Колеги за бензините съм спец, ама дизел сефте ми се случва да правя оглед, та да ви питам;-какво да гледам на един мотор за да добия няква представа в ред ли е.Това което на мен ми е известно е че не трябва да пуши сиво-синкаво, трябва да запали бързо и лесно, не трябва да духа от щеката, ама бях чувал нещо за някъв маркуч дето като го измъкнеш и не трябвало да е омаслено или ставаше дума за филтъра????? Как да разбера до колко е читаво турбото??? все е такива тънки въпросчета Благодаря за всяка насока!Мисля, че темата ще е по-удачно да бъде в раздел "Дизели".Поздрави Nino.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Какво да гледам на 1.9 ТД
Collapse
Заключена тема
X
X
-
Въпросният маркуч може да се свали, когато се свали капака на мотора. Дебел е и идва откъм турбото. Откачи го и бръкни вътре. Малко странно ще е, ако някой то позволи толкова да пипаш по колата, ама знам ли... Хубаво е да се провери и компресията, но и това е малко сложно.Frontera Sport, X20SE март 1998
-
Сиво-синкавото може да идва и от запушения катализатор. Според мен това не е голям признак.По-добре виж щеката - как е маслото, виж казанчето на антифриза. Турбото ще го пробваш в движение - газ, газ и ако дърпа няма проблеми. Трябва да се усеща видимо ускорение между 2200 и 3000 оборота - тогава се включва по-активно турбото. Иначе трябва да се чува още от 1500 оборота за си жужи. Аз като взимах Бравата си не знаех нищо за дизела, нищо.Ако сега тръгна да си купувам дизел, продавача ще се види в приключение.
Коментар
-
Имай търпението и прочети това:http://vwclub-bg.org/forum/viewtopic...43eacf6bb0По точно поста на nix... цитата! Успех!SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
Дори и да надува и да се чува турбината, пак има вероятност лагерите да са тръгнали и съответно да има омасляване по турбо-пътищата. То си се вижда по маркучите на нагнетателната част. Маслото си личи, че е прясно изтелко и тръгва от снадките. По традиция автокъщите мият двигателите до блясък, но след един тест-драйв, обикновено лъсва масълцето. Особено ако се покара в по-високи обороти.Възможно е и без да има омасляване, пак да не бачка като хората турбината, но това се разбира при тестване на колата. Трябва да се чува типичното свистене. Виене и всякакви други звукови и зрителни ефекти са недопустими. Ако те залепя за седалката над 2000 оборота и държи ускорението, значи си работиИначе е добре въобще на не пуши колата - нито сиви, нито синьо, нито розово Успех!_______
146 JTD
Коментар
-
gdd55
И един съвет от мен за турбото.Истинското турбо като му подадеш газ до 1600 оборота/на празен ход/ и задържиш газта там,започва само да вдига оборотите.Трябва да ги дигне минимум до 2500, някой казват че до 2300 е добре също.Мойта ги дигаще до 3500 ,а сега е до 3000 което е супер ама нали
Коментар
-
Лелеее ставам спец , тоя продавач пишман ша стане от мене като ида ша се хване за главата катопочна тестовете. Ще ви кажа резултатите по довечера. Благодаря на всички.Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
Коментар
-
Slavi_Lancia написа:Лелеее ставам спец , тоя продавач пишман ша стане от мене като ида ша се хване за главата катопочна тестовете. Ще ви кажа резултатите по довечера. Благодаря на всички.I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
Ето и резултатите от огледа. 1во мотора като мотор е пушка пали на четвърт, обаче пуши много черно. Гарнитурата на смукателие е омаслена което ша рече че турбото мята масло, другото е че турбото не се усеща толкова осезаемо. С две думи вероятноста турбото да е пътник е около 95% пробвах и по горе посочения номер, дадох газ до 1600 оборота и от там мотора вдигна самичак само до 2000 , което също е в минус на турбото. Това обяснява до някъде и що от зад излизат кълбета черен дим с дължина не по малка от 15 метра когатао караш по не голям наклон или ускоряваш по равното. От маслото на турбота са запушени интерколерите , от друга страна и то самото не се върти нормално и от там липса на въздух за горенето а от там и черните пушилки. Малиии ама го обясних чак аз няма да си го разбера.Турбото може да го преглътнем макар че ремонта му е не по малък от 300 лева та до 1000 !!! Другото е че цялата е пребоядисана мотора е ваден от коша , скоростите като чи ли са други, абе с две думи не си струва риска въпреки хубавата цена. Научих обаче едно добро правило за ТД , когато спрете да карате не гасете веднага мотора а изчакаите 20-30 сек за да се "укроти "турбината и тогава загасете, в противен случаи когато угасите тя ще се върти още извесно време но до лагера и няма да има налягане на масло и тва водело до по бързато му износване. Незнам до колко това е вярно но така ме посъветва маистора в сервиза с които правихме диагностика на колата!Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
Коментар
-
Черен пушек=богата смес, недостатъчно въздух, т.е. наистина турбото не работи с необходиния капацитет и лъже горивната помпа. По принцип при добър мотор, респективно турбина, не би трябвало да се вижда почти никакъв пушек по време на движение, освен в случаите на превключване на по-висока предавка при ускоряване и то на високи обороти.Изчакването преди гасене на двигателя се препоръчва най-вече, когато колата е била карана дълго време на високи обороти и турбината е загряла доста. Ако се изгаси веднага при спиране се рискува да се изпече масления филм по лагерите на оста на турбото и така лагерите си заминават по-бързо. При работа на празен ход, турбинката се поохлажда и така се удължава живота и. Аз практикувам това изчакване винаги._______
146 JTD
Коментар
-
Е черен пушек може да дойде и от запушвания дори и от стар въздушен филтър. Ама това, че колата е пребоядисвана и кормена е наистина кофти - може да е била такси или да е удряна. Видя ли някъде основния цвят - казаха ми да се паля от бели коли внос от италия защото там такситата им били точно бели и вероятността да е издухана е голяма.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар