Преди 2 години подарих Бравата 1.9 ЖТД 100 на баща ми. Дошъл ред за смяна шайбата на алтернатора. Баща ми закарал колата в най-близкия сервиз, където сменили тази шайба и противно на това, което го бях предупредил, сменил и обслужващия ремък с нов. По каталог го дават 1795 мм., но за моята кола идва...къс. Проверено е и от мен. Ремък с такава дължина първо, че влиза с 300 зора, второ че стои стегнат до такава степен, че и на лаик да му стане ясно, че не е за там. Въпреки това майсторът го е нахлузил някак си и само 10 км. след това същия този ремък буквално беше на конци омотан около демпферната шайба и шайбата на компресора за климатика. Добре, че баща ми се е усетил и е загасил колата навреме... Размотах го някак си ( конци и парчета гума от ремъка вадих от невероятни места ) и първото нещо, което направих е да запаля колата за да се убедя, че поне няма поражения по ангренажния възел . Проверих всички обслужващи ролки. Въртяха се лесно, с изключение на...новата шайба на алтернатора. Въртеше се много трудно, както по часовниковата стрелка, така и обратно на нея. За съжаление, когато баща ми е бил в сервиза не бях в Бургас и не го "ревизирах" веднага, но питането ми е. Каква според вас е причината ? Дали е само в късия ремък и/или в новата шайба...Друг е въпросът, че акъл не ми идва какъв ремък да купя, след като стария с който купих и съм карал до последно колата е с дължина 1820 мм измерени по него с...шивашки метър. Ходих и до сервиза, а ако ви кажа какво обяснение ми дръпнаха ще ви хване срам, както и мен. Не се разделихме дружелюбно. Така или иначе утре ще я карам пак при тези юнаци да си видят майсторлъка, но за толкова години и от толкова приказки никога не съм вярвал, че ремък само за 10 км. път може да придобие такъв вид. Износването му беше в горната гладка част, от където са се късали конци. Пистите му бяха запазени.
![Rolling Eyes](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Коментар