Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Омасляване на въздушният филтър на Пунто 1,7ТД

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Омасляване на въздушният филтър на Пунто 1,7ТД

    Колеги, забелязах, че въздушният ми филтър е омаслен в единият край (там където свършва тръбичката, връщаща картерните газове). Не знам дали е индикация за сериозен проблем тай като от щеката за маслото не духа газове и разходът на масло е минимален.След като излязат от блока картерните газове минават през една метална кутийка (№ 10 на картинката) - не знам тя за какво е. Ако е някакаъв маслоуловител, възможно ли е да е задръстен и да не си върши ефективно работата?
    FIAT Punto 1.7TD

    #2
    Тая малка кутика при мен не е нищо особено(дедра1.6бензин) и аз мислех че е маслоуловител, ама не! незнам каква и е ролята но тя си е просто като капачка за която в горния и краи е хваната маркуча за картерните газове. В тая така наречена капачка неможе и да се сложи (или да е имало)нещо щото по средата има едно ребро и тва е. До колкото съм чувал ако има маслоуловител тои е в самия маркуч, предствалява едно като пружина, лично никога несъм го виждал дори съм си мислел дали да не си приспосубя един маслоуловител ама така си и остана. На мен същоми омаслява горе при филтъра малко но разхода на масло ми е едва 500 грама на 10 000км и тва 10В40 затова и не се занимавах повече. Друг е въпроса че нещо ми се мотае из главата че при дизелите тва масло значеше нещо, имаше общо с турбото ли , но колгите дизелджии ша си кажат.
    Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
    Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
    Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

    Коментар


      #3
      Колега и аз се терзаех за същото нещо преди време. Чесно да ти кажа спрях да се притеснявам. То така и не се изясни съвсем проблема а и нямам време и средства да ходя по майстори. Гледали са я и са казвали - "Какво искаш от една стара кола - нормално е". Мога да кажа, че за 5000км грам масло не е изхарчила колата. Ето я темата:http://www.fiat-bg.org/forum/viewtop...FF%E2%E0%ED%E5
      Fiat Punto 1.7TD

      Коментар


        #4
        Аз не се притеснявам особено, тъй като колата си върви и няма други течове на масло, но искам да сложа риплейсмънт филтър и се чудя как да избегна омасляването му. Мисля си да сложа маслоуловител от друг модел (например от Алфа 155 V6 - ако стане един приятел има такава за части) и филтър за картерни газове (напр K&N).Технически не съм много компетентен, но си мисля, че подобно изпълнение няма да има негативни последствия върху двигателя.
        FIAT Punto 1.7TD

        Коментар


          #5
          n_nikolow написа:
          Аз не се притеснявам особено, тъй като колата си върви и няма други течове на масло, но искам да сложа риплейсмънт филтър и се чудя как да избегна омасляването му. Мисля си да сложа маслоуловител от друг модел (например от Алфа 155 V6 - ако стане един приятел има такава за части) и филтър за картерни газове (напр K&N).Технически не съм много компетентен, но си мисля, че подобно изпълнение няма да има негативни последствия върху двигателя.
          То риплейсмънта по принцип се намаслява, така че няма да имаш проблем Така малко по-сериозно ... може да сложиш маркуче, което да влиза надолу към турбото Така картерните газове ще отиват надолу и ще се засмукват и няма да цапат филтъра.Маслоуловителя от 155 ще стане, но няма смисъл Не се знае колко е задръстен, може също да пропуска масло Може да го почистиш, но ще трябва да го правиш периодично
          http://free.bol.bg/dodo155/AlfaRomeo/Punto_JTD_all.JPG
          Alfa Romeo 147 07' 1.9 JTDm Q2
          FIAT Punto 02' 1.9 JTD
          FIAT Punto 99' 1.7 TD

          Коментар


            #6
            10хТова за маркучето е много хитро.
            FIAT Punto 1.7TD

            Коментар


              #7
              И на мен ми прави впечатление,че филтъра се омаслява в единия край!Нивото на маслото не мърда и това ме успокоява донякъде.Иначе идеята с маркучето и много интересна-може и аз да пробвам.
              Fiat Punto 1.7 TD

              Коментар


                #8
                tzetzo_slavista написа:
                И на мен ми прави впечатление,че филтъра се омаслява в единия край!Нивото на маслото не мърда и това ме успокоява донякъде.Иначе идеята с маркучето и много интересна-може и аз да пробвам.
                В началото наглеждах редовно филтъра, тъй като съм имал и друга дизелова кола, която пак омасляваше филтъра от парите.Може би в продължение на 3-4 месеца не му обръщах внимание. Наскоро понеже имах опасения за един от клапаните на турбото, свалих капака на филтъра и видях, че го е оцапала в единия край. Гледам маслото не е мръднало за 5000 км Погледнах тръбичката за маслените пари и ми стана ясно Отидих при кума ми да му се "оплача", а той вика "Ей сега ще видиш как ще го спра" :D Сложи едно "Г" образно маркуче (от нещо останало) и го напъха в тръбата. Другият край го вкара в интейка. Сложи скоба, за да не го засмуче турбото и да стане салата и всичко стана ТИП-ТОП Вече филтъра е сух :D Ще снимам как е станало и ще кача снимката, но няма да стане тези дни, защото не съм си в София
                http://free.bol.bg/dodo155/AlfaRomeo/Punto_JTD_all.JPG
                Alfa Romeo 147 07' 1.9 JTDm Q2
                FIAT Punto 02' 1.9 JTD
                FIAT Punto 99' 1.7 TD

                Коментар


                  #9
                  мда колеги и аз го имам този проблем при пунтото при мене цапаше целия филтер.абаче го реших по-най тъпия начин който прават сички с руски автомобилимаркуча просто го пуснах на долу някаде между двигатела и сега не цапа.тука обаче почвам да се запитвам дали не сам сгрешил с тая изцепка дет самнаправил
                  Bravo JTD
                  *Stage 1 Cold Air Intake
                  *Stage 2 Software upgrade "remap"
                  *Stage 3 Boost Pressure Control Valve
                  *Stage 4 TuRbo gt1756 Hibrid

                  Коментар


                    #10
                    Dodo 155 написа:
                    Ще снимам как е станало и ще кача снимката, но няма да стане тези дни, защото не съм си в София
                    Няма да е лошо.
                    Fiat Punto 1.7TD

                    Коментар


                      #11
                      после направо да се направи "важна тема" защото това е почти при всяко пунто дизел...и при моето
                      FIAT PUNTO 1.7TD & MAZDA 323F & LANCIA PRISMA 1.6I.E. & OPEL ASKONA

                      Коментар


                        #12
                        И при моето е така, исках да си сменя филтъра миналата събота, но ми предложиха накакъв за 26 лева и аз отказах....обещаха да донесат по евтин края на тази седмица. но стария филтър го видях - беше омаслен в единия край. и аз очаквам да видя от снимката как си го направил Додо 155
                        Punto ELX 1.7TD

                        Коментар

                        Working...
                        X