Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Fiat Stilo 1.9 JTD - 80hp - въпроси относно турбината

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Fiat Stilo 1.9 JTD - 80hp - въпроси относно турбината

    Здравейте, имам няколко въпроса, който бих искал да задам.
    Миналата година взех въпросното Stilo 1.9 JTD 80 коня, като до момента не малко пари хвърлих за ремонти грубо 3 хилки за колата и 3 за ремонт по окачване и прочие.

    Но има и още проблеми не мисля, че турбината работи правилно.
    Преди около месец докато си карам усетих, че нещо се влачеше отпред, спрях и видях, че една кутия заедно с маркуч се беше счупила и я откачих цялата.
    После с карането усетих, че колата има много повече мощност и вървене без тази кутия и маркуч, но ми казаха че е опасно самата турбина да не засмуче вода
    или мръсотия, защото ще се повреди и съответно сложиха 1 капачка от минерална вода с силикон на мястото на този маркуч и изолирахме цялата кутия.

    След изолирането й обаче, колата пак върви тромаво едвам набира чак е досадно, така както си беше преди и с кутията.
    Чудех се просто повече въздух ли е засмуквало, че е вървяло Стилото или просто трябва да се почисти EGR-клапана, за да се поправи този проблем затова и се допитвам и до вас.

    Другото което забелязах е, че преди да затапим с капачка този маркуч с кутията, която беше паднала, колата нямаше никаква мощност и беше супер тромава докато не стигнеше температура от 90 градуса... След като стигнеше 90-градуса и започваше да откача и много да върви ряско променяше оборотите и вървенето което ми хареса но само след 90.

    Понеже смятам, че ако се почисти EGR-a и може би колата ще върви, пък може да има и друго, четох за някакви всмукателни колектори но не съм много запознат с нещата.

    Та ако някой има някви идеи по въпроса, ще съм изключително благодарен.


    Допълнено заглавие
    Модераторски екип на fiatforum.bg
    Последна редакция от Слав; 02.04.2017, 00:23.

    #2
    Ами вместо да чистиш егр,просто го затапи с една ламаринка.Има доста писано из форума.А някога поглеждал ли си въздушния филтър.Въпросния маркуч с висящата кутийка е утйник за маслените изпарения за да не ти цапа дебитомера и филтъра.Не всички модели стило записват грешка при затапен егр.Пробвай и пиши
    198mjet Bravo

    Коментар


      #3
      Сменял съм го два пъти за 1 година въздушния филтър, въпроса е че никва мощност а турбината се чува не знам какво да правя.
      Значи викаш да затапя самия EGR - и трябва да върви повече така ли ?
      Също така не знам дали стилото има ограничение на скоростта в сервизен режим, понеже на таблото докато карам ми пише : STOP ENGINE, AIRBAG FAILURE... но буксата под седалката като се размести и се оправя понякога.

      Докато не бяхме затапили възпросния скъсан маркуч, колата явно смучеше повече въздух и дърпаше след като дигне 90-те градуса,
      сега след като е затапен има някъв лек вървеж, но този който беше след 90 градуса го няма....

      Ще прегледам форума и ще пробвам предложението ти.

      Коментар


        #4
        При наличие на диагностика е глупаво да се действа на принципа проба-грешка.
        Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
        Fiat Bravo'97 1,6 16v
        Fiat Tempra'91 1,6 mono

        Коментар


          #5
          Ами не знам къде да я зкарам на диагностика за двигател турбина и прочие т.н...
          Иначе си взех 1 кабел за диагностика и имам софтуера MultiEcuScan не знам дали той може да направи некви проверки.

          Коментар


            #6
            DoubleKill написа: Преглед на мнението
            Ами не знам къде да я зкарам на диагностика за двигател турбина и прочие т.н...
            Иначе си взех 1 кабел за диагностика и имам софтуера MultiEcuScan не знам дали той може да направи некви проверки.
            Може разбира се какъв кабел взе инсталирай ги на едно лаптопче и закачай.

            Коментар


              #7
              То не е само да се закача. Потърси за сервизите с добри отзиви тук. За 30 кинта диагностика ще си спестиш много смени на здрави части.
              Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
              Fiat Bravo'97 1,6 16v
              Fiat Tempra'91 1,6 mono

              Коментар


                #8
                Те колегите те съветват правилно за диагностика,обаче и самия специалист по диагностики трябва да е наясно какво да чете и как да го чете.Повечето колеги са затапили тая екологична недомислица но Боби от форума ми е казвал за този начин на проба.Погледни и мястото от където ти смуче въздух колата.След като е вървяла повече значи някъде има нещо запушено.А и никъде не съм казал да сменяш части както некои по горе се изрази.Проба грешка ама с донор
                198mjet Bravo

                Коментар


                  #9
                  Ще видя това с почистването как ще стане, ще потърся и в форумите да видя, все някой трябва да има идея.

                  Коментар


                    #10
                    Ако говориш за егр-а по-добре първо го затапи и пробвай после може да решиш дали да го чистиш ако желаеш да ти работи защото има вероятност дори и след чистене да не сработва както трябва.

                    Коментар


                      #11
                      panasonic1 написа: Преглед на мнението
                      Ако говориш за егр-а по-добре първо го затапи и пробвай после може да решиш дали да го чистиш ако желаеш да ти работи защото има вероятност дори и след чистене да не сработва както трябва.
                      А как точно да го затапя някакви идеи ?
                      От форумите доколкото разбирам представлява ето тази джаджа - >
                      Ако минава въздух през нея към турбината и я запуша, няма ли да стане по-лошо?
                      Прикачени файлове

                      Коментар


                        #12
                        През тая "джаджа" не минава въздух към турбината. Напротив - вкарва изгорели газове в смукателния колектор, като по този начин ти байпасира турбината. Ако запецне отворен хем тъпчеш мотора със сажди, хем компресорът не може да си докара налягането. Затапва се с ламарина на входа или изхода. Ефект може да има единствено положителен, но ако типа на EGR-а е като този на картинката, почти съм сигурен, че няма да постигнеш нищо. Защо? - Който е свалял такъв знае, че този EGR е нормално затворен и пружината му е толкова яка, че за мен е почти невъзможно да забие в отворено положение. Въпреки това не губиш нищо, ако опиташ.

                        Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100

                        Коментар


                          #13
                          всичко е така-затапва се и край.иначе не съм съгласен с байпасирането на турбото.егр-а не прави байпас на турбото.много майстори го твърдят,ама пък няма нищо общо.целта на егр-а е да се намалят вредните емисии от горенето в цилиндрите,а това именно са CO,CH,NO.когато част от изгорелите газове влязат в цилиндъра,то в такта пълнене се намалява количеството кислород,постъпващо в цилиндъра.сиреч изгорелите газове са деактиватор на горенето.температурата на горене в цилиндрите се намалява до 20пр,а изгарянето е недобро.точно в този случай на горене емисиите на CO,CH намаляват.при такова горене е естествено и скороста на изгорелите газове да е дръстично по-малка ,а от там и налягането на турбото.общо взето мотора се спъва не защото сме вземали малка част от газовете преди турботод за да ги вкараме в цилиндрите,а от лошото горене при наличие на по-малко кислород,а от там малка скорост на изгорелите газове,няма кой да развърти турбото,от там и липса на налягане на турбото и съответно липса на мощност..който иска може да си направи експеримента-тръбата с изгорелите газови влизаща в смукателния колектор да я изведе в атмосферата и да затапи колектора.разлика в мощноста няма да има.дано е имало ефект от писането.

                          Коментар


                            #14
                            Разбира се, че функцията на ЕГР-а не е да байпасира турбината. За това си има уейстгейт клапан. Добре, теоретично погледнато, ако изкараш тръбата към ЕГР и я изведеш в атмосфера, не намаляш ли отново принудително потока на газове през турбината? Тоест действаш като гейта, макар и вероятно с по-малко сечение. Да не се наемеш сега, питам просто. Както разбрахме не разбирам от теория на флуидите.
                            Аз съм вадил тръбата, но не съм карал така. Доста газове си бягат от там, дори и на празен ход.
                            Още един негатив за ЕГР - мазалото от масло и сажди, което задръства колектора.
                            Последна редакция от PSG; 05.04.2017, 18:46.

                            Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100

                            Коментар


                              #15
                              въпросът ти е много уместен,да намаляваш част от газовете ,но това е пренебрежимо като разлика в мощноста.кефи ме,когато технически грамотни хора дискутират дадена тема.поздрави

                              Коментар

                              Working...
                              X