Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с обслужващ ремък.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с обслужващ ремък.

    Преди 2 години подарих Бравата 1.9 ЖТД 100 на баща ми. Дошъл ред за смяна шайбата на алтернатора. Баща ми закарал колата в най-близкия сервиз, където сменили тази шайба и противно на това, което го бях предупредил, сменил и обслужващия ремък с нов. По каталог го дават 1795 мм., но за моята кола идва...къс. Проверено е и от мен. Ремък с такава дължина първо, че влиза с 300 зора, второ че стои стегнат до такава степен, че и на лаик да му стане ясно, че не е за там. Въпреки това майсторът го е нахлузил някак си и само 10 км. след това същия този ремък буквално беше на конци омотан около демпферната шайба и шайбата на компресора за климатика. Добре, че баща ми се е усетил и е загасил колата навреме... Размотах го някак си ( конци и парчета гума от ремъка вадих от невероятни места ) и първото нещо, което направих е да запаля колата за да се убедя, че поне няма поражения по ангренажния възел . Проверих всички обслужващи ролки. Въртяха се лесно, с изключение на...новата шайба на алтернатора. Въртеше се много трудно, както по часовниковата стрелка, така и обратно на нея. За съжаление, когато баща ми е бил в сервиза не бях в Бургас и не го "ревизирах" веднага, но питането ми е. Каква според вас е причината ? Дали е само в късия ремък и/или в новата шайба...Друг е въпросът, че акъл не ми идва какъв ремък да купя, след като стария с който купих и съм карал до последно колата е с дължина 1820 мм измерени по него с...шивашки метър. Ходих и до сервиза, а ако ви кажа какво обяснение ми дръпнаха ще ви хване срам, както и мен. Не се разделихме дружелюбно. Така или иначе утре ще я карам пак при тези юнаци да си видят майсторлъка, но за толкова години и от толкова приказки никога не съм вярвал, че ремък само за 10 км. път може да придобие такъв вид. Износването му беше в горната гладка част, от където са се късали конци. Пистите му бяха запазени.
    A17DTС/S
    Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

    #2
    Има нещо гнило и според мен ролката не е както трябва. Моята ролка на алтернатора се върти лесно на ръка, а не е фрайлауф. Лятото като сменях ремъците ги проверявах всичките и тази на динамото се върти съвсем леко. Виж дали няма някакъв остатък от ремъка, омотан около нея.
    Отивай и ги нагрявай.....

    Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100

    Коментар


      #3
      Има нещо гнило и според мен ролката не е както трябва. Моята ролка на алтернатора се върти лесно на ръка, а не е фрайлауф. Лятото като сменях ремъците ги проверявах всичките и тази на динамото се върти съвсем леко. Виж дали няма някакъв остатък от ремъка, омотан около нея.
      Отивай и ги нагрявай.....
      Да, днес им закарах колата в сервиза. Майсторът остана без думи, като видя остатъците от ремъка. Преди да инспектира работата на ролките директно му казах, че монтираната от тях фрайлауф шайба се върти по-трудно от старата и той се убеди. Изрази обаче съмнения, че проблемът може да е от самия алтернатор, след което му забих въпрос дали е имал вариант без да сваля алтернатора да смени шайбата. Получих отговор от рода: "Няма такъв вариант..." На следващия ми въпрос, дали не му е направило впечатление евентуално затруднено движение на алтарнатора, получих двусмислен отговор, който обърка и двама ни. Иначе по думите на баща ми, колата е била "направена" за един астрономически час, когато я закарал първия път, въпреки, че на мен ми идва късичко това време за демонтаж и монтаж на алтернатора (друг филм освен с полуоски долу не знам ). Преди да закара баща ми колата за смяна на тази шайба, колата е палила много трудно на ниски температури с голямо претрисане.
      Тази сутрин без обслужващия ремък на -5 градуса колата запали перфектно за ЖТД. Възможно е да съм имал проблем И с алтернатора. За това ги помолих да ми се обадят, ако установят проблем за да се "убедя" и аз. След това ще направим нова калкулация на последващата услуга, въпреки че има много основания във въпроса ми, защо този проблем се установи в последствие, когато стана мазало, а не беше установен в хода ремонта. Иначе ще ми признаят гаранциите на ремъка и шайбата.
      A17DTС/S
      Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

      Коментар


        #4
        Трудното въртене от какъв род е? Питам това, защото по принцип ротора е тежък и има маса, която трябва да завъртиш. Не е като ролка да се върти лесно, а трябва да преодолееш масата му, за да завъртиш алтернатора. Съответно като го завъртиш, масата придава и обратен момент и не може да го спреш толкова лесно както спираш ролката. Точно за това е и фрайлауф-а реално.
        A20DTH ЖТД ама не баш
        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

