Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Какво да гледам на 1.9 ТД

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    trustworthy написа:
    Наскоро обикалях с един мой колега да търсим итялиянски турбо-дизел над 96-97 година. Ами всички без изключение, които гледахме във Варна бяха с омаслени турбо пътища. Иначе си дърпаха нормално
    Ще е лошо, ако няма омасляване и не дърпа. Ако е омаслено и си дърпа колата, няма проблеми - турбинката си бачка нормално. Няма начин при тези обороти и температури на турбото, да не протече след определен период от съединенията. И моето съединение към турбото е омаслено, но да чукам на дърво всичко е наред.

    Коментар


      #32
      doofiat написа:
      Ще е лошо, ако няма омасляване и не дърпа. Ако е омаслено и си дърпа колата, няма проблеми - турбинката си бачка нормално. Няма начин при тези обороти и температури на турбото, да не протече след определен период от съединенията. И моето съединение към турбото е омаслено, но да чукам на дърво всичко е наред.
      Тук съм леко несъгласен! Ако има омасляване по турбото и тръбите от него това означава, че лагерите (втулките по-конкретно) са тръгнали да си заминават! Дали това ще стане след месец, или две години е друг въпрос. Добри... никой производител не изкарва коли с течащо турбо от завода!
      Frontera Sport, X20SE март 1998

      Коментар


        #33
        Vladim написа:
        doofiat написа:
        Ще е лошо, ако няма омасляване и не дърпа. Ако е омаслено и си дърпа колата, няма проблеми - турбинката си бачка нормално. Няма начин при тези обороти и температури на турбото, да не протече след определен период от съединенията. И моето съединение към турбото е омаслено, но да чукам на дърво всичко е наред.
        Тук съм леко несъгласен! Ако има омасляване по турбото и тръбите от него това означава, че лагерите (втулките по-конкретно) са тръгнали да си заминават! Дали това ще стане след месец, или две години е друг въпрос. Добри... никой производител не изкарва коли с течащо турбо от завода!
        Абсолютно си прав, но имах предвид нашите коли на годинки и на километри. За новото не споря.

        Коментар


          #34
          Де да знам. Напоследък много чета за тези "статични замервания" на турбото. Омаслени-неомаслени турбо пътища, омаслени филтри и сега с това за оборотите на празен ход. Най-добре е човек като се качи в колата да покара и да види реално каква е ситуацията. Тези козметични проблеми(естествено не винаги само козметични), имам в предвид омасляванията, не са болка. При мен е същата работа. Има омасляване по турбопътищата, въздушния филтър е леко омаслен в единия край но колата е пушка. Над 2000 оборота полудява. На 1-2 върти гуми. Поддържа 150км/ч по магистралата пълна с багаж и 4-ма пътници+ (това само за проба - не съм почитател на рисковете)Де да знам все пак са коли на по над 10 години. То остава и двигателя да лъщи и да не е омаслено тук там. Та мисълта ми е - тестването е важно, как се държи автомобила на пътя при различни ситуации.
          Fiat Punto 1.7TD

          Коментар


            #35
            Toва, че бяга масло през турбото не е болка за умиране, но си е показател, че има предпоставка с износването на лагерите, в един момент да се получи радиално биене на оста и на заминат лопатките. Е тогава спасение няма. Естествено, преди това ще има и други симптоми, съпътстващи стадиите на заболяването
            _______
            146 JTD

            Коментар


              #36
              trustworthy написа:
              Toва, че бяга масло през турбото не е болка за умиране, но си е показател, че има предпоставка с износването на лагерите, в един момент да се получи радиално биене на оста и на заминат лопатките. Е тогава спасение няма. Естествено, преди това ще има и други симптоми, съпътстващи стадиите на заболяването
              Ок, тогава да ходя да ми сменят лагерите, че да не стане сериозно положението и да се износят в последствие лопадките.

              Коментар


                #37
                doofiat написа:
                trustworthy написа:
                Toва, че бяга масло през турбото не е болка за умиране, но си е показател, че има предпоставка с износването на лагерите, в един момент да се получи радиално биене на оста и на заминат лопатките. Е тогава спасение няма. Естествено, преди това ще има и други симптоми, съпътстващи стадиите на заболяването
                Ок, тогава да ходя да ми сменят лагерите, че да не стане сериозно положението и да се износят в последствие лопадките.
                Dостатъчно е само да се провери луфта на оста на първо време Не бързай с лагерите, че отварянето на турбината знам, че се прави, когато наистина има нужда. Щом ти бачка нормално, значи си ок засега. Пък и нали знаеш, че има капацитети, далеч повече запознати от мен с тази работа...и не само в този форум...ако се сещаш накъде бия
                _______
                146 JTD

                Коментар


                  #38
                  Дуудиат успокой се.Аз не се заяждам с никой.А и става въпрос да задържиш на 1600 оборота,а не да дадеш гас до 1600 да пуснеш гаста и да се вдигнат сами до 3500.Това до 3500 е супер много до 2500 е достатъчно.А по принцип ако една кола е нова трябва да вдигне оборотите докрай.А на предавка не че не става а просто на празен ход процедурата става бавно а на предавка не ми се мисли колко време ще изиска.Апък и в движение как ще задържиш гаста без въобще да си мръднеш кръка не че е невъзможно но пък ще чакас доста докато мрадне нещо.

