Преди 2 години подарих Бравата 1.9 ЖТД 100 на баща ми. Дошъл ред за смяна шайбата на алтернатора. Баща ми закарал колата в най-близкия сервиз, където сменили тази шайба и противно на това, което го бях предупредил, сменил и обслужващия ремък с нов. По каталог го дават 1795 мм., но за моята кола идва...къс. Проверено е и от мен. Ремък с такава дължина първо, че влиза с 300 зора, второ че стои стегнат до такава степен, че и на лаик да му стане ясно, че не е за там. Въпреки това майсторът го е нахлузил някак си и само 10 км. след това същия този ремък буквално беше на конци омотан около демпферната шайба и шайбата на компресора за климатика. Добре, че баща ми се е усетил и е загасил колата навреме... Размотах го някак си ( конци и парчета гума от ремъка вадих от невероятни места ) и първото нещо, което направих е да запаля колата за да се убедя, че поне няма поражения по ангренажния възел . Проверих всички обслужващи ролки. Въртяха се лесно, с изключение на...новата шайба на алтернатора. Въртеше се много трудно, както по часовниковата стрелка, така и обратно на нея. За съжаление, когато баща ми е бил в сервиза не бях в Бургас и не го "ревизирах" веднага, но питането ми е. Каква според вас е причината ? Дали е само в късия ремък и/или в новата шайба...Друг е въпросът, че акъл не ми идва какъв ремък да купя, след като стария с който купих и съм карал до последно колата е с дължина 1820 мм измерени по него с...шивашки метър. Ходих и до сервиза, а ако ви кажа какво обяснение ми дръпнаха ще ви хване срам, както и мен. Не се разделихме дружелюбно. Така или иначе утре ще я карам пак при тези юнаци да си видят майсторлъка, но за толкова години и от толкова приказки никога не съм вярвал, че ремък само за 10 км. път може да придобие такъв вид. Износването му беше в горната гладка част, от където са се късали конци. Пистите му бяха запазени.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем с обслужващ ремък.
Collapse
X
-
Има нещо гнило и според мен ролката не е както трябва. Моята ролка на алтернатора се върти лесно на ръка, а не е фрайлауф. Лятото като сменях ремъците ги проверявах всичките и тази на динамото се върти съвсем леко. Виж дали няма някакъв остатък от ремъка, омотан около нея.
Отивай и ги нагрявай.....
Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100
-
PSG написа: Преглед на мнениетоИма нещо гнило и според мен ролката не е както трябва. Моята ролка на алтернатора се върти лесно на ръка, а не е фрайлауф. Лятото като сменях ремъците ги проверявах всичките и тази на динамото се върти съвсем леко. Виж дали няма някакъв остатък от ремъка, омотан около нея.
Отивай и ги нагрявай.....
Тази сутрин без обслужващия ремък на -5 градуса колата запали перфектно за ЖТД. Възможно е да съм имал проблем И с алтернатора. За това ги помолих да ми се обадят, ако установят проблем за да се "убедя" и аз. След това ще направим нова калкулация на последващата услуга, въпреки че има много основания във въпроса ми, защо този проблем се установи в последствие, когато стана мазало, а не беше установен в хода ремонта. Иначе ще ми признаят гаранциите на ремъка и шайбата.A17DTС/S
Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !
Коментар
-
Трудното въртене от какъв род е? Питам това, защото по принцип ротора е тежък и има маса, която трябва да завъртиш. Не е като ролка да се върти лесно, а трябва да преодолееш масата му, за да завъртиш алтернатора. Съответно като го завъртиш, масата придава и обратен момент и не може да го спреш толкова лесно както спираш ролката. Точно за това е и фрайлауф-а реално.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
BO написа: Преглед на мнениетоТрудното въртене от какъв род е? Питам това, защото по принцип ротора е тежък и има маса, която трябва да завъртиш. Не е като ролка да се върти лесно, а трябва да преодолееш масата му, за да завъртиш алтернатора. Съответно като го завъртиш, масата придава и обратен момент и не може да го спреш толкова лесно както спираш ролката. Точно за това е и фрайлауф-а реално.
И в сервиза се убедиха впоследствие от този факт. Не знам само от къде идва тази разлика между каталожния ремък ( 1795 мм.) и този, с който купих и за последно карах колата с премерен от мен
размер (около 1820 мм. - без да претендирам за точно мярка) Освен в евентуална разлика от шайбата на компресора не се съмнявам в друго. Обтегач за последно сменях преди 4 години или преди 30-35 000 км., когато и направих опит да сменя пистов ремък (пак с размер по каталог 1795 мм). След смяната му го изхвърлих на второто палене на автомобила, като паразитната стана на съставните си части (ревизирана преди това ). Впоследствие си замених паразитната и си върнах стария ремък, та така до гореописаната случка. Днес накарах момчетата все пак да обърнат внимание и на обтяжния механизъм, защото другото ми съмнение е, че може да има някакво различие в рамената, въпреки че поне на книга няма такава...
ПС: Брава - ЖТД 100 с ДВГ B 9000A17DTС/S
Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !
Коментар
-
За да не може да влезе ремъка на ръка, при положение, че обтягащия механизъм го свиваш до край, то някъде по магистралата има по-голям диаметър от колкото трябва.
1. Компресор = 115мм
2. Паразитна = 80мм
3. Обтяжна = 65мм
4. Колянов вал = 169мм
5. Алтернатор = 61мм
6. Хидравлика = 129ммA20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
BO написа: Преглед на мнениетоЗа да не може да влезе ремъка на ръка, при положение, че обтягащия механизъм го свиваш до край, то някъде по магистралата има по-голям диаметър от колкото трябва.
1. Компресор = 115мм
2. Паразитна = 80мм
3. Обтяжна = 65мм
4. Колянов вал = 169мм
5. Алтернатор = 61мм
6. Хидравлика = 129ммA17DTС/S
Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !
Коментар
-
Надявам се, че проблемът вече е решен. Оставям субективните впечатления на страна, но забраних на баща ми да стъпва в сервиз без мен.
Както и да е. Не ми се пише, но съм длъжен да завърша темата си с решението и...В крайна сметка взех колата с поставен нов ремък 1830 мм., ревизирах го и наистина ремъкът
е за там. Добра стегнатост. С ремък 1795 мм. не можех въобще да променя позицията на ремъка спрямо равнината. Явно имам шайба, която не е по размер и на по- свободно време ще примеря
всички шайби и ролки, но попитах майстора: " Как аджеба пуснахте колата с оня ремък ( за мен проблемите впоследствие с накъсването му и блокирането на шайбата на алтернатора бяха от него) ?
Отговорът беше: "Работим по каталог", а на въпросът ми - не ви ли се видя много стегнат и много труден за поставяне, отговорът беше още по-убийствен: - "Казват ни, имаме проблем с шайбата, сменяме шайбата, виждаме, че
стария ремък е износен, поглеждаме в каталога - сменяме го. "... Както и да е. Оправихме се с...мои компромиси и обица на ухото за баща ми.
ПС: Сервизът не е гаражен, издават се фактури и е един от добрите в Бургас...И отварям скоби - в този сервиз съм сменял масла, гуми, филтри, маншони и винаги съм бил доволен, но в случая са се отнесли немарливо.A17DTС/S
Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар