Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

JTD 1.9 след запалване и форсиране колата препушва черно

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    JTD 1.9 след запалване и форсиране колата препушва черно

    Да попитам нещо. Днес сменях масло на двигател и маслен филтър. При сваляне на кората под двигателя имаше капало масло от някаде. След оглед мисля че е от турбото. Маслото от двигателя беше черно. Смених масло и филтър и след запалване и форсиране колата препушва с черен дим от ауспуха. Мога да приложа клип, но утре. Проблемът дали е в турбото. Колата е фиат пунто 1.9 jtd 1999г.

    Нарушена т. 1.7 от правилата на форума. Редактирано заглавие.
    Прочети правилата на форума!
    Модераторски екип на fiatforum.bg

    #2
    Че маслото е черно - нормално. Маслото на всеки дизел почернява малко след смяната.
    За капането не мога да ти кажа нищо. Течовете на масло лесно се локализират. Огледай внимателно.
    За черния пушек - всеки турбодизел без DPF пропушва ако го изфорсираш здраво. По-новите по-малко, по-старите повече. Въпросът е колко. Не е нормално да прави димми завеси.

    Колко масло губи от смяна до смяна?
    Последна редакция от PSG; 14.06.2017, 00:52.

    Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100

    Коментар


      #3
      Там е интересно, че не губи. Чак димна завеса не прави колега пуши в момента когато я изфорсирам. Ако я държа в обороти не пуши, а когато махна крак от педала след форсирането пак изкарва черен дим. Мисля да почистя всички омаслено и да я наблюдавам откъде ще прокапе. А ако има проблем с турбото то рецеклиране или най - добре ново
      Последна редакция от Искрен И.; 14.06.2017, 01:08.

      Коментар


        #4
        Черен дим от ауспуха - обогатена с гориво смес и/или малко въздух в нея.
        Сив дим - ДВГ масло в сместа.
        Бял дим - "сурова нафта" вследствие на некоректна работа на дюза, лоша нафта или вода/конденз в сместа.
        Този бял дим е наситен и се различава от парата образуваща се в студено време на незагряла кола.
        За черния дим, виж първо състоянието на въздушния филтър и целостта на въздуховодите си. Не влизай още в приключения.
        A17DTС/S
        Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

        Коментар


          #5
          Ако толкова се съмняваш в турбината вържете колата на диагностика и следете живи данни. При ускорение на трета още на 2000rpm турбината трябва да вдигне 1атм. манометрично налягане. Ако си прави налягането, колата ти върви добре и нямаш осезаем разход на масло, то изобщо не я пипай. На място турбината не може да вдигне повече от 0.4 атм.

          Изфорсирай който искаш стар турбодизел без филтър за твърди частици. Всеки ще хвърли черно в преходните режими и ще изчисти като останови обороти.

          Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100

          Коментар

          Working...
          X