Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Stilo има ли DPF?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    130лв за Селения , на тия пари ще си взема истинска синтетика на ПАО основа и то не 5л, а 10л, хора цените на маслата в БГ са безумни.
    Не Колега, там за където става въпрос за цена ->130 лв, както стана ясно е с отстъпка за редовни клиенти. Цената на човек, който отива за първи път е 32лв/л, да отваря ли човек широко очи, да ги затваря ли, не знам. Цената на която вземам аз Selenia WR 5W40 5л (вече писах от къде) е 80 лв. В момента има предложения за 5л тотал някакъв висок клас - 85 лв., не знам кой кастрол - 80 лв. Проверих и цената на 5л GM 5W30 ACEA C3 в оторизиран сервиз 69лв. Така че мойта смяна на масло, ако сменям и въздушния филтър, не може да бъде по-ниска от 110 - 120 лв, по-висока - ДА!
    Цените не само на маслата в България са безумни. Скоро имаше тема за акумулатори - как става така, че 77А/h акумулатор, продаващ се за 230 лв. го взех за 165лв и стотинки?! Колко е реалната цена на този акумулатор и не само на маслата и акумулаторите? Мисля, че могат да се дадат много подобни примери!
    Последна редакция от Flow; 11.02.2017, 14:26.
    FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

    Коментар


      #17
      Колата гаранционна ли е, че трябва да се пълнят гушите на оторизираните сервизи, където и те не са наясно със спецификациите на маслата и какво трябва да се сипва, а в повечето случаи наливат каквото имат заредено.
      Ето един сайт, от който аз вече купувам за 3-ти път и маслото идва за седмица до 10 дни https://www.ato24.de/de/all-products...teller=showall , погледни цената на маслата там и тука и виж каква е разликата, а и купено от тук незнаеш дали е оригинално или менте.
      punto HGT

      Коментар


        #18
        Колата гаранционна ли е, че трябва да се пълнят гушите на оторизираните сервизи, където и те не са наясно със спецификациите на маслата и какво трябва да се сипва, а в повечето случаи наливат каквото имат заредено.
        Ето един сайт, от който аз вече купувам за 3-ти път и маслото идва за седмица до 10 дни https://www.ato24.de/de/all-products...teller=showall , погледни цената на маслата там и тука и виж каква е разликата, а и купено от тук незнаеш дали е оригинално или менте.
        Благодаря за което! Разгледах мн. набързо сайта, току виж съм се обърнал и аз с поръчка към тях .
        Нали разбираш, че оторизирани сервизи до сега за масло, не съм ползвал. Специално към нашия-фиатския оторизиран сервиз съм изразил доста негативни постове във Форума, защото са заслужавали по отношение на други допирни точки. Но в случая, относно маслата, хората си имат спецификациите имат информация за автомобила, имат и съответните масла. Въпросните два вида моторни масла 5W30 & 5W40 имат отношение към наличието на филтър за твърди частици и толкоз.
        FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

        Коментар


          #19
          ами така е то 5w40 или 5w30 има с много спецификационни класове.производителите посочват с какво масло да се кара.

          Коментар


            #20
            5-30 не бих налял, заложи на 5-40, прекалено тънко масло е 5-30 особенно при каране лятото в жегите, еле пък ако си почитател на карането в обороти направо го забрави.
            Изобщо маслата насочени към горивоспестяване и екология са направени да не пазят мотора, аз търся точно обратното
            punto HGT

            Коментар


              #21
              5-30 не бих налял, заложи на 5-40, прекалено тънко масло е 5-30 особенно при каране лятото в жегите, еле пък ако си почитател на карането в обороти направо го забрави.
              Изобщо маслата насочени към горивоспестяване и екология са направени да не пазят мотора, аз търся точно обратното
              Вярно, лятото жегите и зимата студовете, при начално палене. При 40 оС околна температура лятото, вярно че 5-30 ще е с по нисък вискозитет от 5-40. Но при 60 оС на маслото какво става, едва ли разликата във вискозитета е толкова голяма - това само ей така аз го мисля. В крайна сметка производителят го препоръчва.
              От друга страна какво да настъпваш в обороти - нафтова печка. Този автомобил с този мотор, в ограниченията 80/90 км/ч, не можеш да ползваш ефективно 6-та, казвам ефективно, защото върви 1500-1600 об/мин, 2000 об/мин 120 км/ч, 3200-3300 об/мин 150-160 км/ч, какво да я настъпвам, с 4500 об/мин да я карам? Но хайде, че бягаме от темата, пък и какво сме се захванали с тези масла? Масла колко искаш, цени още повече, пазарна икономика
              FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

