влизащи в кръглото тяло, защото хвърляше масло. Така като го гледам обаче трябва да се свали капака, за да имам достъп до него.
                            тралала

                            Коментар


                              #15
                              Да, това е сепаратора, и да - трябва да свали капака... но въпросния сепаратор е елементарно устройство и едва ли причината е в него, т.е. от там да се губи маслото.
                              Най-вече Astra H 1.9 CDTI (JTD) 120 к.с. и ако има къде Делта 3

                              Коментар

                              Working...
                              X