        Коментар


          #5
          Трудното въртене от какъв род е? Питам това, защото по принцип ротора е тежък и има маса, която трябва да завъртиш. Не е като ролка да се върти лесно, а трябва да преодолееш масата му, за да завъртиш алтернатора. Съответно като го завъртиш, масата придава и обратен момент и не може да го спреш толкова лесно както спираш ролката. Точно за това е и фрайлауф-а реално.
          О, да Боби. Не очаквах да се върти, като паразитната или шайбата на компресора. Ясно ми е това, но фрайлауф шайбата наистина се върти много, много тежко. До такава степен тежко, че с доста усилие на ръка не мога да докарам оня инерционен момент, в който да "усетя" масата на ротора.
          И в сервиза се убедиха впоследствие от този факт. Не знам само от къде идва тази разлика между каталожния ремък ( 1795 мм.) и този, с който купих и за последно карах колата с премерен от мен
          размер (около 1820 мм. - без да претендирам за точно мярка) Освен в евентуална разлика от шайбата на компресора не се съмнявам в друго. Обтегач за последно сменях преди 4 години или преди 30-35 000 км., когато и направих опит да сменя пистов ремък (пак с размер по каталог 1795 мм). След смяната му го изхвърлих на второто палене на автомобила, като паразитната стана на съставните си части (ревизирана преди това ). Впоследствие си замених паразитната и си върнах стария ремък, та така до гореописаната случка. Днес накарах момчетата все пак да обърнат внимание и на обтяжния механизъм, защото другото ми съмнение е, че може да има някакво различие в рамената, въпреки че поне на книга няма такава...
          ПС: Брава - ЖТД 100 с ДВГ B 9000
          A17DTС/S
          Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

          Коментар


            #6
            За да не може да влезе ремъка на ръка, при положение, че обтягащия механизъм го свиваш до край, то някъде по магистралата има по-голям диаметър от колкото трябва.
            1. Компресор = 115мм
            2. Паразитна = 80мм
            3. Обтяжна = 65мм
            4. Колянов вал = 169мм
            5. Алтернатор = 61мм
            6. Хидравлика = 129мм
            A20DTH ЖТД ама не баш
            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

            Коментар


              #7
              За да не може да влезе ремъка на ръка, при положение, че обтягащия механизъм го свиваш до край, то някъде по магистралата има по-голям диаметър от колкото трябва.
              1. Компресор = 115мм
              2. Паразитна = 80мм
              3. Обтяжна = 65мм
              4. Колянов вал = 169мм
              5. Алтернатор = 61мм
              6. Хидравлика = 129мм
              Благодаря Боби. Много ще ми е полезно.
              A17DTС/S
              Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

              Коментар


                #8
                При мене след смяна на демферна шайба,ремък с дължина 1795мм не ставаше като при теб колега.
                Bravo 1.9d 97г

                Коментар


                  #9
                  Надявам се, че проблемът вече е решен. Оставям субективните впечатления на страна, но забраних на баща ми да стъпва в сервиз без мен.
                  Както и да е. Не ми се пише, но съм длъжен да завърша темата си с решението и...В крайна сметка взех колата с поставен нов ремък 1830 мм., ревизирах го и наистина ремъкът
                  е за там. Добра стегнатост. С ремък 1795 мм. не можех въобще да променя позицията на ремъка спрямо равнината. Явно имам шайба, която не е по размер и на по- свободно време ще примеря
                  всички шайби и ролки, но попитах майстора: " Как аджеба пуснахте колата с оня ремък ( за мен проблемите впоследствие с накъсването му и блокирането на шайбата на алтернатора бяха от него) ?
                  Отговорът беше: "Работим по каталог", а на въпросът ми - не ви ли се видя много стегнат и много труден за поставяне, отговорът беше още по-убийствен: - "Казват ни, имаме проблем с шайбата, сменяме шайбата, виждаме, че
                  стария ремък е износен, поглеждаме в каталога - сменяме го. "... Както и да е. Оправихме се с...мои компромиси и обица на ухото за баща ми.
                  ПС: Сервизът не е гаражен, издават се фактури и е един от добрите в Бургас...И отварям скоби - в този сервиз съм сменял масла, гуми, филтри, маншони и винаги съм бил доволен, но в случая са се отнесли немарливо.
                  A17DTС/S
                  Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

                  Коментар


                    #10
                    Н.Тодоров номер по ОЕ9948225-65,5мм,За ролката на динамото става въпрос.
                    198mjet Bravo

                    Коментар

                    Working...
                    X