              Коментар


                #22
                Давай тогава да слагаме 10W60 и газ в лютеницата. Има си спецификации, хората ги показват в книжките, спазват се.
                Отново за Multijet-ите. Ако отворите каталога на Selenia и изберете Stilo Multiwagon 1.9 Multijet 120/150 ще видите, че препоръчителното масло е Selenia WR 5W40 (Препоръчително за дизели с директно впръскване JTD/Multijet). При Stilo екологичните норми са едни, отделно DPF-ът все още не е изискване за повечето страни. За Браво със същите двигатели се препоръчва масло WR P.E. 5W30 - по-нов модел автомобил, нови еко норми и задължителен DPF в някои страни.
                Аз от тук си правя два извода:
                1. Един и същи двигател конструктивно. Разликата е в наличието на DPF. Браво има и без DPF-и - старата генерация дизели 1.9 Multijet 120/150 масово са такива. Следователно Браво без DPF следва спокойно да може да се кара с вискозитет 5W40 - изпробвано. Дори и да е с DPF, аз лично не виждам проблем от гледна точка на двигателя (а и на DPF-а).
                2. В книжката на Браво за всички дизелови двигатели (Multijet-1 и Multijet-2) с или без DPF се препоръчва вискозитет 5W30. Аз не виждам логика производителят да посочва масло, с което колата да не може да си покрие нормалния работен режим - температура, натоварване, каране в обороти и прочие. Никъде не виждам да пише: "Ако сте с 5W30 карайте до 2500 оборота, защото след това маслото ви става на чорба и ще хвърлите двигателя". Вече ако ще и вадите душата на колицата, пак ще я извадите - къде по-рано, къде по-късно, ако ще и 5/10W50/60 да и сложите. Моторите на нашите коли заводски едва ли са проектирани да работят в режими, при които ще им е нужно такова масло.

                П.С. Изобщо не споря, че разбирам от масла и точно за това внимателно чета какво пишат хората по книжките и каталозите.
                Последна редакция от PSG; 11.02.2017, 22:03.

                Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100

                Коментар


                  #23
                  Вярно, лятото жегите и зимата студовете, при начално палене. При 40 оС околна температура лятото, вярно че 5-30 ще е с по нисък вискозитет от 5-40. Но при 60 оС на маслото какво става, едва ли разликата във вискозитета е толкова голяма - това само ей така аз го мисля. В крайна сметка производителят го препоръчва.
                  От друга страна какво да настъпваш в обороти - нафтова печка. Този автомобил с този мотор, в ограниченията 80/90 км/ч, не можеш да ползваш ефективно 6-та, казвам ефективно, защото върви 1500-1600 об/мин, 2000 об/мин 120 км/ч, 3200-3300 об/мин 150-160 км/ч, какво да я настъпвам, с 4500 об/мин да я карам? Но хайде, че бягаме от темата, пък и какво сме се захванали с тези масла? Масла колко искаш, цени още повече, пазарна икономика
                  Масла много за това и повечето хора се чудят какво да налеят, отделен е въпроса, че по сервизите слагат каквото имат, еле пък тука в БГ масово хората карат с 10-40, нема лошо ама ако го сменяш на 5000км, а не по 10-12 000км.
                  След като производителя е дал на колегата да слага 5-40, не виждам смисъл да слага 5-30, независимо дали е зима или лято, има достатъчно добри масла 5-40, с които да палиш зимата на -20 без да се притесняваш, както и лятото на +30 градуса да не се притесняваш да влезеш в червения сектор.
                  punto HGT

                  Коментар


                    #24
                    Последните няколко мнения се поотклониха от темата, но дискусиите определено са доста интересни и надявам се полезни. Та ... Днес установих, че колата има DPF. Това означава, че маслото ще бъде 5W30 C3. Твърдо няма да е Селения /при тези цени/. За сега съм се спрял на Тотал или Репсол. Термостатът трябва да се смени и ангренажният к-т също. С моя човек сменихме поленовия филтър и въздушния - нема такова животно. Час и половина смяна, а човекът ми е бързак, определено. Как можаха да го монтират на такова място.
                    Toyota Corolla Verso 2,2 D4D 2008
                    Fiat Stilo 1,9 D Multijet 120 2006

                    Коментар


                      #25
                      Колега, ще го напиша за последно и повече няма да пиша в тая тема, защото ти очевидно не четеш - ПРОИЗВОДИТЕЛЯТ казва за твоя мотор 5W40, а ти ако искаш и боза му сипвай, колата си е твоя, жив и здрав.
                      punto HGT

                      Коментар


                        #26
                        Не искам да разводнявам повече темата, извинявам се на колегата. Книжката на Stilo можеш да намериш тук. Изискванията за маслото като вискозитет и спецификации можеш да видиш на стр. 259/260 от книжката. Там може да видиш и спецификациите на лубрикантите за другите възли на автомобила.
                        П.С. Съгласно горното ми мнение да сложиш и 5W30, нищо няма да и стане на колата. Но аз бих се придържал отново към спецификациите, описани в книжката.