                  Коментар


                    #39
                    gdd55 написа:
                    А и става въпрос да задържиш на 1600 оборота,а не да дадеш гас до 1600 да пуснеш гаста и да се вдигнат сами до 3500.Това до 3500 е супер много до 2500 е достатъчно.А по принцип ако една кола е нова трябва да вдигне оборотите докрай.
                    е това как да го разбирам:
                    Dodo 155 написа:
                    Колеги, вчера пробвах това на служебния Орел Заковах го на 1600 оборота (малко ми беше трудно, защото нося 46-ти номер обувки) и вдигна оборотите съвсем малко Мисля си, че ако нещо не е изправно, ще се получава вдигане на обороти Иначе колегата е прав, как може един механичен дизел (не JTD) да разбира кога колата се кара на 4-та с 1600 оборота и кога е на едно място и е с 1600 оборота Ако blow-off клапана не отваря на време или се забавя малко може да се получи вдигане на обороти на едно място когато се задържат 1600 оборота.Аз така си мисля, защото звучи логично, но ... може и да греша Именно заради това си направих теста с кола на 6000 км, която поне за момента всичко и работи нормално
                    Edit: Eй сега бях до колата да пробвам това за 1600-то оборота. Ама нещо май недоразбрах. Плавно и постепенно ли да подавам газ докато достигне 1600 оборота и да задържа или трябва рязко и да се опитам да нацеля 1600. Щото нещо второто ми се струва прекалено трудно и неточно.
                    Fiat Punto 1.7TD

                    Коментар


                      #40
                      Ще ти кажа на мен тва ми го правиха едни понзати от Дарс ауто/Мерцедес сервиз/Вдигаще ги до 3500 пред очите ми.После исках да го покажа на един приятел и ей така като на теб ми вдигаше съвсем малко.Викам кво стана тука апак и тва беше като я купих още тогава и давах яко думан и си помислих че за 5 дена и видях сметката.Върнах се пак в дарс ауто пак аверчето ми я пробва вдига ше си ги.След 100 експеримента сам установих че като започне да вдига оборотите отпускам леко гаста,незнам защо го правя,и нищо не става.След това услих музиката докрай 12 инчов бас херц елипси пионеер отзад и отпред Алпини дадах гас на 1600 оборота въобще не гледах след това оборотомера за да не се разконцентрирам и след около минута две като го погледнах беше на 3500 и се успокоих.Пробвах ме го и на една темпра 1.9тд гореше яко масло и филтъра и беше зверски омаслен ,явно турбото беше дроп сърма.Вдигна оборотите до към 2000.Свалихме и турбината имаше бая луфт лагера и исложихме от ена алфа 146 която беше по добре ама и тя не беше много китка за мирисане.Никой не го карам да вярва тва е което аз видях и на което ме научиха.Не съм басси и специалиста като някои из форума не мога да обясня защо е така признавам си.Аз съм си доволен от мойта масло от никъде не хвърля въздушния ми филтър е чист и няма грам масло.Двигателя ми беше измит като е купих миналата година на 4 ноември минал съм 38000 км от оттогава няма грам мъсло никъде по двигателя.Не искам да споря с никой, не се заяждам, повече по тая тема нищо няма да пиша.Толкоз от мен не съм майстор

                      Коментар


                        #41
                        gdd55 написа:
                        И един съвет от мен за турбото.Истинското турбо като му подадеш газ до 1600 оборота/на празен ход/ и задържиш газта там,започва само да вдига оборотите.Трябва да ги дигне минимум до 2500, някой казват че до 2300 е добре също.Мойта ги дигаще до 3500 ,а сега е до 3000 което е супер ама нали
                        Това кой го писа - амнезията ли
                        gdd55 написа:
                        Дуудиат
                        Пич, нещо ти казах - първо мини 7-те годинки Проблем с четенето имаш. Иначе и аз не се заяждам. Карай си със здраве колата и да не ти създава грижи.

                        Коментар


                          #42
                          Мисля, че темата се изчерпа и я заключвам! Ако някой го интересува нещо специално за ТУРБО и ТУРБИНИТЕ при дизеловите машинки, ще го помоля да открие нова тема.Лек ден на всички!
                          SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

                          Коментар

                          Working...
                          X