                        Поздрави и безаварийни километри!

                        П.С.2. Не виждам проблемът на 10W40, ако производителят ти го препоръчва. За дизелови двигатели с индиректно впръскване, какъвто е TD100, се препоръчва Selenia Turbo Diesel 10W40. Не виждам причина да слагам 5W40
                        Последна редакция от PSG; 11.02.2017, 23:47.

                        Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100

                        Коментар


                          #27
                          Естествено, че нищо няма да и стане на колата с 5W30 C3. Това не е боза, както се беше изразил колега по-горе. Много добре прочетох и разбрах че се препоръчва 5W40, но цитирах 5W30 понеже е много по-често срещано и с по-голям избор. Благодаря за пожеланията и се извинявам, ако някой колега по един или друг начин се е почуствал засегнат /неволно естествено/.
                          Toyota Corolla Verso 2,2 D4D 2008
                          Fiat Stilo 1,9 D Multijet 120 2006

                          Коментар


                            #28
                            Последните няколко мнения се поотклониха от темата, но дискусиите определено са доста интересни и надявам се полезни. Та ... Днес установих, че колата има DPF. Това означава, че маслото ще бъде 5W30 C3. Твърдо няма да е Селения /при тези цени/. За сега съм се спрял на Тотал или Репсол. Термостатът трябва да се смени и ангренажният к-т също. С моя човек сменихме поленовия филтър и въздушния - нема такова животно. Час и половина смяна, а човекът ми е бързак, определено. Как можаха да го монтират на такова място.
                            И аз ще спра по тази тема, но щом цената е решаваща, защо не ми обърна внимание за маслото GM 5w30.
                            Надали е по-лошо от Тотал или Репсол, но със сигурност е близо два пъти по-евтино. Някак си не се разбра, но за това беше и моя поуст, в който попитах, какво ще му стане на ФИАТ - а с това масло. В оторизираните сервизи на Опел работят само с ГМ и със същото масло обслужват, както по-старите, така и по - новите и далеч по-напреднали в технологично отношение коли. 5 литра за 44 лв.?! Цена, качество - надали има нещо по-добро на пазара.
                            Брат ми е със Зафира Мултиджет 120 коня. Има я от 4-5 години и само с GM 5W30 е обслужвана колата в Опел, моята е с ДВГ на Исузу и пак си я обслужват в същия сервиз с това масълце. На мой приятел Инсигнията е с 2.0 и тя е с такова масълце. Пък, както и колегите пишат - да вкараш тези дизели в лютеницата е много трудно. За 3000 об/мин. вече сме взели почти всичко от ДВГ, докато бензинката при тези обороти потегля.
                            A17DTС/S
                            Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

                            Коментар


                              #29
                              Колега ntodorov, твоето предложение е може би най-доброто като съотношение цена-качество. Имам познат, който се занимава с масла и ми гарантира истинността на горните две, затова и към тях се насочих. На поставения в началото въпрос вече имам отговор, така че темата може да се смята за приключена. Още веднъж искам да благодаря на абсолютно всички взели отношение.
                              Toyota Corolla Verso 2,2 D4D 2008
                              Fiat Stilo 1,9 D Multijet 120 2006

                              Коментар


                                #30
                                Не знам къде ги гледате тия цени,по спецификация от производителя си дават точно Selenia 5w30 и вече трета година си карам кромата 120 мултиджет точно с това масло, е за сега мотор е перфектен,нямам никакви оплаквания.Карам с това масло както зимата ,така и лятото ,мисля ,че някой го е сметнал това за лятото и зимата вече.
                                Цената на маслото беше 36лв. за 2 литра сега са го вдигнали на 38 лв.за 2 литра.Не знам стилото ти колко побира,но кромата с 4 литра е перфектно,които струват 76лв., за подобен аналог ще дадеш 50-60 лв.,а и става въпрос за нещо което го сменяш кажи речи веднъж на година.Те за толкова други неща си отиват маса пари ,та за масло 20 лв нагоре-надолу.Ето линк за маслото : https://maslo1.com/%D0%BC%D0%B0%D1%8...nergy-5w-30-2l

                                Коментар

                                Working...
